od Michal Šuhajda » pon 18 srp, 2014 2:29 pm
Níže uvedené se vztahuje na dobu 4. epochy a ČSD, tedy 70-80 léta.
Použil jsem jako základ variantu se čtyřmi kolejemi. Nechal bych tři dopravní koleje, ale ty dvě kusé bych víc odklonil (i za cenu posunu "předělu" a mírného prodloužení tunelu).
U průběžné manipulační koleje by byla pouze volná skládka "dlážděná plocha" v celé délce. Přes levé zhlaví by vedl nadjezd se silnicí do města násep silnice by zároveň pomohl zvýšit kulisu s městskými domy. Kusé koleje by sloužily jako vlečka hospodářských skladů, takové provozní zázemí města, kam by se vozilo téměř vše co město potřebuje (obilí, potraviny, zelenina, nápoje v sudech, v lahvích/přepravkách, drogistické zboží, stavebniny, uhlí, atd.) Vozily by se především zavřené vozy, vysokostěnné vozy a chlaďáky. Pro čilý posun by sloužila malá lokomotiva T334.0.
Druhá možnost je nechat jen dvě koleje (ty střední) jako dopravní, kolej nejblíž výpravní budově jako manipulační. Vedle VB umístit skladiště a rampu. Poslední kolej by byla předávací pro vlečku, byl by z ní možný odjezd vlaků směrem vlevo.
Dvě kusé koleje by sloužily jako vlečkové pro nějaký podnik strojírny, sodovkárna, apod.
Na kolejišti je místní trať. Ovšem díky tomu, že vede atraktivní krajinou a navíc spojuje dvé hlavní trati a viditelná stanice patří okresnímu městu, je zde bohatší provoz než na obyčejné lokálce. Po trati jezdí spěšný vlak (loko+3 vozy - případně čtyřnápravový motorový vůz s vlekem jako MSp), který ve viditelné stanici zastavuje Ovšem křižuje/předjíždí/ pouze s nákladním vlakem. Jinak provoz zajišťují MOs vlaky.
V nákladní dopravě projíždí po trati pár Pn/Vn vlaků s kotlovými vozy Ra (cisternami) pro palivové sklady, které mají vlečku za městem mimo viditelnou část kolejiště (vlečka je fiktivní) Vlaky jsou relativně krátké (loko + 8-10 vozů), kvůli sklonovým poměrům na trati.
Jelikož jsou sousední trati přetížené, jako zlepšovák se po naší lokálce prováží i několik Vn vlaky (pouze jedním směrem). Tyto vlaky slouží k převozu prázdných vozů a též nejsou nijak dlouhé, protože sklonové poměry nedovolují tyto ucelenky vozit ve stajných délkách jako na hlavní trati.
Ovšem hlavní břímě nákladní dopravy nesou manipulační Mn vlaky. I ty jsou velmi vytížené. Kromě zátěže pro město obsluhují i sousední stanice, takže jezdívají v úctyhodných délkách od námezníku k námezníku.
EDIT: Obrázek s vozidly se objevil, až když jsem měl dokresleno, resp. dopsáno.
Nebral bych to jako úplně závazné. Časem Pcipov přestaví Nohabky na čmeláky (pro Pn/Vn), koupí Tranzistora, Bardotku a 810, páru nechá jen pro nostalgické jízdy (přátel z NDR) a bude provoz jak víno.
- Přílohy
-

Naposledy upravil
Michal Šuhajda dne pon 18 srp, 2014 2:38 pm, celkově upraveno 2
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat