Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 12:08 pm

milan ferdián píše:Ještě proč jsem se zmiňoval o dětské spojce a proč jsem trval na tom zapojení,které jsem prezentoval.Dětská spojka kdyby byla trvalou (elektrickou) součástí,vzniká nám tzv. třetí smyčka.Proto jsem trval na tom,buď zapnuto dětská spojka (okruh)-vypnuta smyčka (velká) nebo vypnuta dětská spojka - zapnuta smyčka (velká).


Zapojil jsem to podle tohoto nákresu
Obrázek
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 12:42 pm

Měl by někdo nějaký nápad,jak připevnit kolejnice k těm mostovkám? Staré kolejnice U jsem oddělal a odbrousil ty výstupku co zapadají do U kolejnice. Zkoušel jsem k novým kolejnicím připájet jazýčky (ve stejných místech jak to měla U kolejnice) ze struny a ty pak prostrčit původními dírkami,ale není to úplně ono. Mám obavy,aby se mi nepohnul rozchod a nebyla pak práce zbytečná
Přílohy
DSCN0019.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 13 črc, 2015 12:45 pm

nalep celé kolejnice i z pražci ...co řešíš
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 12:52 pm

Tkadlec Jaroslav píše:nalep celé kolejnice i z pražci ...co řešíš


no to jsem na sucho taky zkoušel,ale už to moc vyčnívá. Nedá se to potom zaklopit těma lávkami.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » pon 13 črc, 2015 12:53 pm

dá podložíš ty lávky a zas ten 1mm vidět není
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 1:21 pm

Tkadlec Jaroslav píše:dá podložíš ty lávky a zas ten 1mm vidět není


Tobě by se to tak líbilo.Schválně jsem nafotil oba způsoby vedle sebe
Přílohy
DSCN0023.JPG
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 črc, 2015 2:28 pm

Tomáš píše:
milan ferdián píše:Ještě proč jsem se zmiňoval o dětské spojce a proč jsem trval na tom zapojení,které jsem prezentoval.Dětská spojka kdyby byla trvalou (elektrickou) součástí,vzniká nám tzv. třetí smyčka.Proto jsem trval na tom,buď zapnuto dětská spojka (okruh)-vypnuta smyčka (velká) nebo vypnuta dětská spojka - zapnuta smyčka (velká).


Zapojil jsem to podle tohoto nákresu
Obrázek

Vím,kluci ti elektrické schéma kontrolovali :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 13 črc, 2015 2:51 pm

Tomáš píše:
Tkadlec Jaroslav píše:dá podložíš ty lávky a zas ten 1mm vidět není


Tobě by se to tak líbilo.Schválně jsem nafotil oba způsoby vedle sebe

Zkus použít dřevěné pražce místo betonů.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 3:08 pm

Michal Šuhajda píše:
Tomáš píše:
Tkadlec Jaroslav píše:dá podložíš ty lávky a zas ten 1mm vidět není


Tobě by se to tak líbilo.Schválně jsem nafotil oba způsoby vedle sebe

Zkus použít dřevěné pražce místo betonů.


On to zkreslil foťák to jsou dřevěný pražce Kuehn. Já nevím,mě připadne,že ty pražce tam hlavně tak divně trčí. Tu druhou mostovku jsem nalepil a docela se to povedlo.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod michal_n_cz » pon 13 črc, 2015 5:13 pm

Tomáš píše:Měl by někdo nějaký nápad,jak připevnit kolejnice k těm mostovkám?

Nahoru to rozhodně nedávej.
Třeba:
1. odstraň z mostu 4 původní pražce - např. 2. a předposlední a ty dva s otvory poblíž středu, tak aby se tam vlezl pražec z flexi koleje. Pořádně odstraň ty výstupky co sahaly do původního U-profilu - nestačí jen ulámat + vyškrábat skalpelem, vypilovat jehlovým pílníkem atd., aby nic nepřečnívalo.
2. Vem kolejnice cca o 5-7 cm delší než most a tyto pečlivě vyrovnej a zespodu očisti.
3. na tyto navlékni 4 jednotlivé pražce z flexi koleje.
4. celé to vlep do původního mostu. Ty čtyři pražce ti podrží rozchod při lepení.
5. koleje tam nalepíš vhodným lepidlem. Nejsnadnější asi gelovým vteřiňákem, obyčejným to pude taky, případně nějakým dvojsložkovým.
6. kolejnice pak zkrátíš namíru třeba separačním kotoučkem, ale nech je je delší min o 1/2 délky spojky, ale vlezla by se i pod 1. a poslední, jen do nich je třeba vypilovat nějakou tu desetinku, aby se spojka vlezla. Pokud potřebuješ 2 nebo více mostů těsně za sebou tak z jednoho kusu koleje příslušné délky.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod pepiknemecek » pon 13 črc, 2015 5:32 pm

Senzor B musí být dostatečně daleko před výhybkou aby se stačila bezpečně přestavit. Senzor A je pro jistou aby nedošlo k podhození výhybky pod posledním vozem. Paralelně připojené relé používám pro přepólování napájecího napětí (místo reverzního modulu DCC - úspora min.500,-Kč) Vše funguje léta bez jediného problému.
Uživatelský avatar
pepiknemecek
 
Příspěvky: 159
Registrován: stř 02 úno, 2011 6:43 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 črc, 2015 7:46 pm

miroslav lengyel píše:
milan ferdián píše:
Tomáš píše:Stále marně čekám,co k tomu řekne Milan,ale od posledního laborování nad plánkem se neozval.

Moje práce přece skončila,takže Milan nemá důvod komentovat tvé dění a Milan se věnuje dalším modelářům.

Milane,Tomáš touží po pochvale,jak mu to jde hezky od ruky,tak mu tu radost udělej. :lol:

Máš pravdu,je Tomáše třeba pochválit za snahu i jak pěkně kolejivo položil i tu část zprovoznil :wink: .Tak Tomáši,chválím tě :wink: a s chutí dál.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 8:03 pm

Je to boj! Některý věci mě dávají pěkně zabrat a ubíjí mě. To elektro k tomu bezvýhradně patří. Je to škoda,určitě by některý věci šly ošetřil líp,ale já na to sám nestačím,tak proč si dělat problémy. Svých starostí mám až nad hlavu,tak proč si je ještě koníčkem přidávat. :wink:

Tyhle věci mě baví a dělám je rád. Tento most jsem udělal na zkoušku.Nalepil jsem ty pruty bez jakékoliv fixace. Délka mostu činí 11,5cm a tak na tu fixaci stačilo z každé strany připojit tovární kolej. Jinak díky Michalovi za tip jak to provést,další most můžu zkusit udělat takhle.

http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0024.jpg
http://tauvec.rajce.idnes.cz/STAVBA#DSCN0025.jpg
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » pon 13 črc, 2015 8:36 pm

michal_n_cz píše:
Tomáš píše:Měl by někdo nějaký nápad,jak připevnit kolejnice k těm mostovkám?

Nahoru to rozhodně nedávej.
Třeba:
1. odstraň z mostu 4 původní pražce - např. 2. a předposlední a ty dva s otvory poblíž středu, tak aby se tam vlezl pražec z flexi koleje. Pořádně odstraň ty výstupky co sahaly do původního U-profilu - nestačí jen ulámat + vyškrábat skalpelem, vypilovat jehlovým pílníkem atd., aby nic nepřečnívalo.
2. Vem kolejnice cca o 5-7 cm delší než most a tyto pečlivě vyrovnej a zespodu očisti.
3. na tyto navlékni 4 jednotlivé pražce z flexi koleje.
4. celé to vlep do původního mostu. Ty čtyři pražce ti podrží rozchod při lepení.
5. koleje tam nalepíš vhodným lepidlem. Nejsnadnější asi gelovým vteřiňákem, obyčejným to pude taky, případně nějakým dvojsložkovým.
6. kolejnice pak zkrátíš namíru třeba separačním kotoučkem, ale nech je je delší min o 1/2 délky spojky, ale vlezla by se i pod 1. a poslední, jen do nich je třeba vypilovat nějakou tu desetinku, aby se spojka vlezla. Pokud potřebuješ 2 nebo více mostů těsně za sebou tak z jednoho kusu koleje příslušné délky.


Myslel jsi to s tím vyřezáním nějak takhle?
Přílohy
Bez názvu20.jpg
Bez názvu20.jpg (58.1 KiB) Zobrazeno 3843 krát
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod michal_n_cz » pon 13 črc, 2015 9:20 pm

Tomáš píše:Myslel jsi to s tím vyřezáním nějak takhle?

Ano. Na krají schválně ten 2. a přeposlední, protože ty s dírou (3. a před-předposlední) se kříží s tou šikmou výztuhou a bylo by to pracnější. Ale jak jsi psal výše, pravděpodobně to stačí u těchto krátkých mostů zafiksovat jen na těch koncích na kažtém 4-6 pražců a ty pak vytáhnout. Kdybys takto chtěl předělávat ty delší BTTB co jsou pšes 20cm tak to bych pro jistotu dělal tak jak jsem popsal.
Uživatelský avatar
michal_n_cz
 
Příspěvky: 860
Registrován: stř 09 led, 2008 9:17 pm
Bydliště: Olomouc

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník