Dlouho už tu nic nebylo, až se divím, že by nikdo nedělal žádné hovadiny? Tak vás na základě vlastní chyby musím varovat - tedy vás, kdo to neznáte: Nepokoušejte se spojovat eNkové flexi kolejivo PECO code 55 v obloucích malých poloměrů. Udělal jsem hned dvě blbosti: Nenařízl jsem si pražcové podloží pod vnější kolejnicí - je nařezáno od výrobce po každém 4. pražci, v oblouku R=194 mm to ani náhodou nestačí a pražce se skládají do rovnoběžných skupin po čtyřech, načež následuje pod vnější kolejnicí dlouhá mezera. Řešení je jasné - naříznout si podloží mezi všemi pražci. A za druhé, kolejnice i spojky jsou na volných koncích - pod spojkami vynechávám vždy 2 + 2 pražce - tak tuhé, že vytvářejí neskutečně ostré styky, na kterých se i při jízdě krokem vozidla vykolejují. Takže řešení je taky jasné - spojovat kolejivo jen v přímé.
Naštěstí mám kolejivo jako obvykle před štěrkováním jen přibité do knihařské lepenky, takže si nezničím lepenkový základ štěrkového lože a koneckonců ani to kolejivo, které je sice nařezané na momentálně nevhodné rozměry, ale v budoucnu ho jistě na něco využiju. Nicméně bude mě to stát navíc řádově nějaké stovky Kč, protože na rozestavěném eNkovém diorámatu budu vyměňovat asi 1,5 m koleje.