N-návrh kolejiště 255x185cm, tvar L, HABARTOV-Pomezí

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Stanin » čtv 02 led, 2014 6:47 pm

Pěkný vagóny :) Gratuluji k rozhodnutí. To přítelkyně má radši TT. Enko je malé a H0 je zase veliká. Prý do vitríny H0, na kolejiště TT. Ale nedal jsem se zlomit! :D
Stanin
 
Příspěvky: 565
Registrován: ned 16 čer, 2013 8:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod workous » čtv 02 led, 2014 8:20 pm

Ještě, že ty naše polovičky máme jinak by se snad ani nemodelařilo :) ta moje nechce nic než HO :)
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pát 03 led, 2014 5:06 pm

Jj, teď momentálně řeším kam arcitektonicky zařadit výpravní budov v Mikulášovicích. 16/H to není. Nejvíce podobna jí, by mohla kresba z přebalu kniky p. Krejčiříka, viz. foto. Stejná je i v Kamenickém Šenově.
Nemáte k tomu někdo něco náhodou, aspoň pár kót rozměrů ? Díky
P.S.Ta lokálková je jasná.
Přílohy
nb2.jpg
kniha.jpg
kniha.jpg (30.4 KiB) Zobrazeno 6703 krát
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » sob 04 led, 2014 8:06 pm

Děkuji, už mám vše co jsem potřeboval.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » pon 13 led, 2014 1:10 pm

Zatím z toho co jsem vytvořil se držím mého posledního návrhu, takže bych ho chtěl postupně odladit. Změnil jsem umístění výtopny na vedlejší větvi stanice. Toto místo bylo takové nějaké "prázdné" a kolej k původní výtopně(vpravo) byla dlouhá. Vjezd do ní je tedy přes úvrať. Ještě se nabízí tu úvrať.kolej prodloužit víc doprava a využít ji i jako nakládku(vlečku). Je to možné ? Nebo ji využít jen pro zbrojení(jáma,popel)?
Dík.
Přílohy
veřoviceC.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » úte 14 led, 2014 5:31 pm

Stálo to není nějak ono :?
Další z možností, posuďte. Výpravní budova je spolu se skladištěm na druhé straně hlavní části. K tomu přibyla jedna kusá-asi volná skládka, případně vlečka. Na vedlejší části jsem přidal vlastní malou výpravní budovu lokálky a výtopna je přehozena na místo původního skladu s další kusou kolejí.
Přílohy
veřoviceD.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod milan ferdián » úte 14 led, 2014 6:20 pm

Uprav si dle potřeby.Třeba najít archívní podklady.Doupovské dráhy,atd.
Přílohy
Kopie - Kaštice_celek .jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Barbucha » úte 14 led, 2014 7:05 pm

Provozně to vypadá celkem zajímavě, ale co mi od začátku tak nějak vrtá hlavou, že všechny varianty jsou nějak v lese na mýtině. Je tam dost staničních kolejí, velká nakládka, ale nějak si v některých variantách neumím představit přístup k nádraží (kromě lesní pěšiny). Chtělo by to chvilku míň soustředění na koleje a trochu zase přidat na návaznostech, aby to pak nevypadalo nějak násilně :wink: .
Je pár nádraží v lesích, ale ne mnoho. A zas tam není moc nakládky, kromě (bývalého) skladu spěšnin. Tak nějak lesně vypadalo nádraží v Aue, než ho úplně zbourali, ale to bylo spíš neodstraňováním náletových dřevin :mrgreen: .
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod pekl024 » úte 14 led, 2014 7:53 pm

milan ferdián píše:Uprav si dle potřeby.Třeba najít archívní podklady.Doupovské dráhy,atd.


Ty bude mít nastudované kolega vmucha
Uživatelský avatar
pekl024
 
Příspěvky: 900
Registrován: čtv 11 lis, 2010 2:40 pm
Bydliště: Plzeň

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » úte 14 led, 2014 8:15 pm

Milan-díky Ti za další podklady, vycházel sem tak nějak i z Veřovic co jsi mi postnul už dříve. Je to taková směska :-)
Barbucha-pravda, ono je to tím, že v tom náhledu nechávám tu zeleň, to asi mate. Řeším v první fázi opravdu jen ty tratě. Příjezdy a jiné zatím nechávám jen v hlavě, protože s tím furt hejbu, ale počítám s nimi. Například v této variantě pravděpodobně silnice zleva pod svahem, končící v nádraží. Nebo ze zadu "ze zdi" pod tratí lokálky. Další menší příjezd by měl být i do prostoru jakoby za výtopnu. Postupně to doplním.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Barbucha » úte 14 led, 2014 8:45 pm

Opticky mi přijde rozumnější dát výpravní budovy obou stanic co nejdál od sebe, protože případná příjezdová komunikace (náznak obce mezi nimi) ten námět logicky zboří. Pozorovatel se bude škrábat za uchem, proč jezdí vlak do druhé stanice, když je mezi nimi komunikace. Spíš tak nějak proto jsem na to upozorňoval. Na jedné straně je tu výhoda volné trati, na druhé straně je tu trochu nelogická blízkost stanic, které je potřeba přírodně oddělit.
DR, H0, epocha III c, v neplánované pauze.
Uživatelský avatar
Barbucha
 
Příspěvky: 2311
Registrován: pát 06 čer, 2008 7:20 am
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » stř 15 led, 2014 2:07 pm

To máš asi pravdu, pak by asi bylo lepší vrátit VB i se skladem zpět dovnitř toho véčka stanice a udělat jen příjezd zprava k nádraží, kolem výtopny, jak sem psal. No zkusím něco namyslet a hodím to sem, aby to bylo zřejmé.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dan Buchtela » ned 19 led, 2014 6:21 am

Také se přimlouvám za variantu vrátit drážní budovy do Véčka. Spojovat silnicí dvě vzdálené stanie (vzdálené traťovou kilometráží) rozhodně nedělat, to by byla školácká krajinářská chyba. Naopak doporučuji je co nejvíce oddělit neprostupným terénem...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dusan » ned 19 led, 2014 6:22 pm

Ahojte, takže:
- vrátil jsem drážní budovy zpět do véčka, sklad se přemístil k hlavní větvi k VB,
- výtopna s upravenou kusou kolejí je vpravo, u přední hrany panelu zůstane jen nakládka, případně odstavené vozy
- příjezd. silnici jsem naplánoval takto, místo podjezdu by mohl být klasický přejezd, takto by se mi to líbilo více, nějak mám slabost pro ty mostky u zhlaví stanic :-)
- na lokálku jsem přidal skrytou výhybnu,
- v prostoru mezi kolejištěm hlavní stanice a koncovou stanicí bude jen příroda, sráz, les, myslím, že je to oddělené dostatečně.
D.
Přílohy
VeřoviceE.jpg
VeřoviceE3D.jpg
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: N-návrh kolejiště 260x180cm, tvar L

Příspěvekod Dan Buchtela » úte 21 led, 2014 8:22 pm

Jak říkal už pan profesor Zuska: "Nejnižší místo na kolejišti patří vodě!"
Takže dle logiky této poučky vypadá pěkně, že silnice klesá do podjezdu, aby se protáhlo kolem jezírka či rybníčku a trať ten dolík překonává po náspu...
Uživatelský avatar
Dan Buchtela
 
Příspěvky: 1179
Registrován: pon 13 srp, 2007 9:21 pm
Bydliště: okres ÚL

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků