od Michal Šuhajda » pon 10 bře, 2014 12:56 pm
To jsme si trošku nerozuměli. Pochopil jsem, že zády k objektivu je vjezdové návěstidlo, a do tunelu je návěstidlo pro opačný směr. Vím, že teď jsou na správné straně.
Měl jsem na mysli to, že při umístění na pravé straně je vjezdové návěstidlo do stanice "uvnitř" oblouku a proto ve výhledu překáží ostění tunelu.
Ve chvíli, kdy bude návěstidlo umístěno na nesprávnou stranu (vlevo od koleje = vně oblouku), bude svítit do tunelu a fiktivní strojvedoucí má šanci vidět ho po delší dobu. Též by odpadl problém s odsunem návěstidla od osy koleje, naopak by též pomohl viditelnosti.
U ČSD se podobné případy, kdy se je návěstidlo umístěno vlevo od koleje kvůli zlepšení viditelnosti vyskytují. V daných případech se používá uvedená návěst (předvěst, hl. návěstidlo či přejezdník je na opačné straně), takže u kolejiště na motivy Č(S)D bych to jako chybu neviděl, akorát nevím, zda něco takového dovolují předpisy DR(G). A pokud ano, zda v těchto případech používali Němci nějakou podobnou návěst jako ČSD.
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat