TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 09 led, 2015 3:09 pm

milan ferdián píše:Takže nic.Ty by jsi rád modul stanice v kombinaci s domácím kolejištěm,protože jsi viděl od Michala Šuhajdy jeho nákres. :wink:


Ne, Milane, nic takového netvrdím.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 09 led, 2015 4:45 pm

Popravdě, hodně se mi líbí ten Annín. Jenže nic podobného na mou plochu asi neumístím i za cenu kompromisů. Nepotřebuji točnu (i když je pro mě výzva si ji pokusit vyrobit!), stačí menší depo. Celkově filozofie toho plánku se mi líbí. Na té největší ploše bych měl dvě stanice (klidně i se společným středním zhlaví, nemusely by být odděleny) a SN by klidně mohlo končit na úzké (30 cm) části u dveří, s tím, že na konci bude buď točna nebo přesuvna. Stejně se mi nelíbí princip vratných smyček, jsem trefený skutečným provozem :lol: A nad SN by mohla být malá koncová, která by mohla po cestě mít ještě malinké nákladiště, třeba. Ale klidně by to šlo i kolem dokola.

Opravdu, přiznávám, jsem v koncích. Pro představu, přiložím (typově) část SN, které by mi vyhovovalo. Toto je pro vjezd ze dvou směrů, uskladnění šesti souprav a dalších vozidel, dle počtu kusých kolejí u točny a před SN. Střední kolej je objízdná. Ta točna z WT je nějaká divná a má velký průměr, předpokládám samovýrobu, tudíž k tomu, prosím, přihlédněte.

SN s tocnou.jpg
SN s tocnou.jpg (14.65 KiB) Zobrazeno 4899 krát
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 11 led, 2015 6:47 pm

Tak jak si to představuji? V prostoru vedle stolu by mohla být jedna větší vlakotvorná stanice. Byly by zde 3-4 koleje pro osobní dopravu. Další 3 by byly bez nástupišť. Za těmito kolejemi bych měl 4 kusé koleje, které by měly společnou výtažnou kolej a sloužily by pro rozřazování souprav. Dále bych u budovy měl krátkou manipulační kolej - případné skladiště, pokud by nebylo umístěno jinde. Různě po kolejišti bych si rozmístil pár vleček, pro spestření provozu. V podstatě by kolejiště tvořila jen tato velká stanice se zhlavím do oblouku na úzkou část místnosti, kde by byly možná další vlečkové koleje. Na úzké části vedle dveří bych umístil výše zmiňované SN. pokud by se vešla do stanice malá strojová stanice, nezlobil bych se. Návrh mám rozpracovaný, ale zatím je to polotovar, tak vám jej ukáži, až bude trochu použitelnější. Ze stanice by mohla vést ještě krátká lokálka, která by měla demontovatelnou koncovou staničku nad SN, ať to není celé v rovině.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » čtv 15 led, 2015 8:13 pm

Jeňo,kam vlastně patříš :?: Mezi moduláře nebo mezi stavaře domácích kolejišt?Jestli máš být modulářem,tak prostě do toho jdi.Prober si ještě jednou své návrhy moduly stanic.Luhačovice,lázeňské stanice,příjem lázeňských rychlíku,oplatky,
léčivá minerálka.Velká Kraš,odbočná stanice,jenže ta už potřebuje větvení.Kyjov,to je velká výzva.Nebo si vyber ze seznamu stanic "Moduly Brno".
Až toto vyřešíš,potom přemýšlej jak dopasovat zbytek k modulu na domácí ježdění. :wink: Pamatuj,čas nezastavíš :!: :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 15 led, 2015 9:59 pm

Milane, já popravdě sám nevím. Je na cestě malý projekt, modulářského směru. Jenže ten nevím, zda se uskuteční. Tudíž se zatím spíš hledám. Během posledních dvou let u mě proběhly velké změny a to i v poli modelářském. Dostal jsem tuto místnost, ve které se budu muset realizovat. Kdyby se mi podařilo postavit zde kolejiště pevné, nezlobil bych se. Pokud bych se angažoval v modulech, vždycky můžu postavit Luhačovice, které se vejdou na dva metry na EW3. A ty dva moduly někde vždycky schovám. Jak jsem již psal, dostal mě do kolen tvůj Annín. To je snad nejnápaditější kolejiště, co jsem od tebe viděl. Je tam vše, co by se mi líbilo a ještě něco navíc. Zkoušel jsem něco podobného navrhnout, byť jen s jednou stanicí a třeba s odbočkou do malé koncové/na vlečku, ale nepodařilo se mi to dotáhnout do zdárného konce. Teď sháním podklady k vlečce ve Bělé pod Bezdězem do papíren (část mé rodiny zde celý život pracovala, jeden dokonce jako ředitel), ale zatím se mi nedaří. Toto bych viděl jako slušný námět na moduly. Ale nevím, zda bych se vešel do svého prostoru. Trať kolem papíren má cca dva kilometry... Jak říkám bádám, hledám, snažím se najít svůj směr. Taky mě napadlo, udělat něco jako ten Annín a proti tomu Luhačovice na modulech vedle stolu. S Kraší by to nevyšlo, ta už je moc velká a musela by být na dlouhé straně pokoje. Tudíž na tu krátkou by se mi nevešla větší stanice. Ale s těmi Luhačovicemi by to šlo. Např. udělat na kratší straně SN, z něj trať do stanice, tuto udělat úvraťovou (nebo mostem přes stůl a do SN) a po úvrati do modulových Luhačovic. mohly by být i "zadrátovaná" a do Sn by rychlíky tahala elektrika. Třeba. Nápadů je opravdu velká spousta. Jen přijít na ten pravý :lol: :lol: :lol:

Edit.: Na ten Kyjov jsi přišel kde? Já jsem nad ním ani neuvažoval, ale je fakt, že námět je to taky pěkný!
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 16 led, 2015 1:34 am

Dneska mě jeden modelář "nakopl" s Jesenickem. Nelenil jsem, udělal z Jeseníka koncovou, na druhou zeď plácnul Kraš v modulech jako úvrať a 11,5 cm pod Jeseník dal upravené SN s točnou. Vlaky zajíždějící do Jeseníku můžou mít max 150 cm. Osobní (bez loko) do 90 cm. Možná by nebylo marné ubírat se spíš tímto směrem. Co myslíte?

Edit.: Na 3D pohledu trať do Jeseníka stoupá už od výhybky. To je samozřejmě nesmysl, bude to až od kraje modulu. V případě nejezdění by se dala Kraš naskládat na sebe a vznikl by mi prostor u stolu - pohodlných 100 cm. Jinak bych zde měl pouze 60 cm, což na otočnou židli není úplně ideální. Nicméně teď mám bojové podmínky, stůl s PC je zaskládaný krabicema a prostor mám jen 65 cm. Dá se to, nikdy jsem na to ani nepomyslel.
Ještě k té výšce SN. Přijde mi to málo. Za tunel by se dal vložit tobogán o dvou, třech závitech. Ale jaký je nejmenší vhodný poloměr. R400 mi přijde už dost na to, aby to bylo v rohu. To bych pak přes panel dozadu do rohu určitě nedosáhl. Když jsem si sem vložil R350, už je to lepší, ale není to zas málo? A má to vůbec smysl, dělat tobogán? Nebylo by lepší třeba udělat SN výsuvné nebo Jeseník odklápěcí/sundávací? Nebo trať do SN protáhnout, u stolu otočit na R 350 a situovat SN jinde? Tím pádem zklesat na nižší nivelitu a dostat tím víc prostoru na manipulace? Pravda, kdyby bylo SN pod Kraší, bylo by to z pohledu oprav ideální. Ale zas by zmizela výhoda uvolnění prostoru demontáží Kraše. Pokud by nebylo SN taktéž demontovatelné. Tak já už zase nevím :lol:

Kras, jesenik 3D.jpg


Kras a Jesenik.jpg


Kras a SN.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 16 led, 2015 2:15 am

Dovolil jsem si ještě naznačit svůj předchozí záměr vést trať dokola a umístit SN pod moduly. Trať by tímto o dost klesla a přístup k SN by byl pohodlný. Nehledě na možnost jeho odkrytí moduly. V tom Jeseníku by se dalo i posunovat. Kraš by taky nezůstala pozadu. A na trati pod Jeseníkem klesající do SN bych mohl udělat zastávku s nákladištěm nebo odbočku na krátkou vlečku z širé tratě. Nebo máte jiné nápady? Uvítám jakékoliv návrhy, připomínky a tipy. I negativní, jen do mě :lol:

SN pod Kras.jpg
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Dusan » pát 16 led, 2015 9:26 am

Přesně tohle jsem měl vymyšleno v HO v rohu 250x180 s tím, že skryťák a stanice nad ním by byla oddělávací. Upustil jsem od toho jen z důvodu opravdu malého místa. Ono se to tam vešlo, ale bylo by to asi moc stísněné, oblouky jen 440. Dokonce Milanův návrh stanice "Horní Pomezí" vznikl právě na můj požadavek, ježdění tam a zpět s bohatým posunem :-)
V TT to bude asi lepší.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 16 led, 2015 10:53 am

Já mám minimální poloměr R500, aby rychlík nevypadal blbě. Ve skryté části je pak R310. Taky bych dnes postavil Menhartice nebo Jiřetín, co pro mě Milan navrhl, ale nemám je kam dát...

Dusane, to Pomezí taky není špatné. Už jsi mi ho tu jednou nabízel, je tak?

Edit.: Zkouším to Pomezí, ale v prostoru vedle stolu mi vychází strašně krátké koleje. 70 cm je opravdu málo...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Dusan » pát 16 led, 2015 4:19 pm

To je nějaký divný těch 700mm, to mi vycházelo v HO na pecu a tillig má daleko lepší(úspornější) geometrii.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 16 led, 2015 4:27 pm

Jeňa Sova píše:Edit.: Zkouším to Pomezí, ale v prostoru vedle stolu mi vychází strašně krátké koleje. 70 cm je opravdu málo...

Tak kolejiště zrcadlově převrať.Dušan má pravdu,máš určitě ve výpočtu někde chybu a stanice leží na vedlejší trati.Vzor Zásmuky.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 16 led, 2015 4:52 pm

Žádný výpočet, wintrack, 5 stupnů náklon, EW2, vnitřní trať R500, vnější po tunel taky, potom R310, kusá 30 cm, celková délka od stolu cca 240 cm. Kluci, neřeště to, já to stejně stavět nebudu. Na tak krátkých kolejích to nemá smysl. I kdyby měly metr, s Jeseníkem jsem na metru a půl, což je na délce 240 cm dost.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 17 led, 2015 9:56 pm

Zeptám se jinak. Jak by jste kolejiště v tomto prostoru řešili vy? Obdélník, dokola, Elko, Účko, uzavřené před stolem s dírou uprostřed nebo jinak? Podotýkám, že se sem musím vejít s celým svým modelářským zázemím.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Martin Justiz » ned 18 led, 2015 7:26 pm

Jeňa Sova píše:Zeptám se jinak. Jak by jste kolejiště v tomto prostoru řešili vy? Obdélník, dokola, Elko, Účko, uzavřené před stolem s dírou uprostřed nebo jinak? Podotýkám, že se sem musím vejít s celým svým modelářským zázemím.

ja bych to resil uckem 2 patra nad sebou ala Petr Zatřepalek
ČD v Nku
Martin Justiz
 
Příspěvky: 448
Registrován: pon 07 zář, 2009 11:19 am
Bydliště: praha slivenec

Re: TT "kolejiště do dílny" - 240 x 160 cm

Příspěvekod Barbucha » ned 18 led, 2015 7:29 pm

Já bych byl taky pro U. Dokola s nějakým vkládaným modulem mi přijde takové přitažené za vlasy. A eLka je škoda, když je místo.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků