Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 kvě, 2013 9:54 am

Já jsem to vzal polopaticky.Jak jsem již psal minule je to jen zdeformovaný ovál.Nejsem znalec DCC.To se určitě vyjádří fulda a ostatní odborníci na DCC.
Přílohy
Odbočka III.jpg
Odbočka III.jpg (25.19 KiB) Zobrazeno 5059 krát
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 24 kvě, 2013 12:50 pm

Ok, vyckam tedy na rady ostatnich. Ale puvodni plan byl to nechat tak, jak jsi to ted nakreslil. V podstate cela dvoukolejna trat je jeden velky oval i kdyz trosku porkouceny :) Jinak jsem se chtel zeptat k Tvemu obrazku, jestli by ten nejdelsi vlak z koncove stanice nemel koncit jeste pred vyhybkou? Na to druhe reseni jsem se ptal proto, ze stejne budu v obou SN delat izolovane useky kvuli zastavovani vlaku, tak uz vyjde na stejno, jestli prerusim jednu a nebo obe dve koleje :) :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 kvě, 2013 1:08 pm

Jiri Dvoracek píše: Jinak jsem se chtel zeptat k Tvemu obrazku, jestli by ten nejdelsi vlak z koncove stanice nemel koncit jeste pred vyhybkou?

Ano,jsou tam dvě červené tečky.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 24 kvě, 2013 3:56 pm

milan ferdián píše: Ano,jsou tam dvě červené tečky.


Aha, pardon, tech jsem si nevsiml :oops: Ja jsem tam videl jenom ty dve souvisle cary :D Takze od te vyhybky k nejblizsi vyhybce je to neco malo pres 9 m. Kdyz pocitam nejdelsi vlak (Brejlovec a 4xY - tj cca 1 m), tak by 1,5m az 2m toho prepinatelneho useku mely postacit? Nebo je lepsi mit ten usek delsi? Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 24 kvě, 2013 4:30 pm

Jiri Dvoracek píše: Nebo je lepsi mit ten usek delsi? Jirka

To záleží na tvé hustotě provozu dle GVD :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » pát 24 kvě, 2013 8:48 pm

milan ferdián píše:... provozu dle GVD


Promiňte za velký OUT, ale tak nějak jsem přemýšlel zda by nebylo dobré založit nové téma s názvem "Železniční zkratky" jelikož mi občas dělá problém rozšifrovat uváděné značky zde na fóru.

Proto bych se rád s velkou pokorou a omluvou z nepochopení či neznalosti zeptal co znamená provoz GVD ??

Omlouvám se za mou odbornou neznalost :oops:

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Odo » pát 24 kvě, 2013 8:50 pm

Grafikon Vlakové Dopravy?
TT / DCC / ČSD / ep. IV
csd.rajce.net / stavím si kolejiště pro radost, nejsem modelář (ani elektrikář)...
Odo
 
Příspěvky: 120
Registrován: úte 31 kvě, 2011 1:13 pm
Bydliště: Praha

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » pát 24 kvě, 2013 8:59 pm

Odo píše:Grafikon Vlakové Dopravy?


Odo děkuji a moc se omlouvám za můj směle stupidní dotaz.

Michal

Ps: Pokud admin dovolí, žádám o smazání mého příspěvku, abych tu Jirkovi nenarušoval jeho téma.
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » pát 24 kvě, 2013 10:12 pm

Ahoj Jirko,

přemýšlel jsi nad tím, že pokud bude napájení kolejí J-K + K-J, budeš stejný problém řešit na KAŽDÉ kolejové spojce, tj. i ve stanici? Lepší je podle mě J-K+J-K a dva reverzní moduly v tobogánech na příjezdové koleji do skryťáku...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » pát 24 kvě, 2013 10:30 pm

lajblt píše:Ahoj Jirko,

přemýšlel jsi nad tím, že pokud bude napájení kolejí J-K + K-J, budeš stejný problém řešit na KAŽDÉ kolejové spojce, tj. i ve stanici? Lepší je podle mě J-K+J-K a dva reverzní moduly v tobogánech na příjezdové koleji do skryťáku...

Jestli tomu rozumím, tak ale Jirka žádnou další spojku nemá (viz plánky str.24) - což mi mimochodem přijde škoda (třeba v SN by se mohla diky motorovým soupravám navýšit jejich kapacita) :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jirka_US » sob 25 kvě, 2013 3:22 am

Pokud použiješ Digitrax AR1 nebo PM42, tak si nemusíš lámat hlavu jaké vodiče jsou v přechodovém úseku, reverzní modul by tam měl vždy dát ten "správný", protože pracuje na principu detekce "zkratu" při přechodu. Jen je potřeba zajistit, aby přejezd přes izolovaný úsek přechodového modulu byl pouze v jednom místě ve stejném čase, což je splněno v případě, že souprava je kratší než přechodový úsek (jiź bylo několikrát řečeno) a zapojeni viz předchozí stránka, obrázek Lokopina. Kde ten přechodový úsek udělat je spíše otázka provozní.
Jinak v případě např. použití 2 "centrál" DCS51, z nichž jedna musí bý přepnuta do režimu "zesilovač", lze tuto centrálu použít jako reverzní modul (nutno naprogramovat) a současně jako 2. ovladač.
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod pixel123 » sob 25 kvě, 2013 7:25 am

ja by som si ako správny lampičkár dovolil mierne rypnúť :lol:

k tým číňanom - sú jednoznačne privelkí, mám spravené porovnávacie modely podľa reálnych rozmerov a nejak takto by mal človek vyzerať proti lampe - na ľavo nízky parkový typ, na pravo vysoký typ používaný pri štadiónoch a parkoviskách. Tie lampy čo máš predpokladám robí dominik, vyzerá to na tie nízke typy. Či výrobca zachoval mierku neviem, nedržal som ich v rukách, možno to budeš lepšie vedieť posúdiť. každopádne už na prvý pohlad je jasné ako by mal byť človek vysoký proti lampe. To je ale skôr parketa takých detailistov ako som ja, čo lipnú v modeloch na stotinkách mm :lol:

EDIT : pre zvedavcov, malá lampa má úplnú výšku 4,4m ; vyššia má o 1,4m viac čiže 5,8m. Hranaté typy (na fotke uplne na pravo) sú osadzované tak isto, u nich sa vyskytuju skôr ale kovové dvierkové základne stĺpov.

ospravedlňujem sa za spam ale niekde mudrovať o tých milovaných lampách musím :oops:
Přílohy
lampy.jpg
Mail : vladimir.skamla@gmail.com

Alebo súkromná správa
pixel123
 
Příspěvky: 307
Registrován: ned 17 bře, 2013 12:23 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » sob 25 kvě, 2013 8:32 am

Omlouvám se Jirkovi, měl jsem v hlavě zrovna jiné kolejiště pro kolegu petersona. Jirka tam samozřejmě stanici na dvoukolejce nemá. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 25 kvě, 2013 11:23 am

To Pixel123: Ahoj, i mne se zdali panacci moc velci a tak je jenom predam dal. Dneska jsem zapojil lampicky, tak sem vecer vlozim fotku, jak to sviti :D

To Mizl: Ja bych rekl, ze GVD bude jizdni rad :)

To Jirka_US: Ok, ja bych rekl, ze to teda nechame na druhem DCS51 a bude to vyreseno. Teda pokud jsem to dobre pochopil, tak kdyz si poridim druhy DCS51, tak uz nebudu potrebovat ani AR1 a ani PM42, jo? A navic muzu druhou centralu pouzit jako ovladac, kdyby nahodou chtel nekdo jezdit se mnou, jo? :)

To Chameleon: Motorove soupravy budou odpocivat v SNC, ktere je umisteno v tunelu mezi odbockou Jezero a Drinovem, tam kam chtel Milan puvodne vmestnat skrytou stanici Jirkov. Zatim tam planuju dve koleje o delce 581mm, ale mozna dam treti. Uvidime, viz obrazek.

To Lajblt: Nic se nedeje, Tome. To mas z toho, ze delas planky jak na bezicim pase :D
Přílohy
SNC+tunely.jpg
SNC+tunely.jpg (22.69 KiB) Zobrazeno 4760 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 25 kvě, 2013 8:57 pm

Dobry vecer,

tak jak jsem slibil. Diky kolegovi pixel123 konecne svitime. Jeste je potreba dopripojovat parkove lampicky a osvetlit pristresek nadrazi a vymenit rozbitou zarovku na skladisti, tak zatim aspon takhle :D
Přílohy
Lampicky1.jpg
Lampicky2.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků