Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 05 črc, 2014 6:58 pm

Technicka otazka :lol: :lol: Dotaz na rozmery pozemni komunikace. Nastudoval jsem tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/05/1 ... omunikaci/ a chtel jsem se zeptat, pokud jsem to dobre pochopil, tak takova lepsi vnitrostatni silnice I.tridy vedena mestem by mela mit sirku 79mm? :oops: Jaka je pak sirka jizdniho pruhu? :twisted: A takova lepsi polni cesta pak cca 58mm? :wink: A nebo uz zase resim blbosti? :lol: :lol: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod BohousP » sob 05 črc, 2014 7:07 pm

Jiri Dvoracek píše:Technicka otazka :lol: :lol: Dotaz na rozmery pozemni komunikace. Nastudoval jsem tohle: http://www.honzikovyvlacky.cz/2010/05/1 ... omunikaci/ a chtel jsem se zeptat, pokud jsem to dobre pochopil, tak takova lepsi vnitrostatni silnice I.tridy vedena mestem by mela mit sirku 79mm? :oops: Jaka je pak sirka jizdniho pruhu? :twisted: A takova lepsi polni cesta pak cca 58mm? :wink: A nebo uz zase resim blbosti? :lol: :lol: :mrgreen:

Ty normy platí samozřejmě pro nově budované silnice, myslím, že když zvolíš mezi 60 a 90 mm, tak se nijak nesekneš (7,2 m - 10,8 m). Ve městě jsou silnice spíš užší. Asi by první třída neměla mít méně než 2 x 3 m, tedy 50 mm. A polní klidně 2,5 m, tedy něco přes 20 mm. Těch 58 mm - to je už polní dálnice, anebo rajón neukázněných traktoristů ... :mrgreen: Nezapomeň, že délky na modelu krátíme, šířky sice ne, ale neměly by být přehnané.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milostt » ned 06 črc, 2014 11:25 am

: A takova lepsi polni cesta pak cca 58mm? :wink: A nebo uz zase resim blbosti? :lol: :lol: :mrgreen:[/quote]
Ty normy platí samozřejmě pro nově budované silnice, myslím, že když zvolíš mezi 60 a 90 mm, tak se nijak nesekneš (7,2 m - 10,8 m). Ve městě jsou silnice spíš užší. Asi by první třída neměla mít méně než 2 x 3 m, tedy 50 mm. A polní klidně 2,5 m, tedy něco přes 20 mm. Těch 58 mm - to je už polní dálnice, anebo rajón neukázněných traktoristů ... :mrgreen: Nezapomeň, že délky na modelu krátíme, šířky sice ne, ale neměly by být přehnané.[/quote]


Souhlas s Bohoušem , když si oměříš hlavní silnici na tapetách pro kolejiště TT , tak tam většinou byla vozovka široká 5 cm, ale víš jak dřív brali přesně přepočet do měřítka
TT moje hobby http://www.mancicke-vlaky.wz.cz/
milostt
 
Příspěvky: 876
Registrován: úte 29 črc, 2008 4:01 pm
Bydliště: Kolín

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 07 črc, 2014 3:51 pm

Tak jsem dal nakonec 75mm a 20mm chodnik na kazde strane :lol: :lol: Polni cestu udelam tak na cca 40mm, to by mohlo stacit. :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Pietro » úte 08 črc, 2014 10:24 am

Já tedy nevím, jak je to u vás na polích, ale polní cesta je široká tak, aby se na ní vešel traktor. 40 mm je moc. Tohle kdyby viděl v reálu nějaký hospodář, tak by vzal na toho traktoristu bejkovec :D Nemám teď žádný traktor po ruce, tak nemůžu hodit nějaký rozměr, ale mělo by to být odhadem 25 - 30 mm
TT (prozatím trosky analogu) - under construction
Epocha (zatím bez rozlišení) asi přelom 3 a 4.
Uživatelský avatar
Pietro
 
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 17 bře, 2011 11:00 am
Bydliště: Aussig, Peruc, Praha...dle nálady :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Barbucha » úte 08 črc, 2014 10:49 am

Maximální povolená šířka vozidla je 2.5 m, Takže 40 mm polňačka je dvouproudová. Dal bych šířku do 25 mm v TT a rozteč stop 18 - 20 mm. Nejlepší je, ujezdit to nějakým náklaďáčkem a je to přesný. Na těch 40 mm se dělají třeba lesní cesty, kde je relativně velký provoz při těžbě.
Naposledy upravil Barbucha dne úte 08 črc, 2014 4:00 pm, celkově upraveno 1
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 08 črc, 2014 10:56 am

Traktor mam, zmerim a udelam mensi rezervu :lol: :lol: :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod T 478 3022 » úte 08 črc, 2014 3:49 pm

Ahoj,třeba ti to pomůže.
V3S-19mm
Zetor 7211-15mm
Zetor 25-13mm
E 512-22mm
T 478 3022
 
Příspěvky: 164
Registrován: sob 10 lis, 2012 5:07 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 13 črc, 2014 11:40 am

Tak uz pomalu pri stehovani premyslim o krajine. Jako prvni prisel na radu most, ktery je u Kyjicke vodni nadrze. Obrazky jsou na fotkach. :wink: Pri peclivem prozkoumani internetu jsem bohuzel zadny jemu podobny na prodej nenalezl. Takze asi tam budu muset vrazit ten kamenny viadukt od Male Zeleznice :roll: :mrgreen: Ale aspon mam predstavu, jak to bude vypadat pod mostem :lol: PS: Jinak kdyby byl nekdo schopny podobny most vyrobit a nebo o nekom vi, at mi posle SZ :lol:
Přílohy
Kyjice prehrada.jpg
Kyjice prehrada2.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 13 črc, 2014 12:00 pm

Jeste bych se zeptal na tapetu na pozadi. Porad premyslim, jaka by byla nejvhodnejsi. Vedle Drinova na delsi strane panelu bude tahle; http://www.ebay.co.uk/itm/GM706-Gaugema ... 3ce42ba857 a ted jeste vymyslet, jakou dat ke dvoukolejce. Napadlo mne neco jako na obrazku a nebo nejaka podobna znazornujici povrchovou tezbu uhli. A nebo radeji nejakou krajinu s lesy a loukami? :wink:
Přílohy
tapeta ideal.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 10 srp, 2014 5:31 pm

Zdravim panove, chtel jsem se touhle cestou omluvit vsem, kterym jsem v posledni dobe neodpovidal na vzkazy a dalsi veci. Jeste zhruba do konce pristiho tydne budu pracovat v tomto omezenem rezimu a pak se vse vrati do normalnich koleji. Vse souviselo se zmenou prostredi a stehovanim v ramci UK. Prosim tedy jeste o chvilku strpeni a jeste jednou se vsem omlouvam. Mezi tim mi do sbirky pribyly dva nove kousky (Brejlovec je upraveny Roco a rada 363 je predelavka z Kuehna - vse delal jeden moc sikovny a hodny pan, ale netusim, jestli muzu jeho jmeno zverejnit). Takze cca od pondeli 18.8. zacnu vyrizovat vsechny resty a zacnu s mnitkou :lol: S pozdravem Jirka
Přílohy
363.jpg
363.jpg (14.75 KiB) Zobrazeno 5577 krát
753.jpg
753.jpg (15.44 KiB) Zobrazeno 5577 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 lis, 2014 7:32 pm

Zdravim, tak jsem se dostal snad k posledni verzi meho kolejiste. Stehovani dokonceno, zbyva mi doresit par restu u pana Nemecka, Jacka a Zejmiho, a muze se zacit stavet. :P :mrgreen: :twisted: Konecne se mi taky podarilo vyresit silnici tak, aby se mi libila a nevypadala tak hrozne, jako naposledy. Taky jsem dal prvni kolej na betonove prazce, lidi se mi to vic. Na panelu A (viz foto), jeste chybi ze staveb:
Remiza (na kolejich 5a a 7a) = http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=4985
Skladiste (u programovaci koleje 4a) = http://www.modelyvlacku.cz/index.php?ma ... 2a63ebe569
a bytovy domecek pro drazni zamestnance (bude na miste toho u krizovatky pres silnicu od skoly) = http://ttmodelar.eu/index.php?route=pro ... ct_id=5899

a pak uz to snad pujde rychle. :roll:
Přílohy
Odbocka Jezero - posledni varianta.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » ned 30 lis, 2014 9:07 pm

Tenhle segment jsem už viděl zatravněnej, s lampama apod. - téměř dodělanej :wink: Vypadá to na předělávku :?: co se stalo s originálem - rozbil se při stěhování ? :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » ned 30 lis, 2014 9:12 pm

chameleon píše:Tenhle segment jsem už viděl zatravněnej, s lampama apod. - téměř dodělanej :wink: Vypadá to na předělávku :?: co se stalo s originálem - rozbil se při stěhování ? :wink:


To jsi videl naprosto spravne :-D Ano, je to predelavka, uz nekolikata a snad uz opravdu posledni :D :mrgreen: Jak jsem ho dodelal, tak jsem se na nej porad dival ze vsech stran a porad to nebylo ono. Skladiste vypadalo hrozne, o remize ani nemluve :-( Silnice byla otresna. Domeckum chybela patina atd. Tak jsem vyuzil zaminku stehovani, abych to cele predelal. Ale psst, nikomu to nerikej :-)
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » ned 30 lis, 2014 10:02 pm

No vida Jiří zase buduje :D konečně usazeno?
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků