Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Segmenty 175cm TT 6ks

Příspěvekod chameleon » ned 21 zář, 2014 4:27 pm

Kajinek11 píše:Dotaz jsem již svůj dotaz položil a nikdo zatím nereagoval .....

Na další z návrhů tam zas bylo tolik chyb, že nikdo neměl sílu to komentovat :mrgreen:

Teď ale plánek přešel v realitu, a jak z tohodle vybruslit, bude oříšek :wink:

Podle mě největší průšvih je ta trať podél stanice... I kdyby každou trať postavil jiný majitel, a nerealizovali propojení tratí, tak i tak by byla ta samotná kolej trochu rozvětvená, a ne že jen tak projíždí...

takže:
1) buďto ji schovat do tunelu, nebo
2) ji nechat klesat podél nádraží a v oblouku vpravo udělat menší nádraží, kam ji zaústit společně s hlavní tratí - něco jako stanice sever + stanice jih. Pro hlavní trať jeden skryťák. No a ta vedlejší by vlastně stoupala od hlavní, a vpravo nahoře z toho tvého nádraží udělat koncovou staničku.

Jinak segmenty vypadaj celkem pěkně :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 21 zář, 2014 5:52 pm

Mne se zda, ze koleje na segmentech neodpovidaji tomu, co jsi nakreslil ve wintracku. Ale to je asi jenom detail. Tu trat kolem nadrazi bude potreba nejak vizualne oddelit. Patrne hodne husty les s vysokymi stromy, ale nevim, jestli je tam na to dost mista. Jinak segmenty se libi i mne ;-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Rocky_MK » ned 21 zář, 2014 5:53 pm

Vypadá to líp, než jsem čekal, mně by to určitě stačilo...
Nemám na kolejišti sedmivozový RailJet v N a stále ještě dýchám
Uživatelský avatar
Rocky_MK
 
Příspěvky: 1086
Registrován: stř 22 led, 2014 8:51 am
Bydliště: Brno/Hodonín

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod jafobe » pon 22 zář, 2014 7:16 am

možná by se trať za nádražím dala napojit podobně jako je třeba dnes napojená trať z Mladé Boleslavi na Mělník přes Mšeno ... i když z fotek není moc zřejmé jak je na tom výškově na nedokončené straně nádraží, ale pak by tam nemusela působit až tak rušivě
Uživatelský avatar
jafobe
 
Příspěvky: 742
Registrován: úte 12 dub, 2011 8:01 pm

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod mlha » pon 22 zář, 2014 8:30 am

mpinta píše:
mlha píše:Pokud nebudeš na kolejišti provozovat nějaké upravené vozy a lokomotivy tak není třeba měnit výhybky.S normální tovární produkcí vozidel by neměl být problém.

S tím rozhodně nemohu souhlasit. A myslím, že nebudu sám. Ale jde o to, zda se použití EW2, zde vlastně předělávka hotového, vyplatí. EW2 je rozhodně podstatně lepší, co se týče průjezdnosti, drncání, vzhledu. Ale má trochu složitější zapojení i ovládání. Fakt je, že pokud nevadí vzhled a nejezdí tam Rosnička, M152 a pod., tak je v pohodě i EW1.

Právě kvůli hotovému zaštěrkování kolejí už bych se nepouštěl do výměny EW 1 za jiné.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod fruafru » pon 22 zář, 2014 8:36 am

První bych opustil téma okruh, pojal bych to jako úvrať, nebo dvě koncové stanice jak se komu zamlouvá.
Trať za nádražím se můsí předělat, ale to je jediný zasah do hotových dílů. Ta trať musí klesat podél stanice až ke zhlaví kde bude napojená přes úvrať. Jako důvod této situace lze uvést toto.
Původní plány při stavbě místní dráhy vzaly za své při velkém rozšíření výroby a tedy i celého areálu továrny, (pracovní místa pro občany jsou důležitější než dráha) kterou zastupitelé nedovolili rozšířit na pole místního velkostatkáře, mimochodem taky jednoho ze zastupitelů. Další varianta by znamenala vysušení a odvodnění části rybníku, což se jevilo jako přííliš nákladné, proto vznikla varianta s "částečnou úvratí", jiná varianta nebyla reálná protože místní dráha v prvních kolimetrech musí překonat zdejší vrchovinu, ostatní varianty trasování tratí vždy narazily na překážku, v podobě nestabilního podloží, nutnosti stavět více tunelů nebo mostů. Navíc délka trati kolem stanice umožnila stavitelům zredukovat maximální stoupání na míru potřebnou pro zachování adhezního provozu.
To je tak asi vše co bych k tomu dodal.. :lol:
Přílohy
ScreenHunter_01 Sep. 15 21.23.jpg
fruafru
 
Příspěvky: 351
Registrován: úte 30 lis, 2010 9:22 am

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Jeff Hopper » pon 22 zář, 2014 11:40 am

EW 1 bych nechal. U lokálky rozhodně nevadí + ta práce s vybagrováním. Klesající trať se může obloukem na dalším segmentu stočit k nádraží(zde bych zvolil vhodné schování jinak poměrně ostrého oblouku - lesní zářez a td.....) a s hlavní tratí poté se spojit v nádraží. Na dalších segmentech je jinak dost místa na vyrobení skrytých nádraží.
A nebo pak úvrať jako je to v Mladé Bolce hl.n..

http://www.mapy.cz/letecka?x=14.8939468 ... 20boleslav

http://koleje.kx.cz/abc.htm - a tady stačí najít plánek Bolky.
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Kajinek11 » úte 23 zář, 2014 9:10 am

Zdar, také dobrá varianta, taková relativně jednoduchá, prostorově méně náročná a měl bych brzo hotovo J. Ale z pohledu provozu bych o hodně přišel. Nemožnost křižovat vlaky, nebyl by žádný skryťák, kde budu měnit vlaky. Ten okruh tam asi je podmínkou. Nechal bych to jak to je, co tedy říkáte tomuto příběhu:

Kdysi vedla naší vesničkou trať. Vzpomínáme jak tady jezdila pára a chodily jsme jako děti pěšinkou daleko k malé zastávce, kde byla pouze jedna kolej. Pak nám tady v padesátých letech postavili fabriku a naše vesnička se spojila v jedno s městem. Už jsme jen průmyslová čtvrť. Začalo přijíždělo spousta lidí za prací a tak nám k zastávce udělali ulici a posléze celé nádraží. Trať se měla propojit skrze kopec k fabrice dál do města. Bouchaly rány a dělaly tunel. Původní romantická trať vedoucí přes kopec dál k vesnicím v kopcích dostala nový most přes tuto trať. Z důvodu kopcovitého terénu nebylo možné napojit lokálku přímo do nádraží, ale vyjíždí se tam úvratí přes řeku. Zároveň se nové nádraží spojilo s hlavní tratí propojkou kolem řeky, tam zase museli udělat další tunel aby překonali říční údolí. Tím vlastně vznikla úplně nová trať včetně nádraží potřebná pro rychle se rozvíjející město. Nyní již nechodím voňavou pěšinou k zastávce, ale jezdím smradlavým autobusem rovnou k nádraží, kde je železniční uzel. Krásné doby odvál čas a je pravdou, že dnes po tolika letech bych se k té zastávce asi o holy již nedostal. Kdo ví jestli tam ještě stojí.. Přes černomodrý dým z ruských lokomotiv na místo původní zastávky již ani není vidět…
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod chameleon » úte 23 zář, 2014 10:47 am

Kajinek11 píše:Ten okruh tam asi je podmínkou. Nechal bych to jak to je,

Takže to zůstane u tvého návrhu :?:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Kajinek11 » úte 23 zář, 2014 11:05 am

To netvrdim, ale prijde mi skoda z takoveho rozsahleho kolejiste odstranit okruh. Uvidime co spolecnymi silami vymyslime. Omlatte mi to o hlavu klidne. Uz asi vite, ze vas beru vazne a hodne na vas dam, jelikoz jsem clovek hodne omylny..
TT segmenty, DCC - DR5000 + 2x MM, IV. epocha.
Kajinek11
 
Příspěvky: 623
Registrován: stř 07 pro, 2011 11:12 pm
Bydliště: Rumburk

Re: Kolejiště "Kajinek11" / segmenty TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » úte 23 zář, 2014 1:35 pm

Současnost, odbočná stanice, kde z vedlejší tratě úvratí odbočuje lokálka. Původní lokálka měla dvě větve a pokračovala původně za stanicí. Tato trať byla za stanicí ukončena (hranice, vojáci, vochranné pásmo vodního zdroje...) a stanice jistý čas sloužila jako úvraťová. Ovšem dnes je i tato větev už bez provozu a vlastě j jen otázkou času, kdy bude zastaven provoz na lokálce úplně :?
Přílohy
Kajinek.jpg
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků