j-novis píše:mizl píše:Ahoj nejsem sice modulář a možná ani ten pravý jakožto rádce.
Nicméně si myslím, že vzdálenost kolejí je závislá na dvou faktorech. Použitou geometrii kolejiva a průjezdným profilem dle Nem 102 (aspoň myslím, že se jedná o 102ojku)
Michal
Michale máš pravdu. Podle NEM 102 je minimální průjezdní profil 38mm na přímé koleji a v oblouku se musí rozšířit o 6mm. Takže si myslím, že 43mm u Tilliga a 44mm u Kuehna je naprosto v pohodě.
Kluci, díky za odpovědi, normy NEM znám a jejich znalost je minimální podmínkou pro plánování a stavbu modulů/kolejiště. Jako varování mi byl příklad jednoho kolegy modeláře, který měl staniční koleje v oblouku a průjezd vlakových souprav byl v pořádku pouze do doby, než nainstaloval nádražní lampy...
Osová vzdálenost kolejí v oblouku není paušálně 6mm, ale může se dle uvažované délky vozu v provozu a poloměru zatáčky měnit
Takže pokládám dotaz znovu směrem k TT modulářům

- pokud stavíte stanice místní dráhy ( "lokálku" ) dle skutečné předlohy, dodržujete osovou vzdálenost staničních kolejí dle předlohy - například 4750mm ve skutečnosti, převedeno do měřítka TT 39,583333333, zaokrouhlíme na 40mm

což mi přijde dost málo...
Nebo se přizpůsobujete geometrii použitého kolejiva?
P.S.
http://parostroj.net/modely/stanice/nastupiste.htm