Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod alik » pon 30 pro, 2013 4:09 pm

Narazil jsem na další problém - na kolejivu FL profi vozy nezvládají přejezd z jedné paralelní koleje na druhou (ve standardní geometrii), na do druhé výhybce pravidelně vykolejí. Zkoušel jsem i na nových výhybkách na naprosté rovině na stole, takže chybou v položení to není. Dělají to oba vozy a všechny výhybky, co mám, ale jen při přejezdu z jedné koleje na druhou (2 výhybky na vedlejších kolejích za sebou a tím pádem "esíčko"). Výměna dvojkolí za Roco pomohla, ale nemám Roco izolované, takže vyzkoušeno jen manuálně bez proudu. Levnější Bramos použít nelze, mají delší osky. Dvojkolí Šikulů mají jiný profil než Roco, řekl bych méně dokonalý a jsou o chlup tlustší, je to vidět na první pohled. Velikost rozkolí je v pořádku. Vyzkoušejte prosím, předpokládám, že to bude dělat jen na FL, který je na kvalitu dvojkolí náročný.
alik
 
Příspěvky: 82
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 4:20 pm

To nic,za chvíli se dovíš,že je v chyba v kolejivu Fleischmann. :D Jestli máš nějaké vozy FLM,tak zkus jejich dvojkolí.Já si musel s některými vozidly jiných značek také trošku pohrát,aby to FLM schroupnul.Roco bez problémů,ale třeba s Pikem problémy byly.Příčinou byla třeba kulisa spřáhla s nepatřičnými otřepy apod.U jednoho vozu Liliput pro změnu špatné uložení dvojkolí.V prvním případě mě přestalo bavit hrát si na náhodu a vůz dělá kompars u skladiště,v druhém stačilo přihnout uložení nápravy a bylo po problému.Zajímavé je,že s vozidly FLM no problema a je jedno zda vozy táhnu či sunu.Prostě svůj k svému neboli Profi k Profi. :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod alik » pon 30 pro, 2013 4:32 pm

miroslav lengyel píše:To nic,za chvíli se dovíš,že je v chyba v kolejivu Fleischmann. :D Jestli máš nějaké vozy FLM,tak zkus jejich dvojkolí.Já si musel s některými vozidly jiných značek také trošku pohrát,aby to FLM schroupnul.Roco bez problémů,ale třeba s Pikem problémy byly.Příčinou byla třeba kulisa spřáhla s nepatřičnými otřepy apod.U jednoho vozu Liliput pro změnu špatné uložení dvojkolí.V prvním případě mě přestalo bavit hrát si na náhodu a vůz dělá kompars u skladiště,v druhém stačilo přihnout uložení nápravy a bylo po problému.Zajímavé je,že s vozidly FLM no problema a je jedno zda vozy táhnu či sunu.Prostě svůj k svému neboli Profi k Profi. :lol:


S tím počítám, ptám se ale právě fleischmaňáků. Dvojkolí Roco fungují, ale oboustranně izolované stojí skoro 100 Kč a navíc nevím, jestli bude sedět tloušťka osy - např. FL má izolované osky tlustší. Nejradši bych zrušit ty zbytečné plechy na osvětlení, aby se dala použít normální dvojkolí, ale to asi nepůjde.
Naposledy upravil alik dne pon 30 pro, 2013 5:02 pm, celkově upraveno 1
alik
 
Příspěvky: 82
Registrován: pon 27 srp, 2012 5:02 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 4:52 pm

alik píše:[S tím počítám, ptám se ale právě fleischmaňáků. Dvojkolí Roco fungují, ale izolované stojí skoro 100 Kč a navíc nevím, jestli bude sedět tloušťka osy - např. FL má izolované osky tlustší. Nejradši bych zrušit ty zbytečné plechy na osvětlení, aby se dala použít normální dvojkolí, ale to asi nepůjde.

Osy možná,ale hroty by měly být stejné.Já mám na vozech FLM pouze jednostranně izolovaná dvojkolí,ale na vozech Roco s přípravou na osvětlení mám oboustranně izolované.Mohu je zkusit zaměnit,zda je to možné.Plechy rušit nemusíš,prostě jen musíš dát pozor při případném zapojení osvětlení.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 5:25 pm

Dobrý den všem přiznivcům fy.Šikulové s.r.o. Jednou pro vždy, věcné připomínky pište sem do tohoto vlákna a po té někdo sesumírujte a pošlete mi na mail: hermansk@seznam.cz.

Děkuji

Ps.: V další odpovědi vysvětlím co a jak.
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 5:44 pm

Jen pro začátek chci objasnit ne zrovna rychlou reakci na kritiku a poděkovat těmto lidem. Jsme přeci lidé a ti si potřebuji o vánočních svátcích oddechnout. Teď vysvětlivky k jednotlivým postřehům.

A. Čepy podvozku- Měli by být jako u jiných měřítek TT a N, tedy na kovovým šroubovatelným čepu-viz diskuze a obr.-Dle mého řeší nesmysl protože u těchto měřítek to je jediné řešení( pacičky by se lámaly a podvozek by v rámu nedržel) a v H0 by to vypadalo hrozně, za další problematické odnímání podvozku-nutno rozebrat vůz.

B. Otvory v obalu pro spřáhla-Pokud se model vrací zpět do krabičky, tedy i do tohoto obalu( blister) je nutné vytahovat spřáhla! - Již se na tom pracuje.

C. Volná šachta u držáku spřáhla-Již teď se řeší s nástrojárnou.

D. Mezera mezi nárazníky- Díky tomu, že rozměr co je mezi nárazníky a držákem spřáhla normovaná NEM, není co řešit. Fa. Roco má svá specifická spřáhla díky kterým se vozy přiblíží o 7mm, ano je to tak! Tedy je pak pochopitelné, že pokud se použijí klasická očková(jsou také různé druhy) je vzdálenost mezi nárazníky u zapřažených vozů 10mm. Je zajímavé, že u ostatních výrobců(sám jsem si zkoušel, že mají tento rozměr i větší-třeba 12mm) kritikům nevadí! Vždy se raději nechává větší vůle kvůli kinematice při průjezdu min. radiusem či vyhybkou.Teď jsem si vyzkoušel zapřáhnout vozy od Roco(ano mám je také doma :-)) a mezi nárazníky je vůle 2-3mm, což přesně odpovídá tomu, když by se použily u bajky tyto kratší spřáhla s tím, že klidně můžeme více vysunout hlavici držáku spřáhla směrem od nárazníku( v normě je tolerance X-0.5), tím se přiblíží vozy o další milimetr, tzn.mezi nárazníky bude mezera 1-2mm, ale do ohně bych ruku za to nedal, že by se nevyskytl problém. Tedy s největší pravděpodobností se upraví forma na držák spřáhla.

Važení, připadá mi, že záměrně někteří lidé chodí na tuto diskuzi aby co nejvíce poškodili jméno Šikulové s.r.o., bohužel dnes jsou i takové profese...to můj pohled jako nezávislého designera modelů. Také je pravda, že jsem nemohl posoudit seriovou Baiku když ji nemám ještě doma-myslím, že by bylo dobré(tak jak je zvykem u ostatních výrobců) abych měl možnost před tím než se pustí vůz do prodeje, posoudit jestli vše je ok( popř. nástrojárně to tzn. omlátit o hlavu či si nasypat popel na hlavu sám...jsme přeci lidi). Čím více lidí(profesionálů co o tom něco vědí) shlédne, tím lépe!

Děkuji všem za věcné připomínky a budu se těšit na další reakce.

S pozdravem Ing.Tomáš Heřmanský
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod mlha » pon 30 pro, 2013 5:56 pm

TommyH píše:
D. Mezera mezi nárazníky- Díky tomu, že rozměr co je mezi nárazníky a držákem spřáhla normovaná NEM, není co řešit. Fa. Roco má svá specifická spřáhla díky kterým se vozy přiblíží o 7mm, ano je to tak! Tedy je pak pochopitelné, že pokud se použijí klasická očková(jsou také různé druhy) je vzdálenost mezi nárazníky u zapřažených vozů 10mm. Je zajímavé, že u ostatních výrobců(sám jsem si zkoušel, že mají tento rozměr i větší-třeba 12mm) kritikům nevadí! Vždy se raději nechává větší vůle kvůli kinematice při průjezdu min. radiusem či vyhybkou.Teď jsem si vyzkoušel zapřáhnout vozy od Roco(ano mám je také doma :-)) a mezi nárazníky je vůle 2-3mm, což přesně odpovídá tomu, když by se použily u bajky tyto kratší spřáhla s tím, že klidně můžeme více vysunout hlavici držáku spřáhla směrem od nárazníku( v normě je tolerance X-0.5), tím se přiblíží vozy o další milimetr, tzn.mezi nárazníky bude mezera 1-2mm, ale do ohně bych ruku za to nedal, že by se nevyskytl problém. Tedy s největší pravděpodobností se upraví forma na držák spřáhla.


S pozdravem Ing.Tomáš Heřmanský

Dobrý den pane inženýre,
tady neřešíme mezeru mezi nárazníky,ale mezeru mezi vozy.Jde o mezeru mezi návalky.Pokud je 4 mm při použití krátkých spřáhel Roco tak je velká.
Pokud jde o jméno firmy Šikulové s.r.o,díky za to ,že jste slyšeli na první kritiku a vozy opravili.Třeba u jiné české firmy nejsou reakce na kritiku jejich produkce vůbec žádné.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod fousek » pon 30 pro, 2013 6:21 pm

mlha píše:Dobrý den pane inženýre,
tady neřešíme mezeru mezi nárazníky,ale mezeru mezi vozy.Jde o mezeru mezi návalky.Pokud je 4 mm při použití krátkých spřáhel Roco tak je velká.
Pokud jde o jméno firmy Šikulové s.r.o,díky za to ,že jste slyšeli na první kritiku a vozy opravili.Třeba u jiné české firmy nejsou reakce na kritiku jejich produkce vůbec žádné.

A vy se divíte? Když tady čtu ten hnůj, tak se jim vůbec nedivím. Šikulové udělali precedens, že na reakce modelářů model opravili, teď ho zřejmě opraví zase. Pak se zase nebude něco líbit atd, atd. Je třeba v určitý čas říci stop, jinak by výrobce finančně vykrvácel. Zatím se utrácejí peníze, které by jinak šly do výroby nových forem nových modelů. Nehledě na to, že jinde se tyhle věci neřeší a ona časem kritika přešla. Třeba takové žaluzie na Brejlovci Roco.
fousek
 
Příspěvky: 517
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod greenery » pon 30 pro, 2013 6:46 pm

fousek píše: A vy se divíte? Když tady čtu ten hnůj, tak se jim vůbec nedivím..........

... jj, občas to tak je, ......... nikdy v žádné profesi jsem nezažil výrobek, který by se rodil bez chyb.....

...mě by zajímalo, neb mám modely před vyzvednutím, budou-li ev. opravené díly dostupné na již zakoupené modely....
předpokládám, že šachta je problém marginální, prostě kus za kus
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod miroslav lengyel » pon 30 pro, 2013 7:34 pm

TommyH píše:Jen pro začátek chci objasnit ne zrovna rychlou reakci na kritiku a poděkovat těmto lidem. Jsme přeci lidé a ti si potřebuji o vánočních svátcích oddechnout. Teď vysvětlivky k jednotlivým postřehům.

A. Čepy podvozku- Měli by být jako u jiných měřítek TT a N, tedy na kovovým šroubovatelným čepu-viz diskuze a obr.-Dle mého řeší nesmysl protože u těchto měřítek to je jediné řešení( pacičky by se lámaly a podvozek by v rámu nedržel) a v H0 by to vypadalo hrozně, za další problematické odnímání podvozku-nutno rozebrat vůz.

Tedy nevím zda jsem dobře pochopil text,ale já jsem v žádném případě nezmiňoval TT ani N,nýbrž a pouze H0, konkrétně rychlíkové vozy Fleischmann.Nevím o tom,že by vozy s tímto uchycením vypadaly hrozně,ba právě naopak a rozebrat vůz je potřeba právě v případě nacvakávacích podvozků u vozů Roco,pokud nechci riskovat nějakou nehodu.


D. Mezera mezi nárazníky- Díky tomu, že rozměr co je mezi nárazníky a držákem spřáhla normovaná NEM, není co řešit. Fa. Roco má svá specifická spřáhla díky kterým se vozy přiblíží o 7mm, ano je to tak! Tedy je pak pochopitelné, že pokud se použijí klasická očková(jsou také různé druhy) je vzdálenost mezi nárazníky u zapřažených vozů 10mm. Je zajímavé, že u ostatních výrobců(sám jsem si zkoušel, že mají tento rozměr i větší-třeba 12mm) kritikům nevadí! Vždy se raději nechává větší vůle kvůli kinematice při průjezdu min. radiusem či vyhybkou.Teď jsem si vyzkoušel zapřáhnout vozy od Roco(ano mám je také doma :-)) a mezi nárazníky je vůle 2-3mm, což přesně odpovídá tomu, když by se použily u bajky tyto kratší spřáhla s tím, že klidně můžeme více vysunout hlavici držáku spřáhla směrem od nárazníku( v normě je tolerance X-0.5), tím se přiblíží vozy o další milimetr, tzn.mezi nárazníky bude mezera 1-2mm, ale do ohně bych ruku za to nedal, že by se nevyskytl problém. Tedy s největší pravděpodobností se upraví forma na držák spřáhla.
Nechci zbytečně polemizovat o vzdálenosti mezi nárazníky,může být,že se mohou vzdálenosti u různých vozů lišit,ale v žádném případě nemám mezeru mezi nárazníky 2-3 mm.Roco nemá žádná specifická spřáhla,stejného výsledku dosáhnu se spřáhly Fleischmann.


Važení, připadá mi, že záměrně někteří lidé chodí na tuto diskuzi aby co nejvíce poškodili jméno Šikulové s.r.o., bohužel dnes jsou i takové profese...to můj pohled jako nezávislého designera modelů.

No právě,když jsem se zde před 5-ti lety registroval,tak jsem již předem počítal s tím,že budu Šikulům škodit.Ovšem tedy Váš názor mi zrovna jako nezávislý nepřijde,ale třeba se mýlím.Jinak v Novém roce přeji co nejméně karambolů a mnoho úspěchů s železničními modely.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 7:53 pm

p.mlha

Přeci konce nárazníků a návalků spolu lícují, tedy řešíte to tento rozměr. Jinak pro info rám, skříň, nárazníky atd. jsou navrhovány přímo z výrobních výkresů skutečných vozů! To, že to někomu připadá tak či onak je i tím, že vlastně tehdá byl každý vagon originál :-) Tak jak je možný, že mi přímo majitel Šikulů potvrdil, že při testech byla vzdálenost mezi nárazníky 1-2mm při použití spřáhel Roco...Jak jsem psal, neměl jsem seriové vozy ještě v ruce...Jinak pane děkujem za uznání a věříme, že doladíme vše téměř k dokonalosti. Berte prosím v úvahu, že firma existuje teprve 1,5roku! ;-)

p.fousek

Ano, máte pravdu a zároveň pane děkujem za uznání a věříme, že doladíme vše téměř k dokonalosti. Berte prosím v úvahu, že firma existuje teprve 1,5roku! ;-)

greenery

Také děkujem za pochopení a uznání a věříme, že doladíme vše téměř k dokonalosti. Berte prosím v úvahu, že firma existuje teprve 1,5roku! ;-)
To se teď řeší, prosím klidně se mi na začátku roku ozvěte a rád Vám odpovím.
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod fousek » pon 30 pro, 2013 8:05 pm

forex píše:
TommyH píše:.........

Važení, připadá mi, že záměrně někteří lidé chodí na tuto diskuzi aby co nejvíce poškodili jméno Šikulové s.r.o., bohužel dnes jsou i takové profese.



Poškozování jména fy Šikulové hledejte pane inženýre třeba u toho, kdo nechal udělat šachtu spřáhla, do které nejde to spřáhlo ani vsunout. Ale obviňovat tady lidi, co za to dají peníze, a jsou logicky pohoršeni stavem věci, že jsou to snad úmyslní poškozovatelé jména výrobce modelu, mi přijde dosti zvláštní.

Ale pokud mají Šikulové pocit,že jim tady tato diskuze ničí image, tak ať se obrátí na administrátora a může to třeba smazat.

Jen by mě zajímalo,kolik z těch,co teď označují nespokojené vlastníky těchto modelů a jejich reakce za hnůj a nevím , co ještě, ho sám doma má?
A pokud jim to nevadí, tak před nimi smekám.


Pokud jde o mě, tak já baiku mám. A spřáhlo mi jde zasunout dobře. A když bylo přislíbeno, že se kinematika bude řešit, tak jsem spokojený. Prostě zbytečně nehysterčím. Stačilo na to upozornit. Ale když tady sílí kritika, že není mezi svátky žádná reakce ( to je div, že jsou dovolené) a když ta kritika sklouzne ke slovům jako "amatéři", aj., tak to není věcná diskuze ale... víte co. :D
Naposledy upravil fousek dne pon 30 pro, 2013 8:16 pm, celkově upraveno 1
fousek
 
Příspěvky: 517
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod Petr_J » pon 30 pro, 2013 8:16 pm

forex píše:Chces rict,ze Ti do sachty slo sprahlo bez jakekoliv upravy vsunout a docvaknout ? :)


Tak za mně: Ano, spřáhla jsem do obou vozů zacvaknul zcela bez problémů.
Petr_J
 
Příspěvky: 177
Registrován: stř 20 úno, 2008 7:33 am
Bydliště: Brno

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod TommyH » pon 30 pro, 2013 8:17 pm

Pro všichni zúčastněné:

Šikulové vydají prohlášení na svých webových stránkách ke všem bodům.
TommyH
 
Příspěvky: 21
Registrován: ned 01 zář, 2013 9:00 am

Re: Bai - Jen věcné připomínky k úpravám vozů od Šikulů

Příspěvekod fousek » pon 30 pro, 2013 8:20 pm

Mám jen jednu, ale šlo. Za docvaknutí považuju, když se spřáhlo šachtou protáhne až se zobáčky na konci roztáhnou. Tak se i stalo. Zkoušel jsem spřáhlo FLM a Kadee. Očkové jsem neřešil, ty rovnou vyhazuji.
fousek
 
Příspěvky: 517
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: kpt.Budha a 1 návštěvník