TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Pavel-HP » pát 20 úno, 2015 11:26 am

milan ferdián píše:
Jeňa Sova píše: protože jsem v projektu modulů TT na Zlínsku osiřel),

:?: :?: :?: :?:


Kecá ... v místě bydliště není sám. Jen spřízněné duše nevyhledává.
TT, epocha III. - V., U profil
www.vlakytt.cz
Uživatelský avatar
Pavel-HP
 
Příspěvky: 1132
Registrován: čtv 11 pro, 2008 2:47 pm
Bydliště: Praha

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 20 úno, 2015 1:31 pm

Ne, nejsem zde sám, to je pravda. Tu paní modelářku jsem letmo poznal. Nicméně jsem nepsal NIC o místě bydliště. Psal jsem o projektu, řekněme modulovém klubu, který se nerozjel a o kterém tudíž nikdo nevěděl. Stačí na vysvětlení nebo do sebe budeme i nadále rýpat?!
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pon 02 bře, 2015 2:04 am

Tak jsem po dlouhém bádání, přemýšlení, vymýšlení, plánování (kdyby jste viděli moji plochu na PC :lol: ) konečně dospěl k finálnímu návrhu. Snad. Ustoupil jsem sám před sebou a použil SN se smyčkou o třech kolejích. Vnitřní má poloměr R267, je to daň za prostor. Už tak mám na pohyb jen 40 cm. Nicméně, vnitřní kolej se dá kdykoliv transformovat do dvou kusých nebo zrušit úplně. Pro Rosničku s Mn to stačí. Z něj stoupá skoro tobogán (koleje nevedou nad sebou). Před tobogánem - v jeho začátku, tj u SN je prostor pro prodloužení trati, tudíž o volný průjezd se nebojím. Nevýhodou je přítomnost R310 ve stoupání, ale snad se podaří doplánovat větší poloměr, případně jej rovnou realizovat. Po jednom závitu je na tobogánu (v klesání, vím a ještě to zvážím) výhybka, ze které odbočuje 80 cm dlouhá odstavná kolej pro vratné soupravy z kolejiště. Tato by se hodila proto, že zároveň můžu proti odjíždět s druhou soupravou ze smyčky. Zkrátí se tak čas na "vykřižování", i když na dráze není kam spěchat :D
Poté se tobogán vytočí ven ze skrytých prostor, aby pokračoval poloměrem R400 na povrchu, přes plánovanou zastávku za tunelem do dlouhého ostrého oblouku R353. Za tímto je malá stanička, o metrových kolejích, která slouží hlavně pro křižování na jednokolejné trati. Bude zde volná skládka, případně malé skladiště s rampou pro místní potřeby. Ze stanice pokračuje obloukem téměř R500 na zlomový bod a to je styk s moduly. Na vjezdovém modulu je hned na kraji vlečka. Ta mi dělá malou starost a to napojení krajiny modulů na kolejiště. Pravděpodobně bude před okrajem modulu areál oplocen. A dál už to znáte. Stanice Sedlčany, výhybky EW3, poloměr R700. Výhoda tohoto schématu spočívá také v tom, že kolejiště se dá provozovat i bez modulů. Tudíž bude asi vhodné začít jej stavět jako první. Samozřejmě, až postavím vhodné prostory. Jako materiál na rám použiji stávající rám 200 x 60, který na potřebných místech rozšířím pomocí "kolíkové" metody o další prostor. Na tento pak dodělám nástavbu formou hrubé kostry, ve které bude vedena trať a desku, na kterou umístím stanici. Na konci kolejiště bude samozřejmě normované rozhraní. Tak teď už jen plánky.

Sedlčany skrytá.jpg


Sedlčany.jpg


Edit.: Vzhledem k tomu, že odpadá varianta kombinace 1. modulu v SN a posledních dvou Sedlčanských, dojde pravděpodobně na Michalova slova a poslední dva budou prodlouženy. V plánku to není, ve skutečnosti bude dle reálných proporcí místnosti.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 27 čer, 2015 12:53 pm

Bohužel mám špatné informace. Projekt TT modulů na zlínsku padl úplně. Já se svými moduly zajíždět přes půl moravy nikam nechci. Takže se mi v hlavě rodí úplně jiný projekt pevného (segmentového) kolejiště. Svým způsobem jsem zde již něco takového navrhoval, ale tehdy se mi nelíbilo, že bude nákladní doprava odkloněna. Nyní jsem vymyslel nové schéma. Rozměrově mi to sedět bude, základ mám ověřený ve Wintracku. Na krátké stěně proti dveřím (tj. na té pravé) bude koncová osobní stanice, která bude ukončena kusými kolejemi. Bude zde i poštovní kolej, jedna kusá kolej pro místní osobní vlaky atp.. Přes zhlaví v levém oblouku se dostáváme do nákladní skupiny. Zde budou končit nákladní vlaky, vesměs kategorie Mn, ale podívá se sem i ucelenka s vozy Falls a možná NEx s poštou. Z této části stanice bude odbočovat několik kusých kolejí - nakládka dřeva, skladiště, vlečkové areály. Na konci stanice (u stolu) se nachází v tunelu vratný oblouk R310, případně bude ještě paralelně vybíhat "lokálka" - kusá kolej ukončená v tunelu určená pro krátké vratné soupravy. V přední části kolejiště se kolej z hlavní stanice opět vynoří. Za tunelem by mohl odbočovat ještě jeden větší vlečkový areál. Současně bych sem umístil možná i zastávku a v předběžných plánech je i rozdělení na dvoukolejnou trať. Případně rozdělení na dvě trati již v tunelu (elektrifikovaná a neelektrifikovaná) pro možnost přepřahu při úvrati na jiné HV. Na skrytou stanici mám délku zhruba tři metry, tudíž to jsem zatím neřešil. Nicméně to bude soustava různých spojek a kusých kolejí pro odstavení souprav na šířce 30 cm. Nějaké schéma sem dám, až to budu mít navrhnuté.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod milan ferdián » sob 27 čer, 2015 1:19 pm

Jeňa Sova píše:Bohužel mám špatné informace. Projekt TT modulů na zlínsku padl úplně. Já se svými moduly zajíždět přes půl moravy nikam nechci.

Jeňo,Jeňo.Jsou Moduly Brno,Moduly Olomouc,to se ti zdá málo a ještě daleko?No tvoje volba,vymlouvat tvé rozhodnutí nebudu. :shock:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod jirkah » sob 27 čer, 2015 1:45 pm

Tak je celkem jedno jestli postavíš segment nebo mudulové kolejiště. Otázkou je , jestli se stavbou někdy začneš.Takže držím palce ať se dílo daří.
Jirka
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 27 čer, 2015 2:52 pm

Milane, je to daleko. Navíc bych na to asi neměl čas. Nevylučuji do budoucna, že si nepostavím třeba Luhačovice. Ty se vejdou na dva metry.

Jiří, to by mne taky zajímalo. Spíš ne jestli, ale kdy. Bohužel mi došly prostředky na rekonstrukci bytu a tak jsem se ještě nedostal ani k dokončení místnosti, která má přednost před dílnou. Je to na dlouho, ale není kam spěchat.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 27 čer, 2015 7:32 pm

Malá ochutnávka:
U koleje úplně vpravo by byla poštovní rampa, zbytek jsou nástupiště. Ta hala, to by mělo být zázemí pro hnací vozidla. Ne přímo depo, možná ani ta hala ne. Je tam jen pro názornost. V nákladní stanici se nachází skladiště (vlevo) a volná skládka (uhlí, dřevo...). Za tunelem je odbočka na vlečku nějakého podniku a za odbočkou zastávka (určená především pro podnik). Dále vede trať do skryté stanice, kde se rozdělí na šest kolejí. Schéma skryté stanice nemusí konečné, ale bude v tomto stylu. Na druhé straně bude přesuvna a odstavné koleje pro HV (oboje po 20 cm). Délky vlaků okolo jednoho metru. Já vím, jsem věčný plánovač...
Bohužel jsem zatím nevytvořil podmínky pro své zázemí a tak v nejbližší době určitě stavět nebudu. Moduly nebudou, protože nemám čas jezdit po setkáních a věnovat se ještě klubu. Respektive, možná bych mohl, ale to by nesměly být kluby relativně daleko. Cesta taky není zadarmo... Z tohoto plánku by to chtělo něco dát pryč, něco upravit, ale netuším co. Je tam toho moc, ale veškeré koleje mají svůj účel. Tak já nevím.

Koncové.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Myšpulín » sob 27 čer, 2015 8:05 pm

Mě se nepozdává ta výtažná do tunelu a zrušil bych dvojkolejku. Ta je zbytečná. Ale je to tvoje kolejiště.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 27 čer, 2015 8:28 pm

Vysvětlím. Do tunelu nevede výtažná, ale "lokálka" pro vratné soupravy. Dvojkolejka je možná zbytečná, to je pravda. Inspiraci jsem bral v původní trati z Prahy hlavního do Libně, kde se také jezdilo po jedné koleji a pak v tunelu se rozdvojila. Sice jedna kolej pak vedla, tuším, do Vysočan a Holešovic, ale to už není tak podstatné.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 28 čer, 2015 12:40 pm

Jinak vám to připadá v pořádku, nic by jste nezměnili? Hlavní trať klesne jen o 6 centimetrů. Není to málo? Myslím ke "střetu" s kolejemi ve stanici...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod lajblt » úte 30 čer, 2015 2:16 pm

No, já bych to změnil celé - dole bych udělal koncové nádraží pro osobní dopravu, případně pro spěšniny a podobnou bižuterii. A vpravo/nahoře bych zřídil nákladové nádraží se zázemím pro zbrojení, oddělené tunelem. Dál bych pokračoval dalším tunelem tak, jak to máš teď, včetně odbočení na vlečku a skončil bych v SN pod koncovým osobním nádražím (ať už s přesuvnou nebo objízdnými kolejemi. Je škoda nevyužít tolik prostoru. V podstatě máš kolejový plán osobního nádraží už hotový. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 30 čer, 2015 5:42 pm

Chápu to dobře, Tomáši, že by jsi udělal osobní stanici nad současným skrytým s přesuvnou? Je tam možno jít do šířky 30 cm u dveří, aby byly průchozí. Ten stůl (105 x 60 cm) na protější stěně deset centimetrů zasahuje do dveří. Ale nápad je to zajímavý! Mezitím jsem doma vytvořil ještě jednu variantu, protože trať klesla jen o 6 cm a to je málo. Pro názornost ukážu, ale ten Tomášův popis... :D Líbí se mi.

bez vlečky.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » úte 30 čer, 2015 6:43 pm

Tomáši, myslel jsi nějakou takovou šílenost? :lol:

tři stanice.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "moduliště" - 240 x 160 x 350 cm

Příspěvekod lajblt » stř 01 črc, 2015 10:28 am

Jo, zkusil bych to nějak takhle. Na šírku 30 cm by se měly vejít 4 koleje s nástupišti po obou stranách a uprostřed. Možná bych lehce prodloužil koleje jak v osobní, tak v nákladní části. Protože to pak vychází na ostřejší oblouk, schoval bych ho vpravo dole do tunelu. Jestli najdu chvilku (předpokládám, že nespěcháš :) ), tak to zkusím hodit do Wintracku. Udělám obě varianty, jak s tunelem, tak bez.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků