Podklady pro stavbu vozů Uacs (Raj )

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » čtv 16 dub, 2015 5:28 pm

Vozy Raj na Smíchově (zleva do prava: typ 495, 451.1 a 451.0) Foto: PetrS.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » pát 17 dub, 2015 4:02 pm

Krásne fotky tu pribúdajú,

toto by mohol MCX využiť :)
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 dub, 2015 7:48 pm

Uacs 83 54 9307 214-3 Cemex, Uacs 83 54 9307 188-9 Cemex.
V České republice zahájila společnost svou působnost v roce 2005, kdy koupila britskou RMC Group včetně jejích českých dceřiných společností. V současnosti je CEMEX v ČR jedním z předních poskytovatelů inte­grovaných stavebních řešení, provozuje 74 betonáren, 11 štěrkoven, 7 kamenolomů, cementárnu, cementovou mlýnici a výrobnu speciálních přísad do betonu.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » pát 17 dub, 2015 8:11 pm

Společnosti CEMEX, která převzala veškeré aktivity společností skupiny Holcim v České republice. Uacs 83 54 9321 635-1 Holcin.

Pod značku CEMEX přecházejí také dceřiné společnosti Holcimu, a to dopravní společnost Transplus a společnost na zpracování odpadů Ecorec Česko.

Společnost TransPlus (Česko) s.r.o. vznikla v roce 1996 jako obchodní a dopravní společnost, jejímž hlavním předmětem podnikání je přeprava suchých volně ložených surovin a výrobků cisternovými návěsy. Primárním trhem našeho podnikání jsou Východní a Střední Čechy. Zejména v tomto regionu Vám jsme schopni nabídnout velmi zajímavé podmínky vzájemné spolupráce.

Skupina ecorec byla vytvořena v roce 2005 a postupně se stala předním výrobcem alternativních paliv z tříděného komunálního odpadu ve střední a východní Evropě. Firma navíc poskytuje zdravá řešení pro petrochemický a gumárenský průmysl.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod E27 » sob 18 dub, 2015 9:27 am

Tempotaxi, vidím, že hľadáš na nete tie fotky Raj vozňov a chcem sa opýtať, nepodarilo sa ti zohnať fotku Gumární Púchov? Čierne cibule a červená rakva. Zaujímavý náter mali tieto vozne.
Uživatelský avatar
E27
 
Příspěvky: 1163
Registrován: úte 28 zář, 2010 8:51 am
Bydliště: Bratislava

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » sob 18 dub, 2015 6:35 pm

Cementárny a vápenky Mokrá.
Samostatný státní podnik Cementárny a vápenky Mokrá byl založen v lednu 1990, v lednu 1991 pak vznikla stejnojmenná akciová společnost. V prosinci 1991 byla akciová společnost privatizována. Majoritním akcionářem se stala belgická společnost CBR. Dne 1. 5. 1998 vznikla akciová společnost Českomoravský cement, a to sloučením dvou předních výrobců stavebních hmot v České republice – akciových společností: Cement Bohemia Praha a Cementárny a vápenky Mokrá. Závod Mokrá zůstal její součástí. V roce 2003 byla výroba vápna v Mokré, včetně všech s ní souvisejících činností, prodána společnosti Carmeuse Czech Republic, s.r.o.

Podrobně:
V roce 1907 byla postavena v Maloměřicích cementárna s rotačními pecemi na výpal slinku mokrým způsobem.
V letech 1961 – 1968 byl vybudován nový závod v Mokré, který vyrábí cement a vápno. Leží asi 15 km východně od Brna a je umístěn v zalesněné krajině mimo zemědělskou oblast.
V letech 1957 – 1959 byla vypracována studie stavby s pěti různými alternativami.
V březnu a květnu 1961 byly předloženy a schváleny zadávací projekty. V květnu 1961 byly zahájeny stavební práce na příjezdových komunikacích do závodu, úprava nádraží v Blažovicích, otvírkové práce v lomu a výstavba akumulačních nádrží v údolí Říčky.
Začátkem roku 1963 byla pro nedostatek investičních prostředků celá stavba zastavena.
V roce 1965 byla stavba zařazena mezi přednostně realizované stavby a byl vytvořen národní podnik s názvem Cementárna Mokrá.
V říjnu 1968 byly uvedeny pecní linky na výpal slínku v cementárně do provozu.
Ve druhém pololetí 1969 byly uvedeny do provozu rotační pece na výpal vápna a mlýny na mletí cementu.
V roce 1980 vznikl koncernový podnik Cementárny a vápenky se sídlem v Mokré.
V lednu 1990 byl založen samostatný státní podnik Cementárny a vápenky Mokrá.
V lednu 1991 vznikla akciová společnost Cementárny a vápenky Mokrá.
V prosinci 1991 byla akciová společnost privatizována. Majoritním akcionářem se stala belgická společnost CBR.
Dne 1. 5. 1998 vznikla akciová společnost Českomoravský cement, a to sloučením dvou předních výrobců stavebních hmot v České republice – akciových společností: Cement Bohemia Praha a Cementárny a vápenky Mokrá. Závod Mokrá zůstal její součástí.
V roce 2003 byla výroba vápna v Mokré, včetně všech s ní souvisejících činností, prodána společnosti Carmeuse Czech Republic, s.r.o.

Zdroj: model vozu httptt120.webnode.cz, obtisk pan Jiran.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » sob 18 dub, 2015 9:46 pm

Dálnice D1.
Rozhodující složkou pro výrobu betonu je samozřejmě cement. Jeho pravidelné dodávky jsou proto pro zajištění plynulosti průběhu betonářských prací na dálnici naprosto stěžejní. Zásobování stavby cementem je každodenním chlebem pro společnost Trans-servis, člena skupiny Heidelberg Cement Group. S dispečerem společnosti panem Němcem přímo na stavbě hovořil náš redaktor Ing. Pospíšil. Ten mu v úvodu řekl: „K vykládce cementu z jímek umístěných na železničních vagónech využíváme vždy dvě cisterny. Každé z vozidel nakládá dvě jímky z vlaku o obsahu 13,5 tuny cementu. Po dojezdu cisteren do prostor mobilních betonáren jsou cisterny s pomocí hadic připojeny k silům a cement je do nich přeložen. Stavba má k dispozici dvě mobilní betonárny, přičemž každá z betonáren má k dispozici dvě stotunová sila na cement. Každá z betonáren spotřebuje při plném výkonu až 60 tun cementu za hodinu, což na nás klade značné nároky na přesnost a pravidelnost dodávek cementu. Směna silničářů na finišeru při betonáži krytu dálnice trvá 12 hodin.“ „Od nás očekávají, že vše proběhne hladce a s dodávkou betonu nebudou mít problémy. Jsme tedy jeden článek v řetězu, ale důležitý,“ usmívá se pan Němec z Trans-servisu. (zdroj stavební noviny).
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 9:21 am

E27.
Ano, hledám po internetu, ale bohužel tam není a nikdy nebude vše. Je zajímavé, že fotek cibulek je na internetu málo. Hlavně vozy, které spadají do první poloviny 90-let. Je zajímavé, že více cibulek je foceno zahraničním nadšencem o železnici. Český a Slovenský fotograf to nějak zapomíná fotit. Přitom plno vozů zde na vláknu už vůbec není v provozu pod uvedenou firmou. Některé informace se dají najít v historii podniků. Ale zde zase narážím, že některý podnik má popsanou historii podrobně a druhý to sepsal bez dat a jen heslovitě. Některé podniky zanikly a druhé podniky se zase několikráte přejmenovaly. Dále v cibulkách se nevozil jenom cement, vápno, kaolín a podobně, ale také sklářské písky a písek na odlívání. Dále potraviny všeho druhu, hnojiva a další granulované chemické produkty. Opravdu bylo široké použití cibulkového vozu. Vozy, které jsou použity ve stavebnictví, tak jsou celkem slušně dostupné informace, ale vozy pro potravinářský, strojní, hutní a chemický průmysl je většinou nedostupné k informacím. Ale podle zdejšího ohlasu, tak opravdu asi o tom nikdo nic neví. Přitom je plno obtisků k předělání modelu. Ani zde není žádný ohlas, zda obtisk (vlastně popis vozu) se hodí více na konkrétní typ vozu. Přitom velké podniky mají všechny typy vozů. Nikdo nemá připomínky vyrobeným obtiskům, přitom některé podniky během doby mění firemní loga. Ale nikde není právě zmínka kdy se tak stalo. Mně spíše zajímají léta 1990 až 92, kdy začínal pojízdný cirkus na kolejích.
Ale až začnu stavět modely, tak se zase zvedne plno informací, že model je popsán a barevně natřen jinak. Neodpovídá odstín, tvar písma a jeho umístění na modelu. Že podnik tento typ vozu nemá atd. a atd……
Foto: zatím postavené vozy a nakoupené díly vozu Raj.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 9:26 am

Postavené vozy.
Všechny vozy nebudou mít takovou zašpiněnou patinu. Zatím je vozů 5 a jen 2 jsou takto patinovány.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 9:37 am

Zatím mám koupené od pana Jírana tyto obtisky na vozy.
Fota. p. Jiran.
Společnost BTK založena v roce 1990.
Naposledy upravil Tempotaxi dne ned 19 dub, 2015 9:56 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 9:51 am

Zatím mám koupené od pana Jírana tyto obtisky na vozy.
Fota. p. Jiran.
U společnosti cementárny a vápenky Mokrá, dom. sta: Blažovice bude jistě rakev červenohnědá. Logo na cibulce bude nebo nebude.
Nová společnost založena v roce 1990.

Dále zakoupené díly na stavbu vozů Raj má rám do tvaru „V“. Zda uvedené popisy vozů jsou také na tomto typu vozů.
Na internetu je několik fotek cibulových souprav a je tam opravdu málo těchto vozů do tvaru rámu “V“.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 4:14 pm

Zde jsou cibulové soupravy.

Další odklonový vlak ze soboty 23. 8. 2014. Ucelená souprava vozů Uacs z Polska pod vedením "Kocoura" 742.144 projíždí zastávkou Záměl. Foto Jiří Štembírek.

Ucelený vlak vozů řady Uacs směřující do cílové stanice Przywory Opolskie v čele se strojem ET22-092 projíždí pod siluetou
kostela Matky Boží neustálé pomoci nacházející se před stanicí Opole-Groszowice (foto Petr Štefek 17. 2. 2007).

Na Vánoce 2006 jsme zastihli ve velmi slabém provozu jeden nákladní vlak prázdných rajek ze Sokolova a Bíliny, v čele se strojem 123.020-0, při průjezdu stanicí Ústí nad Labem - západ. foto Martin Zeman.

Podobných snímků se najde na internetu dost. Chce to jen trošku trpělivosti a hledat a hledat.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 4:40 pm

Vůz Uacs 83 54 932 3 119-4 na Czech Raildays 2000, Zdroj http://www.parostroj.net.
Glaverbel Czech a.s. Řetěnice Teplice.
...Postupným převzetím národního výrobce plochého skla, současné pobočky AGC Flat Glass Czech, se Glaverbel stal v roce 1991 první západní průmyslovou společností investující v bývalém Československu. Následně Glaverbel rozšířil své aktivity ve střední Evropě vytvořením rozsáhlé distribuční a zpracovatelské sítě. V roce 1997 pokračuje Glaverbel ve svém postupu na východ. Postupnou akvizicí největšího ruského národního výrobce, současné pobočky AGC Bor Glassworks, se stává první západní sklárnou investující v Rusku. ....

Z historie společnosti
1.10.1990 založena akciová společnost Sklo Union
28.12.1990 založena akciová společnost Glavunion se závody Řetenice, Chudeřice, Kryry, Duchcov, Pozorka, Sokolov, Oloví, Chodov a Hranice
22.3.1991 podepsána smlouva o založení společného podniku s Glaverbel S.A. se sídlem v Belgii
1.4.1991 zahájena činnost společného podniku Glavunion a.s.
1992 počátek budování vlastní distribuční sítě společnost Stavounion a.s., v Duchcově přejmenována na VITRABLOK, a.s.
1994 zprovozněna linka Float 2 (po generální opravě) v závodě Řetenice
1996 zahájen provoz zrekonstruované linky Float 1 v závodě Řetenice
1997 zahájena výroba skla Planibel, barveného ve hmotě
1998 zahájena výroba skla Stopsol s reflexní vrstvou
1.1.1999 z rozhodnutí valné hromady na konci roku 1998 provedena změna názvu společnosti z Glavunion na Glaverbel Czech a.s.
Leden 1999 uskutečněn prodej společnosti VITRABLOK, a.s., a to v souladu s orientací výhradně na výrobu a zpracování plochého skla
2000 zahájena výroba skla s nízkou tepelnou emisivitou v Řetenicích
14.9.2001 slavnostně otevřeny nové integrované výroby
1.11.2001 zahájena výroba protipožárního skla Pyrobel v závodě Glaverbel Oloví
20.12.2001 oznámení společnosti Asahi Glass Co. Ltd., majitele Glaverbel S.A. se sídlem v Belgii, o odkoupení akcií a jejich následném stažení z burzy Euronext Brusel
Leden 2002 provedena zcela zásadní, historicky největší změna celé skupiny Glaverbel, bylo učiněno rozhodnutí o globálním řízení celé skupiny. Majoritním majitelem celé skupiny Glaverbel se stává Asahi Glass Co. Ltd.
Prosinec 2003 rozhodnuto o přejmenování Splintex Czech a.s. na AGC Automotive Czech a.s.
29.4.2004 představenstvo společnosti Glaverbel Czech přijalo rozhodnutí podat žádosti o vyřazení dluhopisů z obchodování na oficiálních trzích organizovaných společnostmi Burza cenných papírů Praha a.s., a RM-SYSTÉM a.s., a to k 30.12.2004.Duben 2004 otevření nové agentury Glaverbel Baltic OÜ
Květen 2004 Glaverbel Czech získal 3. místo v soutěži „Zaměstnavatel roku 2004“ v ČR dle hlasování veřejnosti a titul „Nejlepší zaměstnavatel regionu 2004“
17.6.2004 Glaverbel Czech získal 1. místo v 10. ročníku prestižního žebříčku „100 nejvýznamnějších firem ČR za rok 2003“ v kategorii „Průmysl skla, keramiky, porcelánu a stavebních hmot“
Září 2004 v závodě Glaverbel Oloví otevřena nová linka na výrobu protipožárního skla
Leden 2005 v závodě Barevka zprovozněna nová linka na výrobu matovaného skla Matelux. Výroční zpráva Glaverbel Czech
9.6.2005 založena obchodní agentura Glaverbel Ukraine LLC
16.9.2005 slavnostně otevřen nový výrobní komplex Glaverbel Klin, 105 km severozápadně od Moskvy
Duben 2006 v ČR začala probíhat nejrozsáhlejší billboardová kampaň v historii společnosti
Květen 2006 společností AGC rozhodnuto o přejmenování Glaverbelu Czech na AGC Flat Glass Czech
2.5.2006 Glaverbel Czech získal 2. místo v soutěži „Winterthur nejlepší zaměstnavatel roku 2006“ v České republice
Srpen 2006 oznámeno rozhodnutí společnosti AGC vybudovat v Teplicích třetí linku na výrobu plochého skla
1.12.2006 zahájení výstavby budov linky na výrobu plochého skla R3 v Řetenicích
1.9.2007 Glaverbel se v rámci kompletního přejmenování všech firem náležících do sklářského koncernu AGC Group stává AGC Flat Glass Europe. Glaverbel Czech a.s, člen skupiny Glaverbel tak mění svůj název na AGC Flat Glass Czech a.s., člen AGC Group.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 8:33 pm

Na stavbu rovného rámu se může použít odlitek http://odlitkymodely.cz.
Naposledy upravil Tempotaxi dne stř 17 čer, 2015 8:55 pm, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

Re: Uacs (Raj ) H0

Příspěvekod Tempotaxi » ned 19 dub, 2015 9:14 pm

žst. Hostivice, foto: Hannes Orlieb.
Uživatelský avatar
Tempotaxi
 
Příspěvky: 4853
Registrován: úte 24 zář, 2013 8:35 pm
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků