sidlo píše:V tomto vlákně je jenom jeden příspěvek k PIKO A-gleis. Má ještě někdo pozitivní/negativní zkušenosti s tímto kolejivem? Má někdo konkrétní výhrady k tomuto kolejivu?
Výhybky Piko A-Gleis mají ošklivé
srdcovky - největší slabina tohoto kolejového systému. Mezery jsou příliš veliké, pravděpodobně na horní hranici tolerance dle NEM, možná i mimo. Tyto jsou zároveň nevodivé - potenciání problém pro spolehlivé sbírání dvouosých hnacích vozidel. Např. když kolejová spojka ze dvou výhybek, tak motorák 810 vychází tak, že jedna náprava je na jedné a druhá právě na druhé srdcovce.
Pak taková drobnost - jazyky jsou velice podobné konstrukce jako např. Peco, tedy vytvarované z plechu, ale Piko má tenčí plech - někdo zmiňoval, že se to pod těžší mašinou při průjezdu trochu zhoupne.
Aretace jazyků je dost slabým pérkem, protože přestavník by silnější asi neutáhl. Zároveň ty přestavníky nemají žádný přídavný přepínač - takže žádná detekce polohy výhybky. Přidat dodatečně přepínač asi nebude možné, protože by to přestavník buď neutáhl, nebo by to mohlo mít vliv na spolehlivost doléhání jazyků.
Jinak vlastní kolejnice a provedení pražců a drobného kolejiva je u tohoto kolejového systému celkem pěkné a v segmentu Code 100 patří k nejlepším.
Takže závěr - pro nějakou konkrétní množinu vozidel, s těmi vzhledovými výhradami k srdcovkám atd. to pro nějaký projekt, či jeho část nepochybně je použitelné. Zároveň existuje mnoho výrazně lepších řešení, jak vzhledově, tak funkčně.