Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 27 čer, 2015 5:43 pm

Pánové mohu poprosit o nějaký typ na spojovaní napájecích drátů ke kolejím. Vím že už to tu někde bylo,ale kde,že?
Představu mám takovou,že z DCC napaječe by vedly dva silnější vodiče do "něčeho" ? Nějaká ta svorkovnice. A z ní by vycházely jednotlivé dvojlinky k flexi kolejím.
Znám jen takový ty kovový svorkovnice co se používají v rozvaděči,ale to mi připadne moc humpolácký. A ty plísňové svorky zeuke se mi použit nechce.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod cipisekmp » sob 27 čer, 2015 5:49 pm

Ahoj, jestli to muze byt nerozebiratelne spojeni nebo spis obtizne rozebiratelne tak bych pouzil ctverecky plosneho spoje. Ten uprostred nebo na vice mistech provrtat, prisroubovat pocinovat a naletovat dratky. Jednoduche levne.
S pozdravem Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 27 čer, 2015 6:07 pm

cipisekmp píše:Ahoj, jestli to muze byt nerozebiratelne spojeni nebo spis obtizne rozebiratelne tak bych pouzil ctverecky plosneho spoje. Ten uprostred nebo na vice mistech provrtat, prisroubovat pocinovat a naletovat dratky. Jednoduche levne.
S pozdravem Cipisekmp.


Jo tohle mě napadlo taky. Ovšem měl jsem strach to sem napsat :D aby z toho někteří nedostali inkfart. :mrgreen: . Slyšel jsem totiž názor,že pájený spoj je ten nejhorší
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod jirkah » sob 27 čer, 2015 6:31 pm

No já jsem zase viděl na youtubu , že zahraniční kolegové používali toto http://www.gme.cz/kabelova-spojka-samor ... 4-p656-358 .Měl tam natažený hlavní přívod a koleje napojoval k hlavnímu přívodu.Otázkou je jak se to bude chovat časem.Já jsem zase naopak někde slyšel , že není nad letovaný spoj.Co člověk to názor.
TAdy je taková ukázečka https://www.youtube.com/watch?v=PPHHZ9rmIZ0
Naposledy upravil jirkah dne sob 27 čer, 2015 6:39 pm, celkově upraveno 1
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » sob 27 čer, 2015 6:38 pm

Nebo toto:
http://www.ges.cz/cz/wago-773-108-GES06614938.html
Obrázek
Jeden vstup a tím pádem 7 výstupů. Strčíš a drží :-). Všechny jsou propojené.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 27 čer, 2015 7:30 pm

Škoda,že nejdou použít ty obyčejný WAGO. Zbylo mi jich něco,když jsem dělali el. ,ale nepovedlo se mi do nich nikdy narvat lanko.
Kdyby aspoň dělali tak 10ti vstupový,ale takhle se usvorkuju :roll:
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Barbucha » sob 27 čer, 2015 7:46 pm

Tady do těch jsem narval i lanka Fleischmannových výměníků. Myslím, že nic tenčího už není, pak nastupují nanotechnologie.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 27 čer, 2015 8:53 pm

Mimo propojení jednotlivých dílů pomocí CINCH konektorů v podstatě jiný než pájený spoj nepoužívám a vše již několik let funguje bez chybičky.Teď jsem zapojoval zhlaví na přístavku a dělal jsem to pomocí nařezaných destiček,v minulosti jsem zásadně používal pouze technologii zkroucených kablíků k sobě a následné proletování.Páteřní napájení kolejí jsem na staré části udělal pomocí věnečkůkteré se používají k rozvodu elektriky v domech,zbytek už zase jen zkroucené kabely,cín a izolační páska.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » sob 27 čer, 2015 9:04 pm

miroslav lengyel píše:.Páteřní napájení kolejí jsem na staré části udělal pomocí věnečkůkteré se používají k rozvodu elektriky v domech............


:idea: To je nápad. :P toho mi zbylo taky hodně. A pod šroubky tech drátů dám i víc
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » ned 28 čer, 2015 9:18 am

podívej se k similand http://www.shimiland.info/Uvod.html klsický čokolády za pár kaček
Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 28 čer, 2015 9:38 am

jirkah píše:No já jsem zase viděl na youtubu , že zahraniční kolegové používali toto http://www.gme.cz/kabelova-spojka-samor ... 4-p656-358 .Měl tam natažený hlavní přívod a koleje napojoval k hlavnímu přívodu.Otázkou je jak se to bude chovat časem.Já jsem zase naopak někde slyšel , že není nad letovaný spoj.Co člověk to názor.
TAdy je taková ukázečka https://www.youtube.com/watch?v=PPHHZ9rmIZ0



Ty tohle je taky hodně dobrý. Já jsem na to až teď koukal na tom videu a musím uznat,že tohle by zvládl kdokoliv.
Proč myslíš,že by to mohlo časem zlobit? Nůž to rozřízne a zacvakne zcela dokonale... a ten plast to chrání před vnějšími vlivy.
Cena taky 00 nic
Mě se tohle fakt asi líbí nejvíc
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod jirkah » ned 28 čer, 2015 10:19 am

Proto jsem to sem dal , že mě se to taky líbí a jestli to bude zlobit nevím já doufám , že nee.
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod cipisekmp » ned 28 čer, 2015 5:43 pm

Ahoj, tak tohle zlobi. Sice ne v modelovem svete ale na aute jsem stim mel pripojene draty od tazneho zarizeni a uz to slo do kytek. A to to bylo zavrene v kufre u svetel takze zadne vlhko tam nebylo.
Cau Cipisekmp.
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod Tomáš » ned 28 čer, 2015 5:55 pm

cipisekmp píše:Ahoj, tak tohle zlobi. Sice ne v modelovem svete ale na aute jsem stim mel pripojene draty od tazneho zarizeni a uz to slo do kytek. A to to bylo zavrene v kufre u svetel takze zadne vlhko tam nebylo.
Cau Cipisekmp.


A podařilo se ti odhalit v čem byl problém? Třeba by se tomu dalo předejít. Nepomohlo by použití silnějších vodičů?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Příspěvekod jirkah » ned 28 čer, 2015 6:13 pm

Tak co jsem se na to koukal tak je více velikostí rychlosvorek dle děr na vodiče , takže se musí použít rychlosvorka na správnou velikost vodičů , dokonce každá díra na svorce může mít jiný průměr. Tam by mohla být chyba při zvolení špatné velikosti , ale nemám odzkoušeno v praxi tak je to jen spekulace.
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků