MirekTT píše:Jedna náprava je hnací, stojí na ní budka strojovny. Ale už si nevzpomenu, zdali přesuvna tahala kabel, nebo jestli sbírala kartáči z nějakých lyžin.
podle fotek to spíš vypadá že má pod sebou napájecí kabel, na pár fotkách od Barbuchy je vidět i nějaký kabel mezi těmi kolejemi po nichž přesuvna jezdí, taky je vidět elektrorozvodná skříň za budkou přesuvny (na terénu za jámou přesuvny) od které je kabel nejspíš natažený a kde se dá nejspíš i odpojit ... pro venkovní použití by sběr elektřiny z nějakých lyžin téměř na zemi nebyl příliš jednoduchý s ohledem na bezpečnost (dost dobře nepůjde ani napájení přímo z kolejnic jako u vláčků), takže kabel je levnější a bezpečnější, pokud si ho nepřejedou ... v tom případě ho ale hned vyzkratují a vyhodí pojistky v rozvodné skříni vedle takže ani tak nebude nebezpečný, je ale každopádně snadněji vyměnitelný
jinak asi bude trochu problém najít dokumentaci k přesuvnám, řekl bych že nebudou asi dvě stejné ... dá se říci že co kus to originál, aspoň podle fotek na netu, a dost často přizpůsobený místním možnostem a potřebám, takže někde uložená na více nápravách jako tady ta v Brně, jinde skoro mostové konstrukce jen na dvou kolejnicích po stranách ...
jinak není od věci vyhledávat přímo obrázky, dá se tím možná najít víc a rychleji než jen vyhledáváním textu ...
https://www.google.cz/search?q=p%C5%99esuvna&biw=1024&bih=622&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=nxDfVIHhAYzUareSgdAF&ved=0CAcQ_AUoAg#imgdii=7IDAbjN1QD9epM%3A%3B9r6xPbn8mf5mgM%3B7IDAbjN1QD9epM%3A&imgrc=7IDAbjN1QD9epM%253A%3BzOybgoGe4ww0_M%3Bhttp%253A%252F%252Fkolejistesumperk.wbs.cz%252Fpars%252Fp3080042.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.kolejistesumperk.wbs.cz%252FNamety-kolejist.html%3B466%3B350