To potom tu logiku nechápu. Kdybych měl místo točny zhlaví končící ve šturci a točnu někde před výtopnou, jak je obvyklé, bylo by to správně (hádám). Ale to, že zabiju dvě mouchy jednou ranou správně není. Spíš bych očekával, že na lokálce by byla správně varianta buď úplně bez točny anebo s točnou tak, jak ji mám já (ušetří se za výhybky).
Kdybych točnu dal do vjezdového zhlaví, to by byla samozřejmě kolosální pitomost, ale takhle prostě nechápu, čemu to vadí. Vím, že se na točnu nevejde nic jiného než lokomotiva, ale to ani není třeba, když se může posunovat na vjezdovém zhlaví a objízdná, resp. manipulační kolej je vždy volná. Abych se přiznal, uniká mi spíš smysl segmentové točny (pro parní lokomotivy). Jedinou výhodu spatřuji v ušetření místa oproti výhybkám. Ale přijde mi praktičtější, když vedle přesunu lokomotivy na požadovanou kolej ji můžu zrovna i otočit komínem dopředu; konečně, lokomotivy jedoucí tendrem napřed měly přece omezenou maximální rychlost, pokud se nepletu.
Pokud to ale napomůže zvýšení modelovosti mého panelu, určitě zvážím výrobu segmentové točny (ale to už mi přijde jednodušší vyrobit přesuvnu a vůbec nevím, jestli je přesuvna v tomto případě větší prohřešek než klasická točna). Jak říkám, než se dostanu ke stanici, času dost.
Neberte to prosím nikdo tak, že někomu vtloukám svůj názor a odmítám přijmout vysvětlení zkušenějšího a znalejšího. Pouze veřejně přemýšlím
