LD Depo Brno Dolní Nádraží
Mapy:
http://www.mapy.cz/?query=#mm=ZP@x=1381 ... 64336@z=16
Samozřejmě si mapu přibližte, oddalte, změnte na fotomapu atd.
Popis:
Legenda:
1. motorárna: dílny mechaniků a elektromechaniků, vyvazování podvozků, seřizování vstřikovačů, osmóza na destilku, baterkárna a pískovna.
2. nová hala (po listopadu 89)
3. pomocné provozy - truhlář, sedlář, svářeč, nářaďovna apod.
4. odstavná hala na provádění provozní údržby, styl stavby pamatuje začátky parního provozu.
5.přesuvna
6. káčka, jestli mně pamět neklame, tak v tomto ikdyž se to nezdá poměrně velkém prostoru i tankovací stojan
7. přípravné oddělení, dílčí opravy mechanických části (výfuky, turba, dekarbon apod) dále elektro (trakční motory - kompletní repase)
8. diagnostika, elektronika
na devítku jsem zapomněl
10. vrátnice, jídelna, kantýna, chemická laboratoř
11. ředitelství, mzdová účtárna:)
12. sklady všeho menšího za tím pak dále mimo foto závodní lékař a tzv mukec - ubytovna - nejstrašlivější vlhký špinavý a smradlavý pajzl na světě
13. šatny, strojmistři a provozně pomocní lidi od vyhýbek a posunu
14. nevzpomínám si, ale jednou jsem tam byl pro kýbl červené vazelíny, který jsem nechtěně vysypal do písku. Pak to dávali do ložisek, bez legrace. Takže to asi bude mazivárna olejárna.
Neoznačené objekty si nepatuju.
BVV je kolej vedoucí na Výstaviště
Nevzpomínám si na zásobování čímkoliv. Prostě to šlo mimo mně. Káčka byly dvě skoro zasypané neuvěřitelným bordelem. Všude byla špína a bordel. Jako baterkáři jsme jímku s louhem z baterek neutralizovali hácéelkou přiveženou na panváglu ze skladu. Žádná míra když se něco rozlilo. Kontrola neutrality v jímce (děravý betonový septik) se prováděla lakmusákem získaným v chemické laboratoři a míchali jsme to hadicí tlakovým vzduchem. Když se to přeťáplo s kyselinou, šuplo se do toho pár lopatek šupinkového hydroxidu. Neutralizovaná jímka se pomocí ponorného čerpadla vypouštěla vedle do prohlížecí jámy, na jejímž dně byl rastl. V něm to mizelo, ale kam, to netuším a mistr říkal, že se raději nemáme ptát.
Po revoluci, když jsem přišel z vojny, jsem jim jen oznámil, že končím a jdu si po svejch. V té době baterkárna už neexistovala. Půlka lidí byla pryč. Novou halu mělo pronajaté nějaké eseróčko na opravy lokomotiv a tím to zkončilo.
Úsměvná událost se stala těsně po revoluci, kdy se vedení rozhodlo jet na družbu do depa někam do Rakous. Přifičeli celí nadšení zpátky a postavili tu novou halu, pěknou, čistou, s průmyslovou podlahou a hlavně s obřími květináči s oleandry a jinýmy palmami, protože to občíhli v Rajchu. Chvilku se hráli na "západ". Mašiny se čistili a foukali venku a vevnitř se dělali jen takové práce, aby se to tam nezašpinilo a nezničilo. Budiž, ale ty palmy byl úlet zcela nemožný přežít vedle českého mechoše. Do tří měsíců vše pochcípalo. Velké vyšetřování ze strany vedení depa i květinářství. Složité rozbory ovzduší. Měření množství a kvality slunečního svitu. A na co přišli? Chlapi do toho chodili chcávat. Poznalo se to až podle zápachu.
(znám pouze z vyprávění, tou dobou jsem byl na vojně, ale ty uschlý stromy jsem viděl).