Kolejiště TT - L 3,7x2,2 m - radekkrupka

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Příspěvekod Michal Šuhajda » pon 09 čer, 2008 4:32 pm

radekkrupka píše:Krátká trať je myšlena jako vlečka, stejně jako ta samá na druhou stranku. V případě napojení další části se dají obě protáhnout dál, takový byl záměr. Proto je tam i ten most, v jiném případě jak říkáš nesmyslný. Obrmost nevede jen přes výtažnou kolej ale i přes hlavní trať vedoucí do skryťáku...

No právě že vede i přes tu výtažnou kolej, místo obrmostu stačí nadjezd nad hlavní tratí a výtažnou kolej zkus napasovat před to.
radekkrupka píše:Budu dělat analog a původní moje idea byla ta, že postavím něco, kde se dá trochu modelovat zajímavý provoz a zároveň jenom tak prohánět soupravy po okruhu(-zích). To mi právě smyčky neumožňují.

Ale jo stačí doplnit smyčky k oválu(-m) nebo propojit smyčky spojkou. PAk se dá provoz kombinovat. To jestli děláš analog nebo DCC je jedno.
radekkrupka píše:Já tahám koleje po večerech ve wintracku, když najdu chvilku, různých variant už mám kupu, zveřejňuju jenom ty které se mi aspoň trochu povedou. Pořád nějak nemůžu najit to pravé...

Návrh s úvratí od tebe (za návrh jsem skutečně velmi vděčný, možná zaujme i někoho dalšího, minimálně Milana :)), ještě zvažuju. Já nevěděl, že se do toho pustíš takhle propracovaně...čekal jsem spíš nějaký črt. Doufám, že se na mě nezlobíš :)

Proč bych se zlobil, docela se tím bavím, lepší než TV program. Pustím si rádio (to neruší) počkám až dma všichni usnou a když se mi nechce do modelů, tak kreslím. Občas taky zkusím wintrack (třeba na zhlaví), ale výsledek radši dělám v ruce. Mám to jako relax mezi stavbou modelů. Střídám teoretické a praktické modelaření :D .[/quote]
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod milan ferdián » pon 09 čer, 2008 6:15 pm

radekkrupka píše:



Návrh s úvratí od tebe (za návrh jsem skutečně velmi vděčný, možná zaujme i někoho dalšího, minimálně Milana :)), ještě zvažuju.


A víš ,že zaujalo,návrh kolejiště od Michala se mi velmi líbí a jestli Michal není proti ,rád tento návrh zpracuji s upřesněným autorstvím Michala tak ,jak jsem uvedl JBr na jeho návrhu mini kolejiště. Dokreslené a doplněné návrhy zde nejsou.Posílají se dál. 8) 8) 8)
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Příspěvekod radekkrupka » sob 19 črc, 2008 6:08 pm

Tak jsem tady zase :)

Nějakou dobu jsem přemýšlel nad návrhem, (pročítal fórum), procházel obchody a vybíral, které budovy by se mi líbily a upravoval a vyvíjel plán...

Rozhodl jsem se vrátit k návrhu z půlky května, do kterého mi Milan F. upravil nádraží. Ten je tady http://picasaweb.google.com/radekkrupka/KolejisteTTVerze06/photo#5200319586824683298

Změnil jsem rozměr desky z 3x1,3 na 2 kusy spojené do L, na spoji přechází pouze pár kolejí.

Schéma sestává z hlavní stanice o 6ti průjezdných kolejích, je zde lokomotivní depo se zázemím pro parní a diesel lokomotivy a malý okruh pro nákladní dopravu. Do stanice jsou zapojeny 2 tratě a jdna vlečka. Jedna trať jde do skryťáku, druhá stoupá do horní stanice za lesem. Z této stanice vychází "lokálka vedoucí k pile, která v budoucnu může být prodloužena. Dále se na hlavní trati nachází odbočka do kamenolomu.

Přiznám se, že už se mi celkem zamlouvá, stále jsem ovšem ohledně pár věcí na vážkách :) Poprosil bych vás o váš názor, bývá většinou kritický (a je to tak správně) ale velice mě zajímá, brzo bych chtěl začít se stavbou.

Nejvíc na vážkách jsem s umístěním depa - na levé či pravé straně stanice. Dávám je sem oba, prosím o názor...

Tady je model s depem vpravo
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... TVerze13_4

a tady s depem vlevo (dle mého názoru asi lepší)
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... TVerze13_5


PS.. Ta červená kostka představuje štěrkovnu Auhaugen měř 1:100
Obrázek
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » pon 04 srp, 2008 4:31 pm

Po čase z propadliště dějin vytahuji návrhy radkakrupky, jednak jsme spolu trochu formou SZ diskutovali, jednak to jeho téma zapadlo, i když se sám snažil aktivně zapojit a upravovat ! Zkusím pár svých postřehů připojit, i když teď v době dovolených a za nepřítomnosti milana f. ta diskuze tu moc není (mně dovolená teprve čeká :lol: ) ! Ale k mým postřehům a návrhům, verze č.13 :
http://picasaweb.google.com/radekkrupka ... 8346729602

1) dotaz na umístění depa - nechal bych ho vpravo (verze 13_4), aby levá strana nebyla přeplácaná - depo, dva oblouky trati (ale závisí všechno na tobě, Radku :lol: !) Nedělal bych tu kolej na zásobování uhlím z těch kusých kolejí za staniční budovou (zruš jí), uhlí se dá navážet normálně z koleje do depa !

2) štěrkovna / lom Auhagen - nedělej ji na širé trati (navíc proč tam máš zpětnou kusou kolej - na odstavení lokomotivy ?!). Přesunul bych štěrkovnu do levého spodního rohu na pravém segmentu, kde teď máš jednokolejnou krátku vlečku ! Udělej tam dvě koleje, postav štěrkovnu (která jako pokračuje tam kde už není panel) a posuň portál tunelu blíže stanici !
Trať, kde byla navržena štěrkovna, dle možnosti natlač víc dozadu a opticky ji odděl od nákladové části hlavní stanice (asi hustším lesem ?!)

3) průjezdní stanice vpravo (rovnoběžná s okrajem) - ze dvou kusých kolejí úplně napravo jsem chtěl původně jednu zrušit, ale ... Nech to tak, jak to je - první je normálně kusá k nádraží, druhá dává možnost napojení dalšího segmentu (do budoucna). Z téhle stanice bych odstranil remízu (viz další poznámka č.4) a misto ní dej skladiště typ ČSD (taková ta česká klasika, malý sklad se zděnou rampou, napůl prorostlou vegetací, na hranách napůl smazané černo-žluté šrafování :lol: )

4) koncová stanice - hlavní provoz pila + ranní a večerní motorák, který přiveze lidi na pilu, pár turistů a vesničany z blízké vesnice, kteří mají z kopců na nádraží dost daleko ! Dej tam tu remízu, na lokomotivu, která bude obsluhovat pilu, plné vagony z pily bys mohl dávat na tu šikmou kusou kolej, aby nepřekážely tyhle vagony na pile - líp se budou odvážet na spodní větší stanici.
Jenom bych to otočil - tu kusou kolej tam kde jsou teď budovy, a budovy zase na druhou stranu !

5) Hlavní stanice, koleje a zhlaví je už vyřešeno prostřednictvím předchozí diskuze (hlavně milan.f s kolegy !!), ostatně i zbytek stanic je řešen v pohodě :lol:

Tolik k tvému upravenému plánku, co ty na to ? Myslíš, že se to pomalu uzavírá ? Podle mne jen upravit koncovou stanici a přemístit štěrkovnu Auhagen :?:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » pon 04 srp, 2008 9:31 pm

Jarda H. píše:1) dotaz na umístění depa - nechal bych ho vpravo (verze 13_4), aby levá strana nebyla přeplácaná - depo, dva oblouky trati (ale závisí všechno na tobě, Radku :lol: !)

No nakonec asi jo :) To depo bylo trošku oříšek, nejlepší depa stejně umí milan :)

Jarda H. píše:Nedělal bych tu kolej na zásobování uhlím z těch kusých kolejí za staniční budovou (zruš jí), uhlí se dá navážet normálně z koleje do depa !

Aha, já myslel, že je to tak běžné...nu tím lépe...

Jarda H. píše:2) štěrkovna / lom Auhagen - nedělej ji na širé trati (navíc proč tam máš zpětnou kusou kolej - na odstavení lokomotivy ?!). Přesunul bych štěrkovnu do levého spodního rohu na pravém segmentu, kde teď máš jednokolejnou krátku vlečku ! Udělej tam dvě koleje, postav štěrkovnu (která jako pokračuje tam kde už není panel) a posuň portál tunelu blíže stanici !

No vidíš, to mě nenapadlo...to ji ale musím zkusit tam nacpat... Mimochodem ta kusá kolej byla myšlená jako odvratná....nebo tam může být výkolejka.

Jarda H. píše:3) průjezdní stanice vpravo (rovnoběžná s okrajem) - ze dvou kusých kolejí úplně napravo jsem chtěl původně jednu zrušit, ale ... Nech to tak, jak to je - první je normálně kusá k nádraží, druhá dává možnost napojení dalšího segmentu (do budoucna). Z téhle stanice bych odstranil remízu (viz další poznámka č.4) a misto ní dej skladiště typ ČSD (taková ta česká klasika, malý sklad se zděnou rampou, napůl prorostlou vegetací, na hranách napůl smazané černo-žluté šrafování :lol: )

Na těch kolejích úplně vpravo nahoře jsem měl v plánu udělat rampu - čelní a boční. Možnost pro napojení trati dále jsem uvažoval za pilou - myšleno za koncovou stanicí, delší lokálka...ještě promyslím :)

Jarda H. píše:4) koncová stanice - hlavní provoz pila + ranní a večerní motorák, který přiveze lidi na pilu, pár turistů a vesničany z blízké vesnice, kteří mají z kopců na nádraží dost daleko ! Dej tam tu remízu, na lokomotivu, která bude obsluhovat pilu, plné vagony z pily bys mohl dávat na tu šikmou kusou kolej, aby nepřekážely tyhle vagony na pile - líp se budou odvážet na spodní větší stanici.
Jenom bych to otočil - tu kusou kolej tam kde jsou teď budovy, a budovy zase na druhou stranu !

Dispozici koncové stanice a budov jsem zvolil tak, že vše je jaksi "pohledné" z pozice obsluhy panelu, což je před hlavní stanicí...čili koncová stanice není schovaná za budovami a je hezky přehledná...nemám zkušenost, jak to vypadá naopak, zda je to ozvláštnění, nebo spíš komplikace, že člověk pak nevidí na koleje. Jaké máte zkušenosti?

Mno, děkuji Jardovi, že si na mně udělal čas, já budu přemýšlet a vyvíjet :) Však se zase ozvu...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 05 srp, 2008 10:17 am

Jarda H. píše:1) dotaz na umístění depa - nechal bych ho vpravo (verze 13_4), aby levá strana nebyla přeplácaná - depo, dva oblouky trati (ale závisí všechno na tobě, Radku :lol: !) Nedělal bych tu kolej na zásobování uhlím z těch kusých kolejí za staniční budovou (zruš jí), uhlí se dá navážet normálně z koleje do depa !

Souhlas s umístěním depa, a hlavně se zrušením "zásobovací" koleje, protože nádraží by mělo mít i nějaký rozumný přístup.
Jarda H. píše: 2) štěrkovna / lom Auhagen - nedělej ji na širé trati (navíc proč tam máš zpětnou kusou kolej - na odstavení lokomotivy ?!).

Právě při napojení na širé trati je tam ta kolej vhodná, slouží jako ochrana (odvratem - viz sousední diskuze) proti nechtěnému vyjetí vozů z vlečky na trať, vlečková loko asi nemá smysl, jediná kolej vlečky moc možností posunu nedovoluje a vozy na/z vlečky přistaví loko od manipuláku, nebo záloha ze stanice. Na vlečkách se často posunovalko "ručně" nebo pomocí vrtku a lana.
Jarda H. píše:
3) průjezdní stanice vpravo (rovnoběžná s okrajem) - ze dvou kusých kolejí úplně napravo jsem chtěl původně jednu zrušit, ale ... Nech to tak, jak to je - první je normálně kusá k nádraží, druhá dává možnost napojení dalšího segmentu (do budoucna).

To napojení by bylo dost kostrbaté a navíc v docela nešikovném místě (tipuju roh místnosti, takže by musel být třeba tunel skrz zeď)
Jarda H. píše: Z téhle stanice bych odstranil remízu (viz další poznámka č.4) a misto ní dej skladiště typ ČSD (taková ta česká klasika, malý sklad se zděnou rampou, napůl prorostlou vegetací, na hranách napůl smazané černo-žluté šrafování :lol: )

JO skladiště by si stanička zasloužila a asi bych rušil dlouhou kolej co odbpočuje za poslední výhybkou nahoře a vede rovnoběžně s horní hranou. Buď místo ní odkrýt ještě kus "růžové" nebo (a to by bylo lepší) oželet most a vést tudy modrou trať do hlavní stanice (případně most posunout dál od "dolního" nádraží)
Jarda H. píše:4) koncová stanice - hlavní provoz pila + ranní a večerní motorák, který přiveze lidi na pilu, pár turistů a vesničany z blízké vesnice, kteří mají z kopců na nádraží dost daleko ! Dej tam tu remízu, na lokomotivu, která bude obsluhovat pilu, plné vagony z pily bys mohl dávat na tu šikmou kusou kolej, aby nepřekážely tyhle vagony na pile - líp se budou odvážet na spodní větší stanici.
Jenom bych to otočil - tu kusou kolej tam kde jsou teď budovy, a budovy zase na druhou stranu !

Asi bych stanici a trati dopřál trochu hustější provoz 5xdenně MOs vlak z odbočné stanice a jeden až dva manipuláky. To otočení budov je rozumné, protože vesnice může být mimo kolejiště úplně dole vpravo. Remízu bych sem už necpal. Možná bych ji nechal v odbočné stanici v pravém horním rohu, ale motorák (první ranní a poslední noční může být protažen až do dolního depa, které velikostí odpovídá strojové stanici na lokálkce (pro modrou trať, včetně odbočky)
Jarda H. píše:5) Hlavní stanice, koleje a zhlaví je už vyřešeno prostřednictvím předchozí diskuze (hlavně milan.f s kolegy !!), ostatně i zbytek stanic je řešen v pohodě :lol:

Ale neodpustím si poznámku, že podobná nádraží s ostrovní budovou se vyskytují v místech, kde se kříží nebo spojují dvě či více tratí (které většinou stavěly různé společnosti, (St. Paka) nebo kde odbočovala lokálka z hlavní trati. I ve místech kde dnes odděluje budova osobní a nákladní část stanice (Chomutov) je to dáno histor. vývojem. Tady se jako rozumné vysvětlení (i když trochu kostrbaté) nabízí, že růžová trať původně pokračoval z tunelu rovně do stanice a k vytvoření nového vjezdu zleva došlo až dodatečně.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod petrh » úte 05 srp, 2008 11:14 am

mozna jsme to prehlidnul uz v naopsanem, ale jak bude lokomotiva tahat vagony na vlecku k pile v "L" a zpatky? kdyz by mela treba 5 vagonu a vytahla je do stanicky uz nema jak prejet na druhou stranu a odvest vlak...
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod radekkrupka » úte 05 srp, 2008 11:45 am

Michal Šuhajda píše:Souhlas s umístěním depa, a hlavně se zrušením "zásobovací" koleje, protože nádraží by mělo mít i nějaký rozumný přístup.

No tak už jste dva...asi se přidám k vám :)

Michal Šuhajda píše:Právě při napojení na širé trati je tam ta kolej vhodná, slouží jako ochrana (odvratem - viz sousední diskuze) proti nechtěnému vyjetí vozů z vlečky na trať, vlečková loko asi nemá smysl, jediná kolej vlečky moc možností posunu nedovoluje a vozy na/z vlečky přistaví loko od manipuláku, nebo záloha ze stanice. Na vlečkách se často posunovalko "ručně" nebo pomocí vrtku a lana.

Ano, tak jsem to myslel, jmenuje se to "odvratná kolej"? Ale jak navrhl Jarda, ještě zkusím přehodit štěrkovnu na opačnou stranu stanice, tam kde je ta jakoby fabrika.

Michal Šuhajda píše:To napojení by bylo dost kostrbaté a navíc v docela nešikovném místě (tipuju roh místnosti, takže by musel být třeba tunel skrz zeď)

Tady určitě napojovat nebudu...panel nebude přiražený ke zdi, ale bude v rohu místnosti, pouze s přístupem zezadu ke skryťáku. Možnost napojení nechávám právě v koncové stanici u pily...

Michal Šuhajda píše:
Jarda H. píše: Z téhle stanice bych odstranil remízu (viz další poznámka č.4) a misto ní dej skladiště typ ČSD (taková ta česká klasika, malý sklad se zděnou rampou, napůl prorostlou vegetací, na hranách napůl smazané černo-žluté šrafování :lol: )

JO skladiště by si stanička zasloužila a asi bych rušil dlouhou kolej co odbpočuje za poslední výhybkou nahoře a vede rovnoběžně s horní hranou. Buď místo ní odkrýt ještě kus "růžové" nebo (a to by bylo lepší) oželet most a vést tudy modrou trať do hlavní stanice (případně most posunout dál od "dolního" nádraží)

Jo, tu kolej při horním okraji asi zruším, ta je tam na nic, jedině jako jakási odstavná...mostu je mi líto :oops: , takhle jsem trasoval abych ho tam právě měl...no ale když zruším tu modrou kusou kolej a posunu most i tu druhou kolej ještě víc dozadu tak by to snad šlo...pod mostem bych protáhl i silnici vedoucí odkudsi zezadu z "údolí" do hlavní stanice

Michal Šuhajda píše:
Jarda H. píše:4) koncová stanice - hlavní provoz pila + ranní a večerní motorák, který přiveze lidi na pilu, pár turistů a vesničany z blízké vesnice, kteří mají z kopců na nádraží dost daleko ! Dej tam tu remízu, na lokomotivu, která bude obsluhovat pilu, plné vagony z pily bys mohl dávat na tu šikmou kusou kolej, aby nepřekážely tyhle vagony na pile - líp se budou odvážet na spodní větší stanici.
Jenom bych to otočil - tu kusou kolej tam kde jsou teď budovy, a budovy zase na druhou stranu !

Asi bych stanici a trati dopřál trochu hustější provoz 5xdenně MOs vlak z odbočné stanice a jeden až dva manipuláky. To otočení budov je rozumné, protože vesnice může být mimo kolejiště úplně dole vpravo. Remízu bych sem už necpal. Možná bych ji nechal v odbočné stanici v pravém horním rohu, ale motorák (první ranní a poslední noční může být protažen až do dolního depa, které velikostí odpovídá strojové stanici na lokálkce (pro modrou trať, včetně odbočky)

Myslíš otočení budov tak, jak jsem je dal já, nebo tak jak navrhuje Jarda?

Ta remíza je myšlená pro lokomotivu na obsluhu pily, posun a dopravu vagonů do odbočné stanice. Nevím tedy, jestli je lepší/logičtější ji dát do odbočné stanice nebo až na konec lokálky...tady bych prosil o radu a názor. Já ji mám teď umístěnou v odbočné, a to na té straně průjedné koleje, kam odbočuje lokálka, čili nemusím do remízy najíždět křížem přes stanici...co nechat remízu tam, kde je a skladiště dát naproti tam, kde jsou ty kusé koleje k rampám? Ona ta stanice je v tom rohu ale trošku stísněná...

Michal Šuhajda píše:Ale neodpustím si poznámku, že podobná nádraží s ostrovní budovou se vyskytují v místech, kde se kříží nebo spojují dvě či více tratí (které většinou stavěly různé společnosti, (St. Paka) nebo kde odbočovala lokálka z hlavní trati. I ve místech kde dnes odděluje budova osobní a nákladní část stanice (Chomutov) je to dáno histor. vývojem. Tady se jako rozumné vysvětlení (i když trochu kostrbaté) nabízí, že růžová trať původně pokračoval z tunelu rovně do stanice a k vytvoření nového vjezdu zleva došlo až dodatečně.

Tak tohle jsem, přiznám se, nevěděl...děkuji za vysvětlení. Tu nákladní část bych tam rád nechal, ale po vypuštění zásobovací koleje k zauhlování ji možná ještě trochu pozměním...pokud mě napadne jak
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod radekkrupka » úte 05 srp, 2008 12:02 pm

petrh píše:mozna jsme to prehlidnul uz v naopsanem, ale jak bude lokomotiva tahat vagony na vlecku k pile v "L" a zpatky? kdyz by mela treba 5 vagonu a vytahla je do stanicky uz nema jak prejet na druhou stranu a odvest vlak...

Aha, rozumím...jako že úsek mezi výhybkama přímo před budovou je krátký? To je pravda...to by bylo blbý :) Možná kdybych otočil kolejovou spojku na konci naopak a ještě napojil pilu ne odbočkou ale v pokračování staniční koleje, trochu by se to zlepšilo...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod petrh » úte 05 srp, 2008 12:54 pm

radekkrupka píše:
petrh píše:mozna jsme to prehlidnul uz v naopsanem, ale jak bude lokomotiva tahat vagony na vlecku k pile v "L" a zpatky? kdyz by mela treba 5 vagonu a vytahla je do stanicky uz nema jak prejet na druhou stranu a odvest vlak...

Aha, rozumím...jako že úsek mezi výhybkama přímo před budovou je krátký? To je pravda...to by bylo blbý :) Možná kdybych otočil kolejovou spojku na konci naopak a ještě napojil pilu ne odbočkou ale v pokračování staniční koleje, trochu by se to zlepšilo...

me by prislo ze by to bylo lepsi pro manipulaci ve stanicce a na vlecce, stejne , ajo bych tesne za vjezdem do zavodu pripadne kolej vetvil:)
H0 se synem
1981-2001 dom. st. Včelnička | 2001-4 Slaný | 2004-6 Nelahozeves | od 2006 Kralupy n.V.
Uživatelský avatar
petrh
 
Příspěvky: 1429
Registrován: čtv 26 čer, 2008 11:14 am
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Jarda H. » úte 05 srp, 2008 2:36 pm

To MiŠ : odvratná kolej na vlečce původně umístěné štěrkovny - logické (a praktické !), díky :lol: za vysvětlení a doplnění !

To Miš + radekkrupka : "ostrovní" budova na hlavní stanici - možná by šlo změnit jen typ budovy :?: já bych viděl ty zadní koleje pro sklady a manipulaci na volné nakládce/vykládce ?! Když je Radek upraví dle svého nic proti tomu, ale jak poznamenal Michal ohledně "ostrůvku", možná .... viz začátek mé poznámky :lol:

Předposlední věc - ta kolej na napojení panelu, segmentu, modulu, ... v budoucnu = ani mi nedošlo, že je to vlastně jako by v rohu místnosti ?! Ne vždy všechno člověku dojde :oops:

A koncové stanici přeji hustší provoz než jen pár MOs (pilaři a spol. :lol: )a manipulák pro pilu, ta moje krasořeč byla spíše jen "částečná" pro děj a provoz ?!
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod radekkrupka » úte 05 srp, 2008 5:32 pm

Jarda H. píše:To Miš + radekkrupka : "ostrovní" budova na hlavní stanici - možná by šlo změnit jen typ budovy :?: já bych viděl ty zadní koleje pro sklady a manipulaci na volné nakládce/vykládce ?! Když je Radek upraví dle svého nic proti tomu, ale jak poznamenal Michal ohledně "ostrůvku", možná .... viz začátek mé poznámky :lol:

Poznámka - ta budova "na ostrově" není nádražní budova...spíš sklady, rampy, ....je to vlastně ostrůvek mezi dopravními kolejemi a nákladním okruhem z druhé strany...nádražní budova je jakoby na druhé straně kolejí, čili vlastně mimo panel...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Příspěvekod Jarda H. » úte 05 srp, 2008 5:54 pm

radekkrupka píše: ... ta budova "na ostrově" není nádražní budova...spíš sklady, rampy, ....je to vlastně ostrůvek mezi dopravními kolejemi a nákladním okruhem z druhé strany...nádražní budova je jakoby na druhé straně kolejí, čili vlastně mimo panel...


Tak to jsem si blbě vyložil - ale hlavně, že se domluvíme :lol: :!:
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 06 srp, 2008 10:22 am

radekkrupka píše: Poznámka - ta budova "na ostrově" není nádražní budova...spíš sklady, rampy, ....je to vlastně ostrůvek mezi dopravními kolejemi a nákladním okruhem z druhé strany...nádražní budova je jakoby na druhé straně kolejí, čili vlastně mimo panel...

Ahá, tak to mě taky zmátlo, žil jsem v tom, že to je výpravní budova.
Pokud je to skladiště a výhradně nákladní část, tak neplatí má připomínka.
V koncové stanici jsem měl na mysli umístění budov vlevo od kolejí (jako Jarda H.) A s vlečkou bych si nelámal hlavu. Vždyť tam vozy nebudou stát od námezníku až k zarážedlu. Naklád. plocha bude tak pro dva až tři vozy, které loko vytáhne do stanice za výhybku k vlečce a po přehození posune vozy aby mohla objet.
Co místo remízy udělat v rohu traťovku? Jednu přízemní budovu (šatny, kancelář traťmistra a dílna), pár skládků (třeba z vyřazeného zavřeného vozu) oplocenka kde jsou o zeď opřené cedule se "Z" a "K" nebo s "kopáčem", případně další, do hranice vyrovnané nové pražce pár kolejnic a na kusé koleji odstavená MUV-ka nebo Tatra.
Lokomotivy a motor. vozy budou zbrojit a nocovat v depu ve velké stanici.
Ráno po třetí vyjede M131 (nebo 810 z depa, nabere první cestující, případně připojí jeden vůz se spěšným zbožím (třeba ranní tisk) a vyrazí po modré trati, v odbočné stanici pokračuje po lokálce (přímo nebo úvratí podle toho odkud přijede) na lokálku, kde pendluje celý den (přípojné vozy pro posílení dělnických a školních vlaků mohou být odstaveny v koncové (na dlouhé kusé koleji), nebo odbočné stanici. Večer se motorák vrací jako poslední vlak (flamendr) do dolní stanice a do depa.
Nákladní dopravu na lokálce obslouží manipulační vlaky. Obrat vozů v koncové stanici ani na pile nebude takový (přece jen nechceme chudáky dělníky sdtrhat a vbrzku zlikvidovat celý les na kolejišti :D , aby stálo za to mít tam lokomotivu, která za celý den projede dvakrát tam a zpět.
Z dolní stanice budou pojede Mn vlak vpravo (třeba ráno a večer), skrz tunel přes odbočnou stanici na lokálku a zpět. Tenhle vlak obslouží odbočnou stanici, koncovou stanici i vlečku. Bude mít v koncové i odbočné stanici dost času na posun.
Kromě toho budou jezdit další Mn vlaky jen po modré trati (v obou směrech), které ovšem odbočné stanici připojí (odpojí) vozy které z(pro) lokálky pokračují směrem přes most (budou připraveny od druhého Mn vlaku), ale jinak posunovat nebude.
Červená trať je hlavní a lokomotivy, které na ní jezdí mají depo mimo viditelnou část....
A sakra to jsem se takhle po ránu v tom snění nějak rozjel :)
PS: Na Mn vlacích se ukazuje základní nevýhoda modelování provozu při řešení kolejište do okruhu, Ať vlak z odbočné stanice vyjede kamkoliv po modré trati, vždy přijede do dolní stanice... Pořád si myslím, že na jedné větvi by to chtělo smyčku (s min. jednou odst. kolejí) nebo aspoň odbočku do smyčky (třeba v tunelu za mostem)...
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Příspěvekod Jarda H. » stř 06 srp, 2008 2:05 pm

S tou traťovkou se mi to jeví jako dobrý nápad :lol: ! S pár doplňky uděláš na kolejišti parádní zákoutí (zajímavější než klasická remíza), které je v takovém podivném pořádku-nepořádku ?! MiŠ to popsal docela výstižně :D, a ta MUVka může být statický model - odlitek z burzy, eN-ková kolečka, atrapa podvozku, pár hodin práce a je to :!:

To radekkrupka : s tou smyčkou, jak navrhuje MiŠ v závěru své ranní (romantické) poznámky- popřemýšlej, obohatilo by to možnosti provozu a přiblížilo realitě !
TT - analog - ČSD/DR, DB - III / IV
Uživatelský avatar
Jarda H.
 
Příspěvky: 2821
Registrován: čtv 30 srp, 2007 6:25 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků