sidlo píše:Přesně tak. Vjezdové návěstidlo musí být poměrně daleko od první výhybky. U lichoběžníkové tabulky to tak nevadí, ta se dává poměrně blízko.
Proto ta varianta neviditelných vjezdových návěstidel a viditelných skupinových odjezdových.
Tvoje vysvětlení je neúplné a poněkud zavádějící.
Vjezdové návěstidlo (i lichoběžníková tabulka, která je taky svým způsobem vjezdovým návěstidlem) se umisťuje na výtažnou vzdálenost při posunu ze stanice do trati. Tzn., že rozhodující je, jak dlouhý posunující díl přichází v té které stanici v úvahu. Na vzdálenost odpovídající největší délce toho posunujícího dílu se umístí "policajt", tj. označník, dříve to býval bílý kolík s modrou špičkou, který má význam pevné návěsti "Posun zakázán". Dnes se místo kolíku většinou používá jednosvětlové trpaličí návěstidlo s modrým světlem. A na dostatečnou vzdálenost od policajta se umístí vjezdové návěstidlo, dřív to bývalo asi 50 m, dnes nevím.
Výtažná vzdálenost souvisí s obvyklou délkou vlaků na té které trati, která nebývá větší než délka dopravních kolejí ve stanicích. Proto máš pocit, že lichoběžníkové tabulky jsou ke zhlaví blíž než vjezdová návěstidla. Tvůj pocit je správný a souvisí s tím, že lichoběžníkové tabulky se osazují na lokálkách, které obecně mají kratší dopravní koleje a jezdí na nich kratší vlaky.
Ještě dodám, že k lichoběžníkovým tabulkám se označník neumisťuje. Vyplývá to z postupů používaných na tratích provozovaných podle předpisu D3.
... i my dědci ještě můžeme být všelijak užiteční...
Es ist viel später als du denkst.