Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Barbucha » sob 14 úno, 2015 9:46 pm

Blbě založená stavba, absence dilatace a taškařice je na světě. Skoro zůstává rozum stát, že i něco tak primitivního se dá podělat. Způsob odvodnění už je v kategorii "lidová tvořivost".
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » sob 14 úno, 2015 11:33 pm

Takže abych zjistil jak bude přesuvna vypadat, namaloval jsem si model 1:1 v měřítku 1:120. Myslím, že návrh se zdařil a v tuto chvíli můžu stavbu přesuvny zahájit.

1 Presuvna.jpg


2 Presuvna.jpg


Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Vladamir » ned 15 úno, 2015 8:07 am

Vladamir
 
Příspěvky: 105
Registrován: ned 27 čer, 2010 7:37 am

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod MirekTT » ned 15 úno, 2015 8:31 am

mizl píše:...... jak bude přesuvna vypadat, namaloval jsem si model .......stavbu přesuvny zahájit.

Je fajn si to takhle nakreslit pro představu a model "připodobnit" skutečné předloze. Já se na to koukám z pohledu realizace. V tomto smyslu bych asi volil most pohybující se na celistvých vagonových nápravách a ne na takto rozmístěných samostatných kolech, která bude těžší uložit tak, aby se točila hladce.
Pokud charakter stavby dovoluje vymýšlet si, což přesuvna umožní, vždy upřednostím snažší technické řešení.

Ale je to jen můj názor. Jistě to máš promyšlené :wink:

A jak plánuješ přesuvnu pohánět a řešit přívod k mostním kolejím?
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 15 úno, 2015 11:07 am

Náhled je zatím jen skica, jak by vše mohlo vypadat v reálu. Nejsou zde zakresleny detaily. Jako žebrové výztuhy, vrátek a krajní kladky, kryty okolků, zábradlí a schody na můstek ke strojové kabině. Sběr proudu jsem uvažoval pomocí koleček a sběrných lamel. Tak jak to je řešené v lokomotivách. Uložení koleček mám již vymyšlené, tak jak jsou znázorněné na obrázku, jsou jen pro představu do jakých míst bych si je představoval umístit. Pohyb přesuvny zatím promýšlím. Rád bych aby nebyla vidět drážka s vodícím mechanismem. Takže jsem si řekl, že postavím nejdřív mostovku a poté budu laborovat. Jako základnu přesuvny, vzhledem k délce a dostatečné tuhosti, jsem zvolil cuprextit a na něm umístěné kolejnice. Pod ním samozřejmě výztuhy. Dle mne by měla být celá konstrukce po celkovém slepení dostatečně tuhá natolik, aby unesla rosničku s "Ypsilonkou". Delší lokotka s vagónem se na přesuvnu stejně nevleze.

Michal

Prozatím studuji pohybové části u sousedů a za oceánem. Jaké nejlepší řešení použili :wink:
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 15 úno, 2015 11:24 am

Ještě bych měl dotaz. Kde se dají koupit reálně vypadající podkladnice s uchycení kolejnic ??? Je faktem, že jsem zatím moc tuhle položku nehledal :oops: . Osobně jsem uvažoval o použití uchycení s pražců prodávaných kolejnic, ale odrazuje mne pracnost preparace a nejistý výsledek.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Barbucha » ned 15 úno, 2015 12:03 pm

Řezal bych to z flexi koleje, zatím jsem to tak viděl ve více případech.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 15 úno, 2015 1:29 pm

Zkoušel jsem vypreparovat uchycení kolejnic z kolejí. Ovšem z výsledkem nejsem spokojen. Nějaké další nápady jak je znázornit ???
SAM_3912.JPG


SAM_3914.JPG


Pohon pro přesuvnu jsem již v tuto chvíli vyřešil. Budete překvapení zvláštním netradičním řešením. Přesně splňuje mé požadavka, aby nebyl vidět. Pokud testovací zkoušky dopadnou dobře, tak vás s ním seznámím.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » ned 15 úno, 2015 2:26 pm

Pokud jde o drobné kolejivo, před časem to tu někdo řešil lepty. Ale již nevím, v jakém měřítku a taktéž nevím, zda to ještě někdo dělá. Zkus pohledat.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Myšpulín » ned 15 úno, 2015 2:33 pm

chameleon píše: zajímavé ty drážky v betonu, hmmm

Tady soudím, že je dno sespádováno do čtyř odvodňovacích kanálů, které na fotce nejsou vidět. Proto ty šikmé spáry. A vůbec bych se nedivil, že to jsou nějaké betonové panely, proto ty drážky podélně a příčně. Určitě se s tím nikdo nebetonoval na místě. Ale jak píšu, jen můj názor.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 15 úno, 2015 2:34 pm

Hledám, hledám, ale nenacházím. Nu nic .... Zkoušel jsem před chvílí jedno z možných variant a myslím, že jsem na to kápnul. Zkusím jeden celek vytvořit a dát to sem na posouzení. Ovšem bude to pěkný opruz :roll:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod MirekTT » ned 15 úno, 2015 2:57 pm

mizl píše:.....Pohon pro přesuvnu jsem již v tuto chvíli vyřešil. Budete překvapení zvláštním netradičním řešením. Přesně splňuje mé požadavka, aby nebyl vidět. Pokud testovací zkoušky dopadnou dobře, tak vás s ním seznámím. Michal

Ono položit most přesuvny volně na kolejnice a nechat ji tahat skrytým magnetem proti magnetům v mostu, je myslím proveditelné a věřím, že i tuhé řešení při najíždění a sjíždění vozidel. Navíc to hodně pomůže přítlaku na kolejnice přesuvny, ze kterých to patrně bude sbírat proud přes kola mostu do mostní koleje. Jen bude třeba tyto koleje a kola se sběrači pravidelně čistit.....

....sem si trochu zafantazíroval :lol: , ale teď vážně. Podkladnice neřeš, jdou sice koupit od filigranu tuším, ale za ty peníze to jistojistě neuděláš. Na mostu bych použil celou kolej a schoval ji pod dřevěnou palubu a na kolejnice v betonu bych použil výřez přesně jak jsi to udělal a jednoduše obtmelil betonem. Akorát možná hraješ o tloušťku vrstvy betonu v případě použití toho pohonu magnety :D :mrgreen:
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd!
www.ModulyBrno.cz
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod mizl » ned 15 úno, 2015 3:12 pm

MirekTT píše: Ono položit most přesuvny volně na kolejnice a nechat ji tahat skrytým magnetem proti magnetům v mostu, je myslím proveditelné a věřím, že i tuhé řešení při najíždění a sjíždění vozidel. Navíc to hodně pomůže přítlaku na kolejnice přesuvny, ze kterých to patrně bude sbírat proud přes kola mostu do mostní koleje. Jen bude třeba tyto koleje a kola se sběrači pravidelně čistit.....


Mirku jsi hlava. Klobouk dolů před tebou .... Přesně toto zamýšlím. Mám dome neodymy 10x10x5 mm (šxdxv) Myslím, že to bude fungovat dobře. Magnet bych umístil pod most přesuvny. Neodymy jsou natolik silné, že vzdálenost není kritická. Ovšem nejsem si jist. coto udělá magnetismus v elektrickém obvodu DCC. Zda se mi nebude ztrácet, nebo rušit signál v drátech. Zas tak dobrý elektronik nejsem :oops: .

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod fulda » ned 15 úno, 2015 3:54 pm

S elektronikou to neudělá nic.
Ale trochu si dej pozor na to, že to na těch magnetech trochu "plave". Tedy spodní magnet se rozjede a horní se začne posouvat až později. A pak se spodn zastaví a horní se ještě za chvíli "přisune". Takové to poskakování, které znáš když si běháš s magnetama skrz papír.

Proto se posuvny často dělají s pohonem v mostu a nebo se všeljak maskuje pohon pod. A taky to chce si promyslet, jak budeš sledovat polohu a zastavovat, jestli ručně a nebo nějak automaticky?

Podívej se na posuvny od Märklína, třeba tam najdeš nějakou inspiraci.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Vitrínové kolejiště TT, 43x180 cm

Příspěvekod Barbucha » ned 15 úno, 2015 4:36 pm

Ta Maerklinská je trochu úlet, jezdí to, pokud vím, po zubech. Do takového řešení bych se nepouštěl. Co se týče kolejí, to bych tak moc neřešil, protože to bude na dně jámy a bude to poslední věc, které by si člověk všiml. Co pojezd přímo s náhonem na kola v přesuvně? :-D
Odvodnění je pochopitelně nutné. Spodek určitě není z panelů, jak někdo psal, ale betonuje se na místě ve spádu k bodovým vtokům - stejně jak silniční. "Panelovost" je dána dělením na dilatační celky. Většinou se to tak rozpadne, když někdo udělal mělké podloží, ucpala se drenáž, nebo něco podobného. Pod deskou zůstává voda a mráz s tím hezky cvičí. Aspoň je to pak fotogenické pro modelování :-).
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků