Re:M.D.L.III

Vše co souvisí s moduly.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 7:05 am

JanoH0e píše:Dúfam, že si zakázku ešte nedal. Podľa toho, čo prezentuješ, by si chcel kapotovú lokomotívu - stredné stanovisko. V tvojom prípade je ale lepšia skriňová - "Z -idná", ten druhý typ z Ostravy. Tvoja dráha - MDL si musí po nákladne vagóny do najbližšej stanice sama, jedine, že by bola odbočka v staničnom obvode, potom by "veľká" železnica prižmúrila oko. Takže pre nákladnú dopravu platí, že buď je v nezávislej trakcii, buď má dvojsilové vozidla alebo je elektrifikovaná do najbližšej stanice aj hl. trať. Môžem presne dodať, kde a ako, prečo. Nie je to fiktívna situácia v Rakúsku alebo v Uhorsku - resp. nástupníckych štátoch. V Maďarsku to riešili dvojsilovými vozidlami, podobne ako dnes na Lipenke, takže vhodné vozidlo je skriňové - "Z". Zasa to má svoje dôvody - motor, alternátor -dynamo a nádrž nezávislej trakcie zaberá tiež miesto.

Určitě máš na mysli toto vozidlo.MV103.
Přílohy
nakladni-vuz-103.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 7:45 am

JanoH0e píše: Tvoja dráha - MDL si musí po nákladne vagóny do najbližšej stanice sama, jedine, že by bola odbočka v staničnom obvode, potom by "veľká" železnica prižmúrila oko. Takže pre nákladnú dopravu platí, že buď je v nezávislej trakcii, buď má dvojsilové vozidla alebo je elektrifikovaná do najbližšej stanice aj hl. trať. Môžem presne dodať, kde a ako, prečo. Nie je to fiktívna situácia v Rakúsku alebo v Uhorsku - resp. nástupníckych štátoch.

Bude samostatné předávací kolejiště ČSD - M.D.L..Kolejiště bude zatrolejované.Zátěž od ČSD bude přistavovat/stahovat nezávislá trakce.Užitná délka staničních kolejí pro zátěž postačí 90 m.
Jsou tři možnosti napojení.
1) přes odbočku ODRY nebo Na Rozcestí
2) přímo na stanici LUBY
3) na jakýkoliv konec vedlejší tratě v layoutu
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2015 9:26 am

K vozidlám - Ostrava mala niekoľko takýchto lokomotív - č. 100 - rozvor 3300 mm, 101,102,103, rozvor -3300 mm, 104 - 2900 mm, 105,106 -3300 mm. Výrobcovia podvozkových skupín Kopřivnice, Machold & Navrátil, Grazer Weitz, Akmos -Ostroj. Výhoda je to, že môžeš využiť skrine "Z" - menej práce, lepší výsledok. Môžeš hľadať inšpiráciu u Weitzera alebo Ganzu.

Čo sa týka predavácieho koľajiska - ČSD by len nerada ho obsluhovala, pokiaľ by bolo vzdialené od stanice, dajme tomu 3-5 km. V prípade 1. by to bolo neekonomické. Buď by bola blokovaná hl. trať, alebo lokomotíva, vlak by bol neekonomický z dôvodov malého priebehu vl. kilometrov, problémy s GVD - grafikon a pod. Problém by bol aj s radením súpravy atď. Preto by bol najvýhodnejší postup buď celý vlak v režii ČSD alebo MLD. V praxi to "miestny" ťahali" až do stanice, bolo to výhodne jak pre lokálných - väčší počet vl. km. - väčší zisk, tak pre Čsd, kde sa zvyšovala efektivita strojov a trate. Preto buď by si lokálka zaobstarala nezávislú trakciu - zároveň by to bola záloha v prípade "vypnutia prúdu", alebo 2 silové vozidlo - stavali sa skriňovej stavby. V prípadoch 2. a 3. by to ČSD "sfoukla" v rámci staničného posunu, čo nekladie nejaké nároky ani na lokomotívy ani trať.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 9:54 am

JanoH0e píše:K vozidlám - Ostrava mala niekoľko takýchto lokomotív - č. 100 - rozvor 3300 mm, 101,102,103, rozvor -3300 mm, 104 - 2900 mm, 105,106 -3300 mm. Výrobcovia podvozkových skupín Kopřivnice, Machold & Navrátil, Grazer Weitz, Akmos -Ostroj. Výhoda je to, že môžeš využiť skrine "Z" - menej práce, lepší výsledok. Môžeš hľadať inšpiráciu u Weitzera alebo Ganzu.

I já v tom vidím výhodu.Navíc rozvor je zakrytý,takže případný rozdíl dle reálu a modelu nebude tak markantně vidět.

JanoH0e píše:Čo sa týka predavácieho koľajiska - ČSD by len nerada ho obsluhovala, pokiaľ by bolo vzdialené od stanice, dajme tomu 3-5 km. V prípade 1. by to bolo neekonomické. Buď by bola blokovaná hl. trať, alebo lokomotíva, vlak by bol neekonomický z dôvodov malého priebehu vl. kilometrov, problémy s GVD - grafikon a pod. Problém by bol aj s radením súpravy atď. Preto by bol najvýhodnejší postup buď celý vlak v režii ČSD alebo MLD. V praxi to "miestny" ťahali" až do stanice, bolo to výhodne jak pre lokálných - väčší počet vl. km. - väčší zisk, tak pre Čsd, kde sa zvyšovala efektivita strojov a trate. Preto buď by si lokálka zaobstarala nezávislú trakciu - zároveň by to bola záloha v prípade "vypnutia prúdu", alebo 2 silové vozidlo - stavali sa skriňovej stavby. V prípadoch 2. a 3. by to ČSD "sfoukla" v rámci staničného posunu, čo nekladie nejaké nároky ani na lokomotívy ani trať.

Bylo třeba předložit různé alternativy napojení.Zde bude záležet na tvůrci layoutu kam M.D.L. zakomponuje.Doporučeješ míti i nezávislou trakci.No tady je menší problém.Nezávislou trakci musí obsluhovat mimo danou stanici nezávislý fíra.Zde jsem právě počítal,jak píšeš "v rámci staničního posunu",čímž by se automaticky vyloučila varianta 1).
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2015 10:23 am

Preto tak, ako v reále, mimo ČSR, ako som písal, Rakúsko, Maďarsko atd. sa už od vzniku takýchto železníc cc. rok 1900 využívali 2 silové vozidla. Mali motor na elektriku, tak benzínový, naftový, ale boli aj parné - rarity. Ak použiješ skriňovú loko, jediný problém v modeli bude "stiahnutie" pantografu. Dá sa vyriešiť u digitálu, miesta je relatívne dosť. Pri prechode na trať ČSD, stiahne pantograf a ide na motor. Predávacie koľajisko ostáva, je nutné pre osobnú dopravu a triedenie nákladných vozňov na vlečky, len už tam nebude taký "šrumec". Ak by sa páni akcionári rozhodli predlžiť trať do miestnych kúpeľou za mesto, mohli by tieto lokomotívy ťahať priamy vozeň od rychlíku do kúpeľou.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 10:28 am

JanoH0e píše:Preto tak, ako v reále, mimo ČSR, ako som písal, Rakúsko, Maďarsko atd. sa už od vzniku takýchto železníc cc. rok 1900 využívali 2 silové vozidla. Mali motor na elektriku, tak benzínový, naftový, ale boli aj parné - rarity. Ak použiješ skriňovú loko, jediný problém v modeli bude "stiahnutie" pantografu. Dá sa vyriešiť u digitálu, miesta je relatívne dosť. Pri prechode na trať ČSD, stiahne pantograf a ide na motor. Predávacie koľajisko ostáva, je nutné pre osobnú dopravu a triedenie nákladných vozňov na vlečky, len už tam nebude taký "šrumec".

Chceš mi tím říct,že vozidla MV 100 až 106 byly dvojsilové :?: :shock:

JanoH0e píše: Ak by sa páni akcionári rozhodli predlžiť trať do miestnych kúpeľou za mesto, mohli by tieto lokomotívy ťahať priamy vozeň od rychlíku do kúpeľou.

To by naši páni ze sekce nerozchodili,přímý vůz v podobě "Y" do lázní. :lol: Jedině použít tento.
Přílohy
10922847_1538244529789381_1071121582494390778_n.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2015 11:06 am

V Ostrave dvojsilové vozidla nepotrebovali. Preto ich ani nemali. Tam, kde ich potrebovali, tam ich mali.
nyvkv11.jpg

Toto je Weitzer dvojsilový Níreďháza. Ale tích druhov a výrobcov bolo viac. Kľudne môžeš urobiť "Ostravaka" 2silového.
Čo sa týka "sekce" pošli ich doštudovať lazenské lokálky, či už do Luhačovic, Tatran. Lomnice a pod. Kurzy priamých vozňov boli v dobách minulích obľúbené.
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 11:16 am

JanoH0e píše:V Ostrave dvojsilové vozidla nepotrebovali. Preto ich ani nemali.Kľudne môžeš urobiť "Ostravaka" 2silového.

Jak?Trať Wienna - Krakow nebyla elektrifikována.Svinov měl dráty až v roce 1963.
JanoH0e píše:Čo sa týka "sekce" pošli ich doštudovať lazenské lokálky, či už do Luhačovic, Tatran. Lomnice a pod. Kurzy priamých vozňov boli v dobách minulích obľúbené.

No jo,ale to by byla premiéra "Y" přímého vozu pod drátama bez gorily nebo laminátky :lol: a na poloměru menším než R1000 mm.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2015 11:33 am

milan ferdián píše:
JanoH0e píše:V Ostrave dvojsilové vozidla nepotrebovali. Preto ich ani nemali.Kľudne môžeš urobiť "Ostravaka" 2silového.

Jak?Trať Wienna - Krakow nebyla elektrifikována.Svinov měl dráty až v roce 1963.
JanoH0e píše:Čo sa týka "sekce" pošli ich doštudovať lazenské lokálky, či už do Luhačovic, Tatran. Lomnice a pod. Kurzy priamých vozňov boli v dobách minulích obľúbené.

No jo,ale to by byla premiéra "Y" přímého vozu pod drátama bez gorily nebo laminátky :lol: a na poloměru menším než R1000 mm.


To áno, ale zase predávku vozňov urobili v rámci staničného posunu, nemali žiadnu "odbočku". Ja sa bavím hlavne o variante č.1 - odbočka zo šírej trate. Tam 2silové vozidlo je najideálnejšie riešenie. Pokiaľ by bola varianta 2. a 3. tak budeš jazdiť na " elektriku " a staničný posun. Jednoducho budeš pripravený na všetky varianty.

Čo sa týka "Y" vozu. No tak ich predbehneš a budeš naj (nie že by si nebol už teraz) :D .
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 11:42 am

JanoH0e píše:Čo sa týka "Y" vozu. No tak ich predbehneš a budeš naj (nie že by si nebol už teraz) :D .

Jano,dovedeš si představit jak MV103 táhne lázeňský vůz :D .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 14 črc, 2015 11:48 am

JanoH0e píše:Čo sa týka "sekce" pošli ich doštudovať lazenské lokálky, či už do Luhačovic, Tatran. Lomnice a pod. Kurzy priamých vozňov boli v dobách minulích obľúbené.
Nevím, z čeho MIlan své vyjádření čerpal. Žádný podobný návrh nikdy nevznesl, tudíž se k němi ani nikdo nikdy ze sekce nevyjadřoval. Až to bude aktuální, bude po čem jezdit, myslím, že tomu nic nebrání...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: M.D.L.

Příspěvekod JanoH0e » úte 14 črc, 2015 11:49 am

milan ferdián píše:
JanoH0e píše:Čo sa týka "Y" vozu. No tak ich predbehneš a budeš naj (nie že by si nebol už teraz) :D .

Jano,dovedeš si představit jak MV103 táhne lázeňský vůz :D .


O nič horšie ako keby ho ťahala T435 alebo 310.0 :D
JanoH0e
 
Příspěvky: 1419
Registrován: ned 31 srp, 2008 10:25 pm
Bydliště: Michalovce

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 črc, 2015 11:53 am

Dan Buchtela píše:
JanoH0e píše:Čo sa týka "sekce" pošli ich doštudovať lazenské lokálky, či už do Luhačovic, Tatran. Lomnice a pod. Kurzy priamých vozňov boli v dobách minulích obľúbené.
Nevím, z čeho MIlan své vyjádření čerpal. Žádný podobný návrh nikdy nevznesl, tudíž se k němi ani nikdo nikdy ze sekce nevyjadřoval. Až to bude aktuální, bude po čem jezdit, myslím, že tomu nic nebrání...

Až splním tři základní podmínky pro provoz,které jsem si dal za úkol,budu vás informovat :wink: .

edit:Které jsi měl na mysli Dane moje vyjádření?Zatím vedeme s Janem nezávaznou diskusi a tak jsme se dostali i k těm lázeňským vozům,protože se poukazovalo v náznaku na lázně v Klimkovicích.Jano zná velmi podrobně lokálky na Ostravsku a Karvinsku.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod Petr S. » sob 18 črc, 2015 10:00 pm

Ahoj Milane ,

našel jsem odkaz na modulové normy pro tramvaj ve velikosti blešího cirkusu .
Podívej se na http://www.mfz-veitsbronn.de/

Pro zajímavost se podívej nejdřív na http://www.modulbau-nuernberg.de/home.html .
Na to uvidíš i s polovičníma brejlema .

Petr S.
Petr S.
 
Příspěvky: 559
Registrován: úte 16 pro, 2008 8:42 pm

Re: M.D.L.

Příspěvekod milan ferdián » ned 19 črc, 2015 9:02 am

Petr S. píše:Ahoj Milane ,

našel jsem odkaz na modulové normy pro tramvaj ve velikosti blešího cirkusu .
Podívej se na http://www.mfz-veitsbronn.de/

To není tramvaj.To je elektrifikovaná dvojkolejná trať v N-ku.

Petr S. píše:Pro zajímavost se podívej nejdřív na http://www.modulbau-nuernberg.de/home.html .
Na to uvidíš i s polovičníma brejlema .

Petr S.

Tento odkaz je daleko zajímavější,byť se jedná o modelovou velikost HO/HOm.Některé charakteristiky layoutu odpovídají mým představám.Byl jsem překvapen,jak jde jiná varianta provozu zakomponovat do celkového layoutu.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12140
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Moduly

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník