Moderátor: Michal Dalecký
JanoH0e píše:V plánoch dávaj 4 m, lebo výhybky Roco sú na túto vzdialenosť stavané.
JanoH0e píše:Aj tak skončíš u H0e
milan ferdián píše:JanoH0e píše:Aj tak skončíš u H0e
Další takový .To Slovácko s Kunčicemi mají velmi nebezpečný vliv,když už dosahuje za hranice toho to státu.
mlha píše:milan ferdián píše:JanoH0e píše:Aj tak skončíš u H0e
Další takový .To Slovácko s Kunčicemi mají velmi nebezpečný vliv,když už dosahuje za hranice toho to státu.
Milane,my jsme jenom zhodnotili Tvoje možnosti,když na Tebe nedohlížíme.........
JanoH0e píše:Minimálna osová vzdialenosť podľa normy bola 3,5 m medzi priamymi koľajami, v praxi podľa potreby, čiže aj viac.
Martin Škoda píše:Skatula i Binder vychází ve svých skriptech z Opletalovy knihy z roku 1913 vydané ve Vídni o stavbě lesních železnic v Bukovině. Mezi válkami dělal ing. Josef Opletal ředitele lesů v Banské Bystrici, takže třeba budování dalších tratí Čiernohronské železnice je podle vzoru bukovinských drah. Ve stanicích a na nákladištích se používalo minimálně těch 3.5 metru - i z důvodu bezpečnosti - aby mezi vozidly byl dostatečný prostor. Například stanice v Čierném Balogu má osovou vzdálenost kolejí přesně 3,5 metru. Na výkresech remíz, nebo vozoven na vagony - třeba v Moldovici je osová vzdálenost kolejí 3 metry. Osová vzdálenost na překladištích mezi kolejí 760 mm a 1435 mm bývala také 3,5 metru a výšku překládací rampy Opletal uvádí 1,05 metru.
Jinak pokud neberu nějakou lesní drážku typu pár kilometrů a jedna, dvě lokomotivy s několika vagónky, tak je to spíše téma pro moduly. Vlaky bývaly docela dlouhé. I nyní při mé zářijové návštěvě lesní železnice ve Viseu de Sus v Rumunsku nešly počty vozů ve vlaku pod 10 párů oplenových vozů s dlouhým dřevem. Nejdelší vlak, co jsme viděli měl 18 párů oplenových vozů , osobní vůz a lokomotivu, takže jestli zhruba odhadnu délku při tom, že klády řežou na cca dvanáctimetrové délky - tak se dostáváme na délku soupravy cca 300 metrů... To souhlasí i s tím, že na Čiernohronské železnici i na Povážské lesní železnici nákladiště mívaly délku kolejí běžně těch dvě stě, tři sta metrů.
milan ferdián píše:JanoH0e píše:V plánoch dávaj 4 m, lebo výhybky Roco sú na túto vzdialenosť stavané.
Ano to platí pro modelovou velikost HOe,ale já převádím rozteč na TTe velikost .
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků