Návrh kolejiště - osmička v H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » ned 17 bře, 2013 7:52 pm

Tak už jsem doma, takže jsem přeměřil přesně prostor, který mám k dispozici.
Šířka místnosti je 440cm, takže tři segmenty o délce 140cm by se tam měly nějak naskládat.
To propojení v tom skryťáku by určitě nebylo špatný, jen nevím jak to pozapojovat po elektrické stránce? Předpokládám že se tam bude muset nějak zapojit smyčkový modul?
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » čtv 11 dub, 2013 3:33 pm

Tak jsem měl zas po delší době trochu čas.
V podstatě je to trošku upravený návrj od lajblta, jen jsem ho otočil - aby staniční budova nebyla zády a trošku jsem upravil zhlaví, aby staniční koleje byly o něco delší.
Jen nevím, jestli nejsou koleje moc u sebe. Bohužel z WinTracekm moc neumím :( tak nevím jak ta zhlaví správně poskládat.
Prosím o kritiku:
osmicka_1.jpg

skryté nádraží
osmicka_2.jpg

3D pohled
osmicka_4.jpg
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Max » čtv 11 dub, 2013 3:39 pm

koleje bývaly 4,75 m od sebe
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » čtv 11 dub, 2013 3:54 pm

Já mám ty prostřední 54mm což je zhruba 4,7m
Ty krajní jsou 58mm a to je 5,05m
Může to tak být? nevadí že jsou jsou ty koleje různě vzdálené od sebe?
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Radek Strnad » čtv 11 dub, 2013 4:27 pm

Nesmělý dotaz:Jak si zdůvodníš to depo???Je to jak vidím jen jednokolejka,tak snad jen že by tam byla změna přechodnosti pro některé řady lokomotiv(spíš starší epochy)nebo někde v SN jakoby velké stoupání a tedy nutnost dávat na většinu vlaků postrky(přípřeže).Jinak nevidím žádný relevantní důvod jeho přítomnosti.Pokud bude v depu točna s rotundou o cca třech stáních a měl bych si ji nějak odůvodnit,tak bych se pokusil vybudovat ještě někde na trati(odbočka ze širé trati),pokud ne ve stanici,alespoň minimální lokálku.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod lajblt » čtv 11 dub, 2013 5:18 pm

Na pravém zhlaví máš výhybku na rozhraní segmentů. :wink:
Pokud jsi prodloužil staniční koleje, vejde se souprava do SN?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » čtv 11 dub, 2013 6:27 pm

2: Radek Strnad
Celé kolejiště má být situováno do III.ep těsně po válce.
Ta rotunda není podmínkou, možná by stačila klasická výtopna, ale pokud to bude jen trošku možné, raději tu rotundu.
Odbočka by se mě taky líbila, ale nevím jak bych ji tam zakomponoval, aby to dávalo nějaký smysl. Bohužel na tohle opravdu nemám hlavu :(

2: lajblt
O tom vím, bohužel jsem si ty dělící roviny nakreslil až už bylo skoro hotovo (pořád s tím Wintrackem ještě bojuji)
Souprava se do SN vejde (aspoň doufám) Nejdelší souprava má cca 175cm a vnější kolej v SN má cca 220cm a prostřední cca 200cm
Ještě jsem přidělal jednu kolej na každé smyčce o délce cca 195cm
SN
skrytak.jpg
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod lajblt » čtv 11 dub, 2013 7:05 pm

Jen pozor na to, aby ve smyčce byl úsek delší než nejdelší vlak (kvůli instalaci smyčkového modulu).
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » čtv 11 dub, 2013 7:29 pm

No ohledně elektrického zapojení jsem úplně mimo. Ta smyčka se bude izolovat kde? Předpokládám že sa posledníma vyhýbkama? Takže ta přidaná kolej tam asi být nemúže, přerušení by muselo být asi až za ní?
A takhle to být nemůže?:
SN
skrytak_smycka.jpg
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod milan ferdián » čtv 11 dub, 2013 7:56 pm

Vím,že to bude tvoje kolejiště a ty budeš vše financovat a realizovat,ale návrh kolejiště a pohledy ve 3D od fruafru byly to nejlepší co jsem zatím viděl.Škoda.Tomáš/lajblt/ má s tebou zlatou trpělivost.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » čtv 11 dub, 2013 9:36 pm

Ale mě se taky líbí, ale já mám rád velké páry s dlouhými vlaky, a ty se na to původní kolejiště moc nehodí. Navíc, abych pravdu řekl, se v tom moc nevyznam. (nebo spíš vůbec) Proto jsem vděčný za každou připomínku.
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Radek Strnad » pát 12 dub, 2013 1:01 pm

To zdůvodnění depa epochou III.a beru.Teoreticky bys tedy měl u většiny vlaků měnit mašinu nebo přivěšovat postrk.Odbočku uděláš tak,že do oblouku na širé trati vložíš výhybku nebo dvě výhybky,jako spojku s odvratnou výměnou.Nevím jak budeš mít oblouk utažený,aby tam výhybka šla vložit ???Ale na 120cm i v H0 by to asi jít mělo.Nebo můžeš ze stanice na jednom zhlaví vycházet dvojkolejkou(buď opravdovou.....no :roll: :roll: :roll: ...nebo varianta lokálky s hlavní tratí na jednom drážním tělese.Měl bys i zajímavější provoz.Nevím,jak dlouho tě bude provoz na takto jednoduchém oválu(osmičce)bavit.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod jarnotrulli » sob 13 dub, 2013 12:33 am

2: Radek Strnad
Spíš jsem myslel že nevím kama bych tu lokálku vedl. Na tom plánu už není místo.
Nevím co je lokálka s hlavní tartí na jednom drážním tělese, ani co je spojka s odvratnou výměnou. :(
jarnotrulli
 
Příspěvky: 161
Registrován: stř 27 říj, 2010 8:57 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod lajblt » sob 13 dub, 2013 8:04 am

Lokálka s tratí na jednom drážním tělese znamená, že ze společné stanice vychází po stejné traťové koleji obě tratě. Oddělují se až mimo stanici formou odbočky (třeba "za tunelem").
Kolejová spojka s odvratnou výměnou je spojení dvou traťových kolejí pomocí dvou výhybek, kdy odbočující traťová kolej pokračuje ještě kousek za výhybkami kusou ("slepou") kolejí. Je to z bezpečnostních důvodů.

odbočující trať ----------\----------------I odvratná kolej
hlavní trať -----------------\------------------------

Ovšem v tvém případě se něco takového opravdu nevejde.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště - osmička v H0

Příspěvekod Max » sob 13 dub, 2013 8:24 am

Aby se ušetřilo pár set metrů kolejí, tak jedna trať odbočovala ne ve stanici, ale až někde v polích z jiné vhodné trati. V příloze jsou oba konce trati Bakov-Kopidlno, a jak vidíš, v obou odbočkách je jenom jedna výhybka. Odvratná výhybka je blbost, která na malém kolejišti zbytečně zabírá místo a tuneluje peněženku modeláře. Ten kdo má místa dost, ať si jich tam dá třeba 5.
A na tu další lokálku ti stačí půl metru, či raději metr místa někde do stráně. Z té odbočné výhybky zavedeš trať někam do tunelu a kdesi za ním ta lokálka "jako někam vede". Tam můžeš odjet motorovým osobákem a zase vyjet. Pokud v tom tunelu bude místo na výhybku a za ní půl metru na 2 koleje vedle sebe, bude provoz o dost bohatší. Na lokálku odjede Hypernoha /na kolej A/, a za chvíli z lokálky /z koleje B/ přijíždí 854 s řidičákem. Tak zkus koumat, třeba místo najdeš./zdroj fotek :Mapy.cz/
Přílohy
Kopidlno-Kamensko.jpg
Bakov-Zálučí.jpg
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků