zdeno píše:postavis loko na koleje. Potom navolis postupne funkce F13, F14, F15. Potom naklonis loko na bok na cas 20-30 vterin, aby stratila napajeni. Po tomto case ji polozis zpatky. A potom posles funkci F16.
A ja jsem zvedavy, ci se ozve jen funkce F16 nebo vsechny najednou ??
Takže předpokládám, že máš centrálu, která neopakuje.
Nejprve ti tedy prošel příkaz:
- Kód: Vybrat vše
{příkazové-bajty} = 11011110 0 00000111
(zapnul jsi funkce F13, F14, F15)
Pak jsi sundal lokomotivu, a ona nemá žádnou NVRAM, takže po postavení na koleje si nepamatuje předchozí stav a má za to, že má F13-15 vypnuté.
Pak pošteš příkaz:
- Kód: Vybrat vše
{příkazové-bajty} = 11011110 0 00001111
(protože ovladač si myslí, že F13-15 jsou zapnuté a tak přidá ještě F16)
Takže z pohledu dekodéru se nám po kolejích prožene příkaz pro zapnutí F13-F16, takže lokomotiva prostě zapne všechny 4 funkce jako by se nechumelilo.
Co je na tom nepochopitelného?
Pochopitelně je možný ještě jiný scénář, kdy nejprve pošleš stejný paket
- Kód: Vybrat vše
{příkazové-bajty} = 11011110 0 00000111
(zapnul jsi funkce F13, F14, F15)
a po nějaké době pošleš paket:
- Kód: Vybrat vše
{příkazové-bajty} = 11011110 0 00001000
(Pouze F16)
Potom v případě že mašina nebyla na kolejích, tak ti zapne pouze F16, ale naopak, pokud byla po celou dobu na kolejích, tak vypne F13,14,15 a zapne F16.
Právě proto se doporučuje tady používat jen momentální funkce, aby stav "zapnuto" nebyl v kolejišti moc dlouho a nedocházelo k nedorozumění.