Stanice M.Branice - Oslavany TT Kuehn/Tillig

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pon 13 dub, 2015 1:23 pm

Scener je nanic,tak krátce.
24.3.1954 - zrušení zjednodušené dopravní služby,st.Ivančice + Oslavany opět obsazeny výpravčími
1963 - vypracována studie na přestavbu vlečky elektrárny v Oslavanech - nerealizováno
1969 - začalo se vozit uhlí ze Zbýšova/dva páry uhelných vlaků
1972 - 1975 - v čele uhelných vlaků výhradně lokomotiva 556.0203 (zelené usměrňovací plechy)
od 1975 - lanovka ze šachty Jindřich do elektrárny v Oslavanech,dopravuje se polské uhlí
16.1.1984 - stavební povolení pro st.Ivančice,vložená kolej 3 a původní manipulační přeznačená na kolej 5,důvod vlečka ZZN
Trakce
354.1 nahrazena v 60 léta - motorové stroje T444.1 a vozy M262.0.Pára 556.0 jezdily v nákladní dopravě do roku 1978.
Inventární čísla stroje řady T444.1
01,03,19,29,40,46,50,83
od roku 1979/1980 vystřídána řadou T466.0 (735)

Kolejové plány stav 1.listopad 1945
Dolní Kounice
Ivančice
Oslavany

Je to trať vyloženě lokálková,nejdelší dopravní kolej 1 v Oslavanech má 122 m (dodnes).Užitná délka dopravních kolejí se prodlužovala jen ve stanici Ivančice z původních 118 m na 386 m a to z důvodu napojení vlečky ZZN.A upřímně řečeno jen jediná těžší parní lokomotiva byla na této trati.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 16 dub, 2015 12:20 pm

Přikládám obrázek. Nic objevného to není.
Nejjednodušší verze počítá s jedinou stanicí a spojením tratí v SN, které je přístupné shora, byť je pod úrovní hlavního nádraží.
trati se postupně spojují v úrovni +0.
Jao varianta je červeně naznačená stanice (Ivančice?) na trati do Oslavan. Ovšem trať je ukončená ještě je možné trať zavést do samostatného SN s kusými kolejemi (případně přesuvnou) bez smyčky, ovšem to ztíží přístup do dolního SN. Svést trať do společného SN se mi bohužel nepovedlo.
I když teď mě něco napadlo. Snad se večer dostanu ke zkreslení...
Přílohy
Tomas.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » čtv 16 dub, 2015 5:49 pm

:shock:
No moje děti by řekli "HUSTÝ" :D
Ne,jsem sice teď v práci až do noci,takže na to koukám na telefonu,ale musím říci,že až na pár detailů se mi to skutečně líbí. Řekl bych,že to obsahuje drtivou většinu toho,co jsem si vymyslel.
Takže jsem zvědav s čím se vytasí Milan.
Nějaké připomínky bych k tomu měl,ale to teď není na pořadu dne.
Přemýšlel jsem jen,jestli by ta vnější kolej co jde do tobogánu a spojuje se v tunelu s tou druhou větví,nemohla naopak víc nastoupat a vést do té červené stanice. (byla by viditelná podél zdi). Z ní pak toboganem do stanice za kulisou. Ta by pak třeba nemusela tvořit tu smyčku.?..
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pát 17 dub, 2015 5:32 am

Tomáš píše::shock: Takže jsem zvědav s čím se vytasí Milan.

Služebně až do neděle ve Vratimově :wink: .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 dub, 2015 7:08 am

Tomáš píše::shock:
No moje děti by řekli "HUSTÝ" :D
Ne,jsem sice teď v práci až do noci,takže na to koukám na telefonu,ale musím říci,že až na pár detailů se mi to skutečně líbí. Řekl bych,že to obsahuje drtivou většinu toho,co jsem si vymyslel.
Takže jsem zvědav s čím se vytasí Milan.
Nějaké připomínky bych k tomu měl,ale to teď není na pořadu dne.
Přemýšlel jsem jen,jestli by ta vnější kolej co jde do tobogánu a spojuje se v tunelu s tou druhou větví,nemohla naopak víc nastoupat a vést do té červené stanice. (byla by viditelná podél zdi). Z ní pak toboganem do stanice za kulisou. Ta by pak třeba nemusela tvořit tu smyčku.?..

Ta červená stanice je zamýšlená jako viditelná. problém je v tom, že s poračováním tratě za stanicí se mi nepodaří klesnou do SN. Radši to nakreslím zvlášť aby bylo jasno.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 dub, 2015 2:35 pm

Ahoj,
jak jsem včera slíbil zkusil jsem jeden nápad. Kolejiště je víceméně v jediné rovině, veškeré koleje by klidně mohly být ve stejné niveletě (+100). Koleje se nikde nenadjíždějí. Sklony jsou zde pouze z důvodů estetických (vytvoření rozbočení tratí) a mírné výškové odsazení "Ivančic". Ostatní výškové rozdíly jsou už pouze v krajině. Předpokládám, že při vhodném formováním krajiny pozorovatel nepostřehne, že třeba koleje vpravo ze stanice neklesají. Samozřejmě není problém udělat o něco větší sklony kolejí a (např. viditelnou stanici posadit do nivelity +130.
Skryté části (zelená) jsou za kulisou (červená). Bohužel smyčka je pouze u trati do Střelic. Dodatečně mě napadlo, že kvůli kapacitě by bylo vhodné přidat koleje do zadní části kolejiště, kam se dá zajet ze všech tří tratí.
K návrhu provozu:
- Na trati do Oslavan bude osobní provoz zejména vratnými soupravami MOs, MOs + MOs, MOs + vložený + MOs
V nákladním provozu je možné projíždět uhelnými vlaky "dokola" (dvě soupravy ložená /prázdná). Mn vlaky můžou končit v Ivančicích
- Na trati do Znojma není možné vracet soupravy bez posunu v SN, ale drohou smyčku opravdu není kam dát, chci - li držet jednotnou výšku. při sklesání o jedno patro by se měla vejít pod trať vpravo.
Trať do Střelic umožnuje plnohodnotnou simulaci provozu, používal bych raději SN blíž k kulise.

Uvedený plánek též ukazuje kolik místa zbývá vedle smyčky (případně toboganu) pro doslova prosmýknutí kolejí z levým zhlavím viditelné stanice. Kovošrot je z prostorových důvodů na druhé straně stanice.
Přílohy
Tomas2.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod jirkah » pát 17 dub, 2015 3:19 pm

Michal opět ukázal , že umí a jsem zvědav co namaluje Milan :-)
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Dusan » pát 17 dub, 2015 3:53 pm

Já čekám na Milana. Michal vytvořil co mohl a opět moc pěkně, mluvím o té poslední variantě. Vím, že budu za rýpala, ale. Ten prostor je totálně deklasován tím řešením skryté části, za kulisou. Vím, že to je Tomášův požadavek, pokud si pamatuji dobře. Nechci zde rozvířit zase nějaké debaty, ale jen prostě můj postřeh. Jako bude to přístupné, ale stejně tak se do toho bude prášit a nedokáži si celkem představit nějakou opravu vzadu v předklonu právě přes tu kulisu ikdyž to moc hluboké není.
Nebylo by lepší přeci jen to namyslet tak, aby se sklesalo co nejníže po zadních částech a skryťák dát dolů, dopředu té vnitřní části kolejiště a viditelnou stanici naopak posunout kousek dál (ke zdi) ?
Vypadalo by to mnohem lépe.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 17 dub, 2015 4:57 pm

Mě se to moc líbí.
Ale na druhou stranu musím přiznat,že Dušan má pravdu. Nejsem si však jist co bude méně zla.
A) nechat skrytou stanici tak jak je zakresleno. Pokud tam něco vykolejí bude problém. Skutečně 75cm je na natáhnutí hodně. Navíc v obavách,že vepředu něco zničím.
B) udělat to jak navrhl Dušan,skryté části dát pod MB a co nejvíce k přední straně. Obávám se však že výškově to moc neklapne. Nezapomeňme,že přístup od spodu není a tak tam mezi spodní a horní stanicí bude muset být dost manipulačního prostoru. Kolik 15-20cm ? A to se obávám že v rozumném stoupání neudělá nikdo. Ale možná se pletu.

Tak a teď babo raď :|
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Barbucha » pát 17 dub, 2015 5:06 pm

Nejsem baba, ale já bych se zaklopenýho skryťáku nebál. V H0 mám 12 cm čistou výšku, lezou mi do toho návěstidla a projede tam elektrika se zdviženým smetákem. Kdybys dal 15 cm, tak to bude bez problémů, v TT přímo luxusní. Já bych se na ty kulisárny/kulišárny vykašlal.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Michal Šuhajda » pát 17 dub, 2015 5:31 pm

Ahoj, není mým zvykem vnucovat někomu co nechce, kdyz to neni uplna pitomost. Tomáš si přeje otevřené SN, tak ho navrhnu. Už proto, že v daném prostoru to není úplný nesmysl. Vzhledem k ne přístupu odspodu a limitovane vysce. Navíc Tom ušetří za krajinu :D
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Tomáš » pát 17 dub, 2015 5:47 pm

No mě by teď spíš zajímalo,jestli je to reálné. Tedy mít to na dvě patra. Ono teď poprvé mám možnost něco vidět a tak si můžu udělat představu.
A nepatřím k těm,kteří nedokážou přehodnotit svůj záměr. Když je vidět že to je poněkud kostrbaté.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod Barbucha » pát 17 dub, 2015 6:14 pm

Michal Šuhajda píše:Ahoj, není mým zvykem vnucovat někomu co nechce, kdyz to neni uplna pitomost. Tomáš si přeje otevřené SN, tak ho navrhnu. Už proto, že v daném prostoru to není úplný nesmysl. Vzhledem k ne přístupu odspodu a limitovane vysce. Navíc Tom ušetří za krajinu :D


Nemyslel jsem to nijak proti tomu cos předvedl, je to moc pěkný a v intencích zadání. Já toto obdivuju. Jen nechci už cpát do tématu, které je poněkud přecpané, pochvalné komentáře :-D. Spíš jsem chtěl Toma trošičku popostrčit, jestli neuvažovat trochu jinak a třeba naopak kolejiště zúžit a přidat skryté patro. Nebo to nechat v navržené šířce a trošku se vyblbnout s krajinkou. Dělat kulisu taky není žádná legrace, a navíc by měla být zřejmě demontovatelná, aby se za to mohlo dostat bez následků na zdraví.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pon 20 dub, 2015 6:20 am

To že Michal umí,to víme a návrhy jsou skvělé.No jako matematik realista jsem trochu musel :mrgreen: .Ale i tak Michale díky,protože vím kam jít.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Stanice TT kolejivo Kuehn

Příspěvekod milan ferdián » pon 20 dub, 2015 7:35 am

Tomáši,potřebuji základní rozměry tvého vysněného lokomotivního depa :!: Průměr točny,rotunda.Jestli budou příznivé,tak ti to L.D.napasuji na stanici,ikdyž z důvodu provozního nevím na co :D .
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků