Barevný odstín vozů ZSSK Y

Stavba a přestavba nákladních a osobních vozů všech velikostí. Návody, praxe, materiály, postupy a další.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H.

Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod t6791225 » stř 10 črc, 2013 6:34 am

Ahoj
Chtěl bych poprosit o radu, chtěl bych si přestříkat jednu z ROCO Y do červeného případně i do zeleného nátěru společnosti ZSSK. Viz foto http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/SK/ZSSK_BDs.php Má někdo zkušennosti s volbou barevného odstínu? Jákou barvu RAL/ČSN zvolit?
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod mnitka » stř 10 črc, 2013 2:04 pm

střecha RAL 9006 bílý hliník
pojezd RAL 7005 šeď střední
dveře RAL 2004 oranž čistá

skříň RAL 6018 zeleň jarní
skříň RAL 3002 červeň karmínová
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod t6791225 » stř 10 črc, 2013 5:28 pm

Výborně! :) Moc děkuji, hned se poohlédnu po barvách
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod mnitka » stř 10 črc, 2013 5:43 pm

Není zač, Petře.
Sleduji výprodej na modelbazaru a teď koukám i v podpisu. Co ta změna od ČSD k ZSSK:?: :?: :?:
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod t6791225 » sob 13 črc, 2013 7:11 pm

Vysvětlím :)
Před časem jsem se rozhodnul pro přechod z epochy ČSD na současný a nedávný provoz na slovenských tratích. Zejména v okolí Zvolena a Humenného, kde lze v současnosti spatřit v provozu HV řad 750, 751, 752 a 754. Osobně se mi slovenská hnací i tažená vozidla již dříve líbila mnohem více než provoz v ČR... Třebas takové najbrty zrovna moc nemusím... Za ČSD byly zase všechny lokomotivy stejné a vzhledem tomu, že já si docela dost potrpím na věrohodnosti vozidla ku předloze, dohledávat patřičné fotografické podklady i v barvě je oříšek. Například, pokud si chci udělat patinu na brejlovci T478.3174 od Roca (ve stádiu vyššího opotřebení laku) a mám za požadavek aby lokomotiva odpovídala předloze, tak si následnou patinu musím vymýšlet dle jiné loko, protože fotka 3174 ve stavu, v jakém ji chi mít není k dispozici. To samé například u všemožných nákladních vozů od Roca, kolikrát člověk ani neví, že něco takového u nás vůbec jezdilo např. Za, Rt s vyseknutím v rámu apod. Vymýšlet si prostě nechci...
Současný povoz je jiný a vzhledem k tomu, že se krom modelaření věnuji také fotografování na železnici u nás i na Slovensku, tak současný a nedávno minulý povoz je mi dosti znám. Tohle sebou nese pak navíc několik výhod. Všechno co se mi líbí a rád bych to ztvárnil i v modelu, si mohu detailně nafotit a prohlédnout. Pokud je pak třebas nějaké HV zrušené či již se nedá nikde potkat, není problém sednout k internetu a všechno si dohledat. Mluvím tu o horizontu posledních 15 let, řekněme... Sám fotím již od roku 2004, takže v archivu již něco bude :)

Již několik lidí se mne ptalo: "A co teda teď s kolejištěm?" To se určitě v žádném případě rušit nebude. Motiv pro stavbu byl brán právě ze slovenských kopcovitých tratí a leckde se toho od dob ČSD do dneška moc nezměnilo. Například v takové východoslovenské pohraniční stanici Medzilaborce, ještě do nedávna byl nebo stále ještě je zauhlovací výtah a stará dřevěná výtopna.
V budoucnu jak bude čas, bych se chtěl postupně pustit do stavby modulů (budoucích částí nového kolejiště). Jako námět mi poslouží snad ty nejkrásnější tratě středního a jižního Slovenska. Jedna z nich je trať 170 (Banská Bystrica - Vrútky) - Zde bych si rád postavit moji oblíbenou stanici Harmanec jaskyňa http://www.jstrains.sk/koken/albums/92/ ... /lightbox/ či třebas i jako přechodový modul "čremošňanský tunel"
Malá čtyřkolejná stanice Čremošné, sloužící dnes hlavně jako výhybna, taktéž zní lákavě :D http://trainweb.cz/foto/lokomotiva-754- ... osne-22498
Zastávku Jovice, která leží na slovenském "južném tahu" nedaleho Rožňavy mám již také v hledáčku a rád bych ji jako první modul již teď v létě ztvárnil. http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?r ... 501&cislo=
Humenské zhlaví stanice Nížný Hrabovec je pro mne taktéž atraktivní, zejména díky zářezu s opěrnými zdmi a elektromechanickým zabezpečovacím zařízením. http://www.lokomotivy.net/zobraz2.php?r ... 508&cislo=
Mohl bych pokračovat dále, pač je toho spousty a spousty...
Slovenské tratě i pestrobarevné hnací i tažená vozidla pro mě mají i dříve měly své osobité kouzlo a proto jsem se pro tuto epochu rozhodnul.
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod Vladimír_B » ned 14 črc, 2013 9:00 am

Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli to barevné schéma mělo i nějakou logiku? Za časů jednotných ŽSR používali ještě modrou barvu na vozy (poštovní) http://www.prototypy.cz/zobrobr.php?fil ... 26060b.jpg Děkuji
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod mnitka » ned 14 črc, 2013 9:13 am

Logiku?
Barva vozidla zohledňovala jeho určení
zelená :arrow: vnitro, regio
červená :arrow: dálková doprava
modrá :arrow: lůžkové a poštovní
Uživatelský avatar
mnitka
 
Příspěvky: 1225
Registrován: úte 28 říj, 2008 7:08 am
Bydliště: Brno

Re: Barevný odstín vozů ZSSK Y

Příspěvekod Vladimír_B » ned 14 črc, 2013 3:10 pm

Děkuji, právě to určení mě zajímalo.
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň


Zpět na Stavba osobních a nákladních vozů

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků