Zvukový dekodér

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Zvukový dekodér

Příspěvekod efi » pát 02 kvě, 2008 6:05 pm

Vlasním dekodér od fy.CT electronic. Typ SL51D/DI.
Po zapnutí sa mi ozýva zvuk určitej frekvencie.Dekoder na nič nereaguje.
Doteraz fungoval v poriadku.Používam systém ROCO Multimaus.Po vložení inného dekodéru nie zvukového mašinka funguje OK.
Ak viete poradte. :cry:
efi
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 13 led, 2008 9:36 am

Příspěvekod Houmr » pát 09 kvě, 2008 4:36 am

Zkusil jsi ho resetovat na tovární nastavení?
"HO" - DCC - III - IV
Uživatelský avatar
Houmr
 
Příspěvky: 1324
Registrován: sob 07 říj, 2006 5:44 pm
Bydliště: Bukovice

zvukový decodér od fy AURO TRAINS

Příspěvekod vorelj » ned 11 kvě, 2008 6:36 pm

Minulý týdem mi přišel set od ROCO s ICE 2 a Nákladní m vlakem s lokomotivou BR 204 . Lokomotiva ICE 2 motorová část je osazena decodérem od firmy Electronic Solutions Ulm GmbH & Co KG, nemotorová lokomotiva zvukovým decodérem od firmy Auro Trains. Při experimentování jsem ze zvukového decodéru dostal pouze houkání během jízdy (při stání 5x pípne (je na F1)). zvuk zavírání dveří při zastavení jsem dosud z decodéru nedostal. Má někdo zkušenosti s tímto decodérem a dovedl mi poradit s případným nastavením CV. (či F1 až F20)
Druhý dotaz je na motorovou jednotku ICE2 kde se mi stalo, že došlo ke značnému snížení intenzity světel jak dopředu tak červených dozadu.
Na nemotorové lokomotivě svěla byla v pořádku. Zjištoval jsem zda nedošlo omylem k přepsání nastavení příslušného CV, ale nevím jaké číslo CV je určeno k nastavování intenzity osvětlení lokomotivy.
Po provedení Resetu na tovární nastavení pomocí CV 8 ( po vložení hodnoty 8 se intenzita osvětlení vrátila na původní hodnoty). Zajímalo by mne o jaká CV se jedná. Používám Train Controler v plné licenci , Train Programer z CD k ROCOMOTION a HARTWARE ROCOMOTION s RS 232 . Případně jaké CV jsou určena pro jednotlivé nastavení.
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod orkan » ned 11 kvě, 2008 6:57 pm

Ahoj,
k druhému dotazu:
záleží na verzi ESU dekodéru:
LokPilot verze 1.0, CV 54 - Dimmer 1 - 16
LokPilot verze 2.0 a verze 3.0, CV113 je pro čelní světla s hodnotami 0 - 15
CV114 je pro zadní světla s hodnotami 0 - 15
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod vorelj » pon 12 kvě, 2008 12:24 pm

orkan píše:Ahoj,
k druhému dotazu:
záleží na verzi ESU dekodéru:
LokPilot verze 1.0, CV 54 - Dimmer 1 - 16
LokPilot verze 2.0 a verze 3.0, CV113 je pro čelní světla s hodnotami 0 - 15
CV114 je pro zadní světla s hodnotami 0 - 15


Děkuji za radu . Jedná se o verzi 1.0 a při plné intenzitě osvětlení je na CV 54 nastaveno číslo 32. (Domívám se, že je to součet 16 pro bílé světlo a 16 pro červené světlo. ???). Mám pravdu ?
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod orkan » úte 13 kvě, 2008 3:32 pm

Mevím, ale podle manuálu, by tam měla být maximální hodnota pouze 16.
Můžeš se pokusit hodnotu měnit a sledovat jak se změna projeví.
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod vorelj » úte 13 kvě, 2008 5:50 pm

orkan píše:Mevím, ale podle manuálu, by tam měla být maximální hodnota pouze 16.
Můžeš se pokusit hodnotu měnit a sledovat jak se změna projeví.


Zdravím.
Tak jsem provedl test a zjistil, že to není ani verze 1 a ani verze 2, neboť sice na CV 54 je nastaveno 32, ale po snížení na 16, resp. na 8 , nebo na 0 je pořád intenzita osvětlení v předu stejná t.j. nyní maximální . Při zkoušce nastavit , resp. přečíst hodnotu CV 113 (CV 114) se načte nula a nelze ani uložit jinou číslici. (At´ nastavím 16 nebo jiné číslo tak se mi do decodéru neuloží ˇ) Ztoho vyplývá, že s touto CV (113 ,nebo 114) decodér asi nepracuje.
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod orkan » úte 13 kvě, 2008 8:30 pm

S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod vorelj » čtv 15 kvě, 2008 5:39 am

orkan píše:S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.


Zcela náhodou jsem včera zkusil spustit ICE 2 v Rail Co a nemohl jsem dosáhnout obvyklé rychlosti a ani F3 (poloviční rychlost) nereagovalo . Pak jsem si vzpoměl, že jsem prováděl různé změny na CV 54 , kde by mělo být továrně nastaveno 32 , ale zjistil jsem, že je tam 0 . po změně CV 54 na 32 a uložení do decodéru je vše v pořádku a funguje i poloviční rychlost (F3). Při minulých experimentech asi nedošlo k řádnému uložení nastavení CV 54 do decodéru. Z toho vyplývá , že CV 54 je určeno nikoliv na nastavování osvětlení , ale má něco společného s regulací rychlosti a asi i výkonu ?
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod vorelj » čtv 15 kvě, 2008 2:02 pm

vorelj píše:
orkan píše:S tím neporadím.

Je tady ještě jedná možnost a to připojit ho na LokProgrammer od ESU a pokusit se přečíst všechny hodnoty dekoderu. Pokud je to ESU dekoder, bude umět rozpoznat, zda a kde se dá intenzita osvětleni nastavit.

Možná se jedná o nějakou jednodušší verzi dekoderu, který nemá možnost nastavevení všech hodnot.


Zcela náhodou jsem včera zkusil spustit ICE 2 v Rail Co a nemohl jsem dosáhnout obvyklé rychlosti a ani F3 (poloviční rychlost) nereagovalo . Pak jsem si vzpoměl, že jsem prováděl různé změny na CV 54 , kde by mělo být továrně nastaveno 32 , ale zjistil jsem, že je tam 0 . po změně CV 54 na 32 a uložení do decodéru je vše v pořádku a funguje i poloviční rychlost (F3). Při minulých experimentech asi nedošlo k řádnému uložení nastavení CV 54 do decodéru. Z toho vyplývá , že CV 54 je určeno nikoliv na nastavování osvětlení , ale má něco společného s regulací rychlosti a asi i výkonu ?


Nyní jsem vše prakticky ověřil a výsledek odpovídá mým předpokladům:

CV 54 je opravdu regulátor rychlosti jízdy lokomotivy a jejího výkonu spolu s CV 55 - obě mají rozsah 1 - 63 a jsou to parametry ( param.2 a param 3) pro CV 49, kterým se regulátor zapíná nebo vypíná ( 0/1) továrně nastaveno na 1. Pro regulaci intenzity osvětlení je použito CV 63 (Dimmer) a má rozsah 1 - 7 ( továrně 7 ). Viz manuál k LokPilot Basic v. 1.0 , který jsem stáhl z http://www.esu.eu
vorelj
 
Příspěvky: 11
Registrován: pon 07 dub, 2008 2:59 pm
Bydliště: Klenovice

Příspěvekod orkan » pát 16 kvě, 2008 2:27 pm

Well done.
orkan
 
Příspěvky: 40
Registrován: pát 18 kvě, 2007 4:34 pm
Bydliště: Praha 5

Příspěvekod Bobcat » pát 05 pro, 2008 10:37 am

Zdravim, chtěl bych zdigitalizovat a zárověn ozvučit Tauruse v H0 od Roca. Co mi doporučíte? Moc se v tomto zatím neorientuju. Předpokládám že bude lepší koupit rovnou zvukový lokodekodér než tam bastlit digitál a k tomu ještě soud. Nebo se pletu?
Bobcat
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř 03 pro, 2008 10:06 pm
Bydliště: Brno

Příspěvekod richard0404 » pát 05 pro, 2008 2:07 pm

Bobcat píše:Zdravim, chtěl bych zdigitalizovat a zárověn ozvučit Tauruse v H0 od Roca. Co mi doporučíte? Moc se v tomto zatím neorientuju. Předpokládám že bude lepší koupit rovnou zvukový lokodekodér než tam bastlit digitál a k tomu ještě soud. Nebo se pletu?


Tauruse DCC má Michal Dalecky včera na Digital day o tom mluvil.
"H0-analog - V SBB" "Faller Car System" "Moduly sekce N"
Uživatelský avatar
richard0404
 
Příspěvky: 783
Registrován: ned 27 led, 2008 9:57 pm
Bydliště: Praha 2

Příspěvekod MirekTT » stř 14 led, 2009 11:39 am

Lze všeobecně nějaký zvukový dekodér ovládat nikoliv lokodekodérem, ale centrálou? Bylo by mi sympatičtější (od TT dolů), kdyby zvuk loko byl součástí řekněme nějaké zvukové kulisy, nikoliv vozidla samotného. K čemu to mačkat do malinkaté loko, když zvuk z malého repráčku stejně není nic moc a navíc, proč to má chrochtat v tunelu, nebo ve skryťáku, když zvuk může být realističtější z dospělého repro a v neviditelných úsecích může utichnout. U rozsáhlejších projektů by se pak zvuk přeléval do dalších repro na základě snímání polohy vozidla na trati. Navíc by šly přidat s tím souvidející zvuky celého vlaku. Co vy nato? Je to blbost, nebo by to stálo za úvahu?
MirekTT
 
Příspěvky: 2584
Registrován: stř 03 pro, 2008 7:39 pm

Příspěvekod alexander » stř 14 led, 2009 1:41 pm

Je to vymyslené...
http://sweb.cz/V.Modra/cz/ub/ub1.htm#zvukmod

Hľadaj Sound Director.
alexander
 
Příspěvky: 407
Registrován: pon 25 úno, 2008 7:47 pm

Další

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků