Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti TT (1:120).

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., radekkrupka

Jak se těšíte na zamračenou MTB?

TT nedělám, jen rád klikám ankety.
25
11%
TT dělám, ale zamračené jsou mimo obor mého zájmu.
11
5%
Půjdu do každé mutace.
4
2%
Alespoň jednu si koupím.
111
48%
Počkám jak bude vypadat.
33
14%
Počkám na zamračenou od Kuehna, i kdybych měl čekat 10 let.
40
17%
Nevím, neumím se vyjádřit.
5
2%
 
Celkem hlasů : 229

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Bedlisch » čtv 13 čer, 2013 9:49 am

V_Báňa píše:Nevím k čemu je potřeba maximální rychlost lokomotivy, když mezi stanicemi všichni mají tak 3-4m tratě, které model ujede za 30 sec, což je asi normální jízdní doba v reálu...........?


Tak to je velmi "zdařilý" názor. O hodně věcí vypovídá. Obrázek
Bedlisch
 
Příspěvky: 342
Registrován: úte 09 lis, 2010 8:43 pm
Bydliště: Liberec

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Rudolf » čtv 13 čer, 2013 5:13 pm

Jacek píše:
V_Báňa píše:
Celou dobu co si tady stěžujete jak máte hlučný model kvuli motorku atd by nebylo špatné mi napsat a dozvědět se že máte zadřené ložisko v převodovce, které kladlo čím dál větší odpor až se začalo v převodovce protáčet celé a to je ta přičina drnčení. V rámci inovace se začaly na podzim 2012 dávat kalené hřidele a ukazalo se ty maji tendenci se občas přikousnout, což jsme u všech postupně opravili a změnili technologii. žádné uhlíky tam nejsou, jsou tam kovové kartáče v kombinaci s rotorovým kondenzátorem, které vydrží i 20V a 1A odběru. Vzhledem k omezeným finančním zdrojum vyznavaču TT nelze Mashimu kvuli ekonomice a dlouhým dodacím lhutám použít.
Nevím k čemu je potřeba maximální rychlost lokomotivy, když mezi stanicemi všichni mají tak 3-4m tratě, které model ujede za 30 sec, což je asi normální jízdní doba v reálu...........?


Po přečtení tohoto příspěvku a naliniho reakce, kterou do rána někdo smazal, mám velmi smíšené pocity. Mám tomu rozumět tak, že modely jsou stále ve vývoji a u svých zakoupených bert mám počítat s tím, že se brzy něco zadře? Mám počítat s tím, že časem odejde motorek pro opotřebení kartáčků, což se nepochybně stane až po záruce? Jestli Mashimu za tři, čtyři stovky nelze kvůli ekonomice, kolik pak stojí tento motor? Doufám, že to není nějaký Igarashi za 40 Kč...
Už zas tu někdo poukázal na něco co je možná pravda, tak zavládla cenzura???


Vzhledem k tomu, že jsem netušil o co jde, tak jsem si prohlédl moderátorský log. Dotyčný příspěvek, který jsem ani neviděl, smazal v 5.04 ráno sám nalini. Takže s těmi řečmi o cenzůře prosím opatrně.

Admin
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » ned 15 zář, 2013 4:13 pm

Rozhodl jsem se, že opráším staré téma.
Včera (tj. sobota 14.9.13) jsem zakoupil 749 162. Mašinky jezdí plynule a klidně, naprosto reálnou rychlostí a to jak DCC tak v analogu.
Jako standartně je přibaleno bandážované dvojkolí a tabulky, kde je ke každému druhu o jednu více. :)
Tento model (podle mého názoru) je perfektní. A myslím, že těch cca. 3 300Kč se vyplatí za ní dát...
http://754-brejlovec.rajce.idnes.cz/749 ... kosti_TT/#
Přílohy
bertadas.jpg
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » ned 15 zář, 2013 5:04 pm

StrndaTrains píše:Rozhodl jsem se, že opráším staré téma.
Včera (tj. sobota 14.9.13) jsem zakoupil 749 162. Mašinky jezdí plynule a klidně, naprosto reálnou rychlostí a to jak DCC tak v analogu.
Jako standartně je přibaleno bandážované dvojkolí a tabulky, kde je ke každému druhu o jednu více. :)
Tento model (podle mého názoru) je perfektní. A myslím, že těch cca. 3 300Kč se vyplatí za ní dát...
http://754-brejlovec.rajce.idnes.cz/749 ... kosti_TT/#


Bertu 162 mám doma, taky spokojenost. Jinak máš pěkné kolejiště. :!:
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » ned 15 zář, 2013 5:14 pm

díky :) Ale kolejiště není moje.
Jelikož mám kolejiště ve výstavbě tak jsem jí potřeboval alespoň zajet... Kolejiště je Radka Strnada...
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Adam96 » ned 15 zář, 2013 5:23 pm

Aha. Radku, máš pěkné kolejiště tedy :D
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » ned 15 zář, 2013 5:38 pm

Fakt moc pěkný, dá se někde vidět i celek?
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod StrndaTrains » ned 15 zář, 2013 6:02 pm

Pokud vlastníš ŽM 5/2013 je tam článek s fotografiemi tohoto kolejištěte.
A nebo na rajčeti si vyhledej uživatele Kyklop68. Hodil bych sem odkaz, ale anti-vir mi tam nedovolí vstoupit. :roll: :roll:
ep. V.-VI. ČD
DIGITÁL sestava ROCO

Moldavská trať [135] je ta nejhezčí!
StrndaTrains
 
Příspěvky: 114
Registrován: ned 21 črc, 2013 6:53 pm
Bydliště: Mnichovice, Středočeský Kraj

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod VojtikJ » úte 17 zář, 2013 4:55 pm

Chci se zeptat, zrychloval někdo už tento model? já bych si jej rád zrychlil, ale netuším jakej převod a kde jej sehnat. Důvod je ten že o proti jiným modelům co mám jezdí jaksi hodně pomaličku. předem děkuji za ohlas.
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod Tomáš » úte 17 zář, 2013 7:40 pm

Nejsem si jist, zda-li to je vůbec reálné. Musel bys udělat zcela novou převodovku. To uz je lepší si celej pojezd udělat znovu.
"TT" - NYNÍ UŽ DCC - IV 1985-1995 (pád ČSD)
Uživatelský avatar
Tomáš
 
Příspěvky: 3152
Registrován: pon 02 črc, 2007 8:36 pm
Bydliště: Brno - Bosonohy

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » úte 17 zář, 2013 9:43 pm

Jen tak reálné to není. Myšleno zrychlení modelů MTB. Protože, například v porovnání s převodovkami V100 od Tilliga, má převodovka od MTB převod více do pomala. Motor Mashima od z Tilliga "točí" (otáčky / minutu) míň, než motor MTB. Když motor od MTB spojíte s převodovkou V100, tak letí více než sprintem, Naopak, když převodovku MTB napojíte na motor Mashima z V100, tak se model potáhne hlemýždím tempem. Je to vše o použitých motorech a převodových poměrech.
Jak píše Tomáš. Není to moc reálné - tedy spíše na konstrukci vlastního pojezdu. Pokud to tedy neporovnáváš s rychlostí modelů BTTB - ty lítaly kosmickou rychlostí... - v přepočtu i více než dvojnásobnou rychlostí oproti skutečné předloze.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod VojtikJ » úte 17 zář, 2013 10:30 pm

tak ež ve výsledku to je složitější než jsem si myslel :D díky
Šašci
VojtikJ
 
Příspěvky: 564
Registrován: stř 11 led, 2012 8:35 pm

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod peter_vy » stř 18 zář, 2013 5:22 am

Možno by pomohla výmena šneku za 2-chodý (neviem či je originálne použitý 1-chodý). Ale na čo to vlastne robiť!? Posledný kus, čo som kupoval, jazdí pri 12VDC modelovou rýchlosťou 98 km/h - to je tak akurát. (Áno mohlo by to byť aj viac o nejakých 10-20% aby bola prípadne dáka rezerva...) Navrhovaná výmena 1-chodého šneku za 2-chodý by však znamenala až 2-násobné zvýšenie rýchlosti!!! (Podľa vzoru Kuehnovho Okuliarnika pred výmenou pôvodných vadných podvozkov :-D - hotová raketa.)
TT analog, ČSD ep. III.-IV.
peter_vy
 
Příspěvky: 281
Registrován: pon 08 srp, 2011 3:50 pm
Bydliště: Bratislava

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod radula63 » stř 18 zář, 2013 10:11 am

peter_vy píše:Možno by pomohla výmena šneku za 2-chodý (neviem či je originálne použitý 1-chodý).... ... - hotová raketa.)

Ano, v převodovkách MTB je šnek jednochodý. Ale opravdu bych je za dvouchodé radši neměnil - leda že by chtěl závodit s brejlákem "kýnboys" před výměnou převodovek. :lol:
Prosím: to přirovnání s brejlákem "kýnboys" berte prosím s nadhledem - nechci plevelit fórum. I proti plevelení je humornou nadsázkou pozměněn název značky konkurence.
Raďula63
MPK - moduly plzeňského kraje
KŽM Praha 3
Psi štěkají, karavana jede dál
Uživatelský avatar
radula63
 
Příspěvky: 1369
Registrován: čtv 28 kvě, 2009 6:15 pm
Bydliště: kraj Vysočina - okres H.B.

Re: Zamračená T478.1 od MTB v TT - diskuse

Příspěvekod vvitty » stř 18 zář, 2013 11:12 am

Kdyby nekoho zajimaly derovane pluhy na zamracene, tak lept uz je hotovy a k dispozici :-)
Oproti fotce je finalni lept z mosazi, aby jej slo natvarovat dle potreby. Hodne stesti, ja na tvarovani oblouku moc siknovny nejsem :D
Přílohy
pluh.jpg
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Velikost TT (komunita TT)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků