Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » sob 17 kvě, 2014 8:18 pm

chameleon píše:já ale nemyslel jednokolejnou vlečku :wink: Ale pořádný vlečkový kolejiště... :)

:) To už není úplně můj šálek kávy...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » ned 18 kvě, 2014 11:03 am

Venku hnusně tak jsem zkusil přemyslet trochu úvrať.
1) Přidal jsem jednu dopravní kolej
2) Přibyl "areál" skladu paliv či něčeho takového. Jenom nemám zkušenosti jak takový sklady fungují a pořádně vypadají...Nemáte někdo nějaký odkaz? A nebo z toho bude pila...Ale kotlový vozy jsou mi milejší...
3) Taky přibyla výtažná kolej na vjezdovém zhlaví. Bude chtít asi ještě trošku prodloužit...
4) Kolejiště otočeno o 180°, nádražní budovy se skladištěm apod. by byly "uříznuty" dle pozadí. Užitné délky dopravních kolejí dle wt jsou 1000 a 1200 mm. Minimální viditelný rádius na spodní trati je R=480mm.
A protože se nezměním tak jsem tam ještě vecpal malé koncové nádraží. Mezi touto staničkou a úvratí je za kulisou (tlustá černá čára) malá výhybna - pro prodloužení a křižování či předjiždění vlakuů. Když už chci jezdi podle grafikonu, tak ať to má smysl...
A dokonce by se tam vešel i můj stoleček.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod milan ferdián » ned 18 kvě, 2014 12:38 pm

Je zbytečné vkládat ve zhlaví v odbočné větvi kus přímé koleje mezi výhybkami (viz koncová stanice). :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Lokální trať HO (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod chameleon » ned 18 kvě, 2014 5:41 pm

tomas-biza píše:
chameleon píše:já ale nemyslel jednokolejnou vlečku :wink: Ale pořádný vlečkový kolejiště... :)

:) To už není úplně můj šálek kávy...

:D tys tady začal s těma ocelárnama a uhelnou elektrárnou :D

Jinak k plánku: já bych na tom pravým zhlaví smáznul první dvě výhybky - tu kolejovou spojku. Lokálka nemusí mít příjezd na všechny koleje, 2 dopravní stačí. Ta první kolej u budovy se mi líbí, můžeš jí protáhnout až do konce a dát tam pořádnou dlouhou nakládací plochu - třeba kulatiny/dřevo. Naopak ukončení hlavní koleje do oblouku se mi nelíbí - dal bych to rovně i za cenu kratší kusé koleje - stačí na mašinu + rezervu. Všechny vlečky bych řádně promyslel, teď mi přijdou takové zmatené :wink:

Koncovou stanici bych začal stavět úplně nakonec, jako přídavný modul, možná, že se bez ní i nakonec obejdeš, dost ti bude překážet v místnosti, myslím
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod lajblt » úte 20 kvě, 2014 8:24 pm

Byla nebyla jedna železniční trať. Vedla z okresního města Schovanic údolím říčky, kde prošla několika mezilehlými stanicemi, aby dospěla k hlásce Údolí. Tam byla současně zastávka pro osobní vlaky předtím, než vjely do dlouhého tunelu před stanicí Mezihoří. Tam hlavní trať končila, ale současně z ní úvratí vycházela krátká lokálka do koncové stanice Vrchoviště.

Je tedy krásné jarní dopoledne na konci května kteréhosi roku v druhé polovině 80. let. Do stanice Mezihoří právě přijel na první kolej čtyřvozový rychlík R1289 ze Schovanic vedený "čtyřkovým" Brejlovcem. Ten je právě odvěšován, aby mohl ještě před objetím soupravy dozbrojit naftou na koleji vedle remízy. Zatímco většina cestujících už míří k východu z nádraží, někteří přestoupili do motorového osobního vlaku MOs 14591 vedeného dnes jediným vozem M152.0, stojícího na třetí koleji. Výpravčí ještě pohledem zkontroluje odjezdové návěstidlo S1-5, které ukazuje "Rychlost 40, potom volno" a vzápětí dává výpravkou svolení k odjezdu. Sotva motorák opustí zhlaví, dává se signalistia na stavědle do práce, aby podle pokynu výpravčího postavil vlakovou cestu do Schovanic pro manipulační nákladní vlak vedený "Kocourem" T466.2. Na čtvrté koleji je za lokomotivou přivěšeno několik prázdných uhláků, následovaných krytými "Zetkami" s prasaty z JZD Mezihoří a prázdnými cisternami, které před dvěma dny svůj obsah odevzdaly na vlečkové koleji skladu paliv. Mezitím na koleji 5b probíhá nakládka řeziva a kulatiny z národního podniku "České lesy" do několika klanicových vozů. Na opačném konci stanice na koleji 5a mezitím vykládají dělníci drapákovým nakladačem několik uhláků s ořechem a kostkou do zásobníků uhelných skladů. Ani vedle nádražní budovy, na krátké manipulační koleji sedmé, není klid. U skladiště stojí "Zetky", ze kterých se právě vykládá ovoce, zelenina a drogistické zboží pro velkoprodejnu Jednoty na náměstí v Mezihoří a místní děti už se určitě těší na zmrzliny, ukryté dosud v chladicím voze.
Manipulák tedy právě míjí odjezdové návěstidlo S2-6, aby po necelých pěti minutách projel zhruba sedmdesátikilometrovou rychlostí kolem hlásky-zastávky Údolí, kde ho bude bedlivě sledovat hláskařka, která odešle do Mezihoří telefonickou odhlášku o uvolnění tratě. A další a další vlaky už se chystají během pátku z údolí šplhat ze Schovanic do Mezihoří, některé s nedočkavými turisty a trampy do chatových osad a kempů v lesích okolí městečka, jiné s průmyslovým zbožím, potravinami či naftou, aby se míjely s dělnickými vlaky, směřujícími do vesnic a městeček v údolí...

Tak co vy na to?
Přílohy
35d-02j-3D.jpg
35d-02j.jpg
35d-02j-SN.jpg
Naposledy upravil lajblt dne úte 20 kvě, 2014 8:51 pm, celkově upraveno 1
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » úte 20 kvě, 2014 8:43 pm

Co dodat... :shock: Pro mě naprosto perfektní :P . Stále a stále do toho musím čučet.... Ani nevím co napsat. Modelařina a celkově spousty věcí se mají dělat srdcem a tohle je pro mě to, co srdce má...
Ještě jednou díky.... Nevím jak bych se Ti mohl odvděčit...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » pon 02 čer, 2014 8:38 pm

Teď úplně mimo námět. Při brouzdání různým plevelem na netu jsem narazil na následující stránky:
http://www.iwan.eu07.pl/jw/2013/data/planky/planky.html
jde o seznam stanic. Nevím jestli to už zde někdo nepublikoval. Nechají se seřadit dle abecedy a pak si stáhnout potřebou stanici v *.xls. Třeba to někomu pomůže. Popřípadě prosím o přesun na patřičné místo - nevím kam to správně zařadit. Ahoj Tomáš.
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Re: Lokální trať (TT) 4,6x2,3 m

Příspěvekod Tomas.Brezina » sob 06 zář, 2014 9:07 pm

Nedá mi to, abych se s vámi nepodělil o dnešní překvapení. Dnes je to přesně 6 let co jsem si vzal svoji drahou polovičku. Protože je to naprosto skvělá manželka, tak se rozhodla, že mi udělá radost a obdaruje mě něčím opravdu nečekaným. A to lokomotivou řady 742.0416 od MTB. Radost, jakou mi Evička udělala je nepopsatelná. Jen jsem zapomněl manželce sdělit, že připravuji kolejiště v měřítku TT a ne v HO a nejraději epochu IV ČSD a ne V ČD. :lol: :lol: :lol: No, ale může se člověk zlobit.... :lol:
Tak to vypadá, že celá anabáze, která tu proběhla půjde asi nanovo :oops: A tak se rovnou zeptám, protože už mám svařen základní rám pro kolejiště, je ještě únosný poloměr R 380mm až R 400mm pro lokální trať, na vyditelných místech, v měřítku HO :?: , kde se uvažuje provoz mos vlaků a nejdelší nákladní vůz by byl EAS? Kolejivo PECO Streamline CODE100.
Díky za odpověď. Tomáš...
Tomáš Březina
On30 úzkorozchodná americká železnice
z21/Multimaus/Rocrail
Uživatelský avatar
Tomas.Brezina
 
Příspěvky: 244
Registrován: úte 01 led, 2013 8:27 pm
Bydliště: Bošilec

Předchozí

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: marian_r, Tempotaxi a 4 návštevníků