Digitalizace ČSD 455 v TT

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod tomik_k » ned 01 pro, 2013 8:22 am

Zdravím , chtěl by jsem dát dekodér do páry ČSD 455.2 od BTTB . Už jste to prosím někdo zkoušel ? Pokud ano , jaký jste dali dekodér a kam. Předem děkuji za rady.
tomik_k
 
Příspěvky: 3
Registrován: ned 14 říj, 2012 6:00 pm

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod Tkadlec Jaroslav » ned 01 pro, 2013 8:25 am

Tkadlec Jaroslav
 
Příspěvky: 1086
Registrován: sob 19 pro, 2009 1:38 pm
Bydliště: Javorník u Jeseníku

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod Jirka_US » ned 01 pro, 2013 2:54 pm

Doporucuji u modelu BTTB pouzivat dekodery, ktere umoznuji menit kmitocet PWM (CV9). Vyzkouseno napr. DZ123,DZ125 (Digitrax) a MX622 (Zimo), ktery je asi lepe dostupny.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod rexel » ned 01 pro, 2013 8:40 pm

V BR 86 od BTTB s původním motorem jsem použil decodér MX 621 s drátovými vývody, je umístěn za motorem na rámu loko (napříč – pod závažím). Pokud je motor s rozvody v pořádku, je rozjezd, brzdění i pomalá jízda bez cukání a plynulá ( jede lépe než v analogu), samozřejmě na 5ti pólový motor to nemá.
TT, Ep. III.-V., Digital
Uživatelský avatar
rexel
 
Příspěvky: 68
Registrován: čtv 17 čer, 2010 8:19 pm
Bydliště: Klenčí p Č.

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod Jirka_US » ned 01 pro, 2013 10:09 pm

Debata jestli pouha vymena motoru za petipol o modelu BTTB razantne zlepsi jizdni vlastnosti zde myslim probehla v jinem vlakne. Nicmene jizdni vlastnosti lze vylepsit pomoci CV, ktera se tykaji PWM (CV9), PID clanku a CV, ktera souvisi se vzorkovanim BEMF, ta se lisi podle vyrobce. Predpoklad je, ze model je perfektne vycisten a pohon neni nijak mechanicky poskozen.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod Rizoto » ned 08 pro, 2013 8:52 am

Zaujimalo by ma ake hodnoty toho cv 9 tam nastavit alebo aspon postup podla ktoreho spravne urcit ze prave tato hodnota je ta spravna pre stare bttb motory.
Uživatelský avatar
Rizoto
 
Příspěvky: 190
Registrován: ned 29 lis, 2009 10:18 am
Bydliště: Orava, Slovensko

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod A2C » ned 08 pro, 2013 9:39 am

Neviem či ti to napíšem správne, ale ja som sa s tým hral štýlom aby mi motor nepískal pri malých napätiach a aby sa rozbiehal pri čo najnižších rýchlostných stupňoch
ČSD ep.IIb + III-IVa + ŽSR. H0, H0e
Z21, Profi-Boss, Multimouse
Uživatelský avatar
A2C
 
Příspěvky: 1710
Registrován: čtv 21 led, 2010 10:32 am
Bydliště: Bratislava, Dúbravka

Re: Digitalizace ČSD 455 v TT

Příspěvekod Jirka_US » ned 08 pro, 2013 3:26 pm

Zde jsou popsana CV pro nektere BTTB modely:
viewtopic.php?f=6&t=5617&start=15
Nicmene i pro stejnou radu lokomotiv se nastaveni CV muze lisit podle toho v jakem roce byl model vyroben, tedy je nutne doladit hodnoty CV metodou "pokus omyl". Dobra zprava je, ze vyse uvedenym postupem (CV pro PWM, PID, BEMF) lze dosahnout i rychlosti ca. milimetry za vterinu a plynulost, ktera je ve srovnani s FZ1 nesrovnatelna zejmena na nizkych rychlostnich stupnich.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am


Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků