od ReichenbergW » ned 28 čer, 2015 8:05 am
Zdravím ve spolek. Vidím, že tu namnožily dotazy tak se pokusím alespoň zodpovědět.
1) Předně díky za slova uznání. V té džungli ve světě výrobců to opravdu jednoduché není .-)
2) Vůz Uz je ze stejné formy jako před lety, jen v jiné epoše a o dvě stovky dražší /jak nám pěkně leze ta inflace nahoru.../. Za mě škoda, že nebyla k dispozici obrzděná verze, ke které jsou také podklady.
3) Sergej Roco. No tady zase výrobce krutě zazmatkoval. Už několik let jim nabízíme beztlumičovou verzi. Když už je letos 50. výročí řady M 62 byla k tomu ideální příležitost. Bohužel za předraženou cenu vznikl paskvil. V Turnově byly pluhy šedé, případně strojvedoucími přikrášlený o nějaký pruhy, takže sice limitka, ale jinak naprostý nesmysl. Bohužel Roco naše požadavky ignoruje. Ale už začíná narážet, viz 365.4, o které jsme jim rovnou tvrdili, že pátá verze, navíc za tuhle cenu je opravdu mimo... No snad alespoň to otevře cestu k jiné typičtější lokomotivě.
4) Fleischmann a vůz D 6 (zde s číslem 2642 řed. 6 Moravská Ostrava) popisuje vůz z konce 40. let, tedy popis bílý s ČSD bez stínu, tak jak byly některé vozy ještě koncem 40. let provozovány. Nebyl to tu moc rozšířený typ, ale několik se jich dočkalo až 80. let v SV soupravách. V Pečkách stál vůz jiný - D 6-2512 - nemá výztuhy. Dávat všechno do přelomu 50. a 60. let nejde, nehledě na fakt, že víme, že budou i jiný vozy ze 40. let (z nápadů výrobce, který nejdou zvrátit), takže je potřeba ty epochy střídat. Nehledě na fakt, že ČSD i služební vozy přizpůsobovalo svým zvyklostem a často je rekonstruovalo - např. vyhlídkové okno, což model nemá a mít nebude. Jinak forma toho vozu je taky hodně stará, dělal se taky už v 70. letech, ale je víc propracovaná a tak z ní výrobce těží ještě dnes...
Modelů bude určitě ještě dost a dost, ale pokud se výrobci nedají cestou vývoje nových /jako teď třeba Tillig s Beranovými cisternami/ tak se brzy zúží... Doufejme ale že ta doba jen tak nenastane .-)
- Přílohy
-

-
