Tak abychom konkrétně odpověděli kolegovi rawenovi. Nástupní hrana JM detail je produktem 80. let. Kdo chce dělat "moderní nástupiště" 60. let a konce 50. let, měl by dělat spíš vzor "Tišnov" na poslední fotce. Podobně vypadá Třebíč, s tím že mezi obrubami byl sypaný povrch (už zapomínám a co jsem se tam najezdil). Na vedlejších tratích raději sypaná nástupiště. Například obě stanice v Jihlavě měly do konce 70. let pouze sypaná nástupiště.
Barbucha píše: Nástupní hrana JM detail je produktem 80. let.
No to myslím né. Zde je identická nástupní hrana, hóóódně stará, která přesně odpovídá rozměrům modelu JM Detail: http://mirektt.rajce.idnes.cz/Vylety%2C ... C06816.jpg Je to zastávka Velké Pavlovice. V žst Velké Pavlovice je stejná na první koleji, na třetí je pak mnohem později dodělávané sypané nástupiště také zpevněné hranou. Nicméně i tato úprava je starší než já (>40let). http://mirektt.rajce.idnes.cz/Vylety%2C ... C09722.jpg
Z toho všeho lze usoudit, že výrobek od JM Detail patří předloze minimálně ze šedesátých let.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd! www.ModulyBrno.cz
Tak ještě jednou. Snaha zpevňovat hranu věřím že spadá do období velmi starého, typuji cca přelom 19. a 20. století. To zřejmě již existoval jakýsi kamenný prvek definovaných rozměrů. Na nové tišnovce jsou nástupní hrany betonovány a plocha nástupiště je vydlážděna nebo kryta jiným povrchem. Předpokládám, že v té době ještě samotné tvárnice neexistovaly. Prefabrikované tvárnice tischer zřejmě vznikly až po té, tedy cca v 60. letech. A v 70. letech vznikají nová nástupiště typu SUDOP, tedy s konzolovými deskami. V 90. letech se již postupně uplatňuje poloperonizace a výška nástupních hran 550 mm nad TK, v polovině stanice se zřizovala ještě stále nízká nástupiště SUDOP s konzolovými deskami v osových vzdálenostech 4,75 m. V současné době již není možné zřídit nové nástupiště nižší, než 550 mm nad TK.
Toliko stručně historie. Takže sypané nástupiště zpevněné nástupní hranou (prefabrikovanou tvárnicí) tischer předpokládám v 60. letech.
Nástupištní hrany Tischer je moderní záležitost, tvarově nejsou shodné s hranami - prefabrikáty budovanými od 60. let minulého století, byť zdánlivě vypadají shodně. A opravdu se již v 60. letech na nástupištích vyskytovaly, lze doložit fotkami a nebyly jen v kombinaci se sypaným nástupištěm, ale i dlážděným a asfaltovaným povrchem.
Ať už je historie hrany jakákoli, výrobce jistě uvede na výrobku předlohu, a co z toho lze udělat, vidíte na obrázku. Hrany jsou zasypány v prostoru ke koleji. Finální zásyp povrchu nástupiště provedu až po instalaci přechodů a dokončení rozhraní nástupiště/budova. Až následně, jak bude vypadat celek, bude se zesvětlovat, ztmavovat, špinit, ladit, a tak.
Upozornění! Toto je diskuzní fórum, a ne vševědopedie absolutních pravd! www.ModulyBrno.cz
Vzhledem k tomu, že po okolí bydliště výrobce jsou původní staré nástupištní hrany, tak určitě to bude správně. Jinak ty staré nástupištní hrany jsou uvedeny již v rukověti k svršku v roce 1964 - to je text a obrázek ze zmíněné publikace http://www.parostroj.net/modely/stanice/nastupiste.htm
Ahoj, zrejme to bude zrovna nevhodnym uhlem, ale ta prvni fotka je jak modul pri nestovicich chichi. Jinak samozrejme paradni prace. S pozdravem Cipisekmp.
Jo, to vypadá jak s neštovicemi, to máš pravdu. Jinak se vždy dost zhorší kvalita fotek, když je dávám sem na forum. Nechápu, proč nejde dát aspoň 500 kB. Dřevěná bouda není moc zajímavá. Přikládám ještě pumpu. Na radu Mirka jsem doplnil cákance od vody a kanálek pod výtokem.
Asi se připojím k Cipískovi, máte to pěkně propracované, ale opravdu bych zvážil to drnování. Vypadá to zajímavě, ale s modelováním trávy to moc společného nemá.
Pěkné, pěkné. Ten Honza vám v poslední době nějak podstrojuje. Onehdá to byly nástupiště, teď zase zastávka. To nebude jen tak samosebou . Čímpak ho platíte?