TT segmentové kolejiště - 240 x 160 x 350 cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » stř 13 lis, 2013 8:58 pm

kubulak píše:PS: vlakno o 35 stranach, a vysledek je toto ? :)

No,no sice máš jen 11 stránek,ale ten tvůj výsledek :?: :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Dusan » čtv 14 lis, 2013 12:51 pm

No, já v tom úvraťovku vidím na první pohled, dvoukolejný portál je asi to co mate. Spíš by mne zajímalo co bude ve SN, smyčka?
Za sebe bych řešil jen remízu namísto točny, zkus mrknout na Horní Pomezí co mi kreslil Milan.
HO(N),DCC,ep.II.-III.
Uživatelský avatar
Dusan
 
Příspěvky: 1336
Registrován: ned 04 úno, 2007 4:48 pm
Bydliště: Brno

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 14 lis, 2013 1:47 pm

Já vidím točnu z praktického hlediska,pokud budu chtít provozovat mašinu s tendrem a nebudu chtít jezdit uhlím napřed,tak se točna hodí. :wink:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 14 lis, 2013 3:13 pm

K výtopně: co to udělat bez výtopny, pouze točna jako v Dubí, nebo použít spíš obdélníkovou remízu a točnu za... (Dolní Lipka a mnoho dalších)
kubulak: 1. to je spíš přestřelené topírenské kolejiště, leč na obtížné obsluze to nic nemění...

Vzhledem k šíři místnosti bych udělal kolejiště do U, na každou stranu jedno nádraží a mezi ně kus krajiny. Velkou stanici bych maximálně zjednodušil, zejména vypuštěním dvoukolejného zaústění. Případná lokálka by se odpojovala na širé trati buď někde skrytě, nebo na tom krajinném kusu... Rozšíření rámu pod velkým nádražím může skrývat vratný oblouk...
IMGa.jpg
IMGa.jpg (80.78 KiB) Zobrazeno 4178 krát
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Adam96 » čtv 14 lis, 2013 6:02 pm

kubulak píše:Nerozumim 2 vecem:

1) Vozy se na prvni dve koleje pred stanicni budouvou maji dostavat kudy? Na to kuse zakonceni dopravnich koleji se vejde s bidou lokomotiva. Nebo je tam hodlas strkat jednom pres tocnu ?

2) Koncova stanice do ktere vede dvojkolejna trat? Nebo to ma byt uvratovka? Pak bych spis udelal dva jednokolejne tunelove portaly, nez ten jeden dvojkolejny..

Za me bych teda nad nametem jeste hodne popremyslel.

PS: vlakno o 35 stranach, a vysledek je toto ? :)


1) To jsem nějak nepobral. Na první dvě koleje před v. budovou se dostanu nádherně z trati, která ústí do SN. Nevidím nic, co by bránilo vjezdu na ně, a kde jsi došel na to, že přes točnu, to nevím :o :o
2) Kdes došel na dvojkolejku v koncové :?: :?: Já tam vidím dvě trati, z nichž jedna ústí do koncové a druhá asi povede do SN... Dva portály by byly jistě lepší, ale moc místa na dvě díry tam asi nebude, možno vidět již od oka :!:
PS: a na jaký výsledek jsi se za svých 11 stran vypracoval ty ?

Než budeš podávat námitky, tak se ujisti, že se dostatečně vyznáš v daném tématu a problematice žel. dopravy. :(
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 lis, 2013 6:09 pm

Ano, je to úvraťovka. Portály budou dva. To zhlaví, které je tam navíc volně bude v SN na jedné straně, na druhé bude točna. O zrušení točny v úvraťové stanici uvažuji, bylo by místo pro nějakou vlečku. Tvar do "U" pravděpodobně realizovat nepůjde, protože tento prostor je určen pro veškeré mé modelaření.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 lis, 2013 6:36 pm

Adam Buchal píše:1) To jsem nějak nepobral. Na první dvě koleje před v. budovou se dostanu nádherně z trati, která ústí do SN. Nevidím nic, co by bránilo vjezdu na ně, a kde jsi došel na to, že přes točnu, to nevím :o :o


No on je problem v tom, ze tech stanicnich budov je na tom jeho planku trosku moc. Ja vidim 4, tak to mozna trosku mate :lol: :lol: :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Vladimír_B » čtv 14 lis, 2013 6:43 pm

Jeňa Sova píše:Tvar do "U" pravděpodobně realizovat nepůjde, protože tento prostor je určen pro veškeré mé modelaření.

Proč? Třeba ta lokálková stanice může být součástí nábytkové stěny. Pod i nad mohou být různé skříňky, nebo i pracovní deska. Pokud by třeba byla lokálková stanice v modulových 130cm, tak pod ní může být bez problémů pracovní deska ve výši 70 cm třeba. Stěna může být třeba jen z překližky, nebo z nějakého starého nábytku. Nebo jiná možnost download/file.php?id=5766&mode=view (kolejiště Nová naděje a spokojenost na všech stranách :-))
Nakonec úvraťová stanice může být i jen o 3 kolejích... Pokud se tedy jedná o úvraťovou stanici, tak by měli být obě stanice obdobné kategorie, velikosti... Já bych se točny nevzdával, ale jen bych zjednodušil celé depo a stanici. Krátké točny bývaly i u jednomístných výtopen a pak tu máme Dubí...
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 lis, 2013 8:39 pm

Vladimíre, děkuji za konstruktivní připomínky. Všechno to ještě zvážím, mám spoustu času, než se ke stavbě dostanu.
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Adam96 » čtv 14 lis, 2013 10:05 pm

Jiri Dvoracek píše:No on je problem v tom, ze tech stanicnich budov je na tom jeho planku trosku moc. Ja vidim 4, tak to mozna trosku mate :lol: :lol: :mrgreen:


čtyři ? V dolní úvraťové stanici vidím remízu, administrativní budovu s vodárnou a naproti je jediná výpravní budova 16/H s přístavkem.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod wendycrx » pát 15 lis, 2013 10:06 am

Pánové,nic proti gustu...ale R 754+5Y na tomhle prostoru??Ten rychlík bude měřit cca 120cm ,to je nereálné..Jedinné co bych doporučil aby jste se mohli kochat brejlákem a pořádnym R je koncová stanice ala Masarykovo..přijede vámi zmiňovaný R,najede záloha,odtáhne soupravu,brejle odjedou,záloha nasune k nástupišti,najede brejlák a po čase R odjíždí do tunelu a skrytého nádraží.Udělat jízdu v krajině by asi šlo,různé tobogány,smyčky,ale určitě tam nedáte nádraží kam se vám ten R vejde..

Nebo moment... já jsem dělal kdysi na zakázku kolejiště,pán měl požadavek aby nejdelší kolej měla cca 170cm,jde to udělat tak,že stanice bude začínat od tunelu k tunelu.Pokud se mi povede pohledat fotku nebo plánek,hodím to sem.Ale určitě nečekejte nějakou jízdu tohoto R nebo dlouhého PN v krajině..Na tom daném prostoru to bude vypadat blbě.Navíc pokud dnes budeš chtít jezdit se 754 na R,můžeš udělat R o 2vozech a nikdo ti nic neřekne viz R Praha-Budějky přes Beroun.

Milan je kouzelník co se plánků týče,ale tohle asi nevykouzlí :D
wendycrx
 
Příspěvky: 132
Registrován: sob 16 kvě, 2009 6:10 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod milan ferdián » pát 15 lis, 2013 10:47 am

wendycrx píše:Milan je kouzelník co se plánků týče,ale tohle asi nevykouzlí :D

Co ty víš :?: :D :D :D
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 15 lis, 2013 11:43 am

A kde je psáno o jízdě v krajině?! Toto je nový začátek, vše co bylo předtím neplatí...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 15 lis, 2013 1:22 pm

Adam Buchal píše:
Jiri Dvoracek píše:No on je problem v tom, ze tech stanicnich budov je na tom jeho planku trosku moc. Ja vidim 4, tak to mozna trosku mate :lol: :lol: :mrgreen:


čtyři ? V dolní úvraťové stanici vidím remízu, administrativní budovu s vodárnou a naproti je jediná výpravní budova 16/H s přístavkem.



No ocividne se bavime kazdy o jinem planku :D Ja tam vidim jenom 4 budovy, remizu ani vodarnu ne. Bavime se o tom planku s tou tocnou, uvratovou stanici a dvojkolejnem portalu? :lol: :lol: Stranka 35, treti prispevek od konce? A nebo se mi to tady zobrazuje spatne, ja tam totiz vidim i nejake schema zhlavi mimo ram :roll:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: segmentové kolejiště (původně - TT 200cm na 120cm)

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 15 lis, 2013 2:12 pm

Ano Jiří, bavíte se o stejném plánku. Budovy jsou tam dvě. Pak jsou tam dvě skladiště. Viz wintrack. Bohužel ničím vhodnějším tento program nedisponuje a přidávat si tam nic nebudu. Ale stačilo se zeptat ;-)
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků