Zdeno píše:
Myslim, ze jsem to odhadl spravne, ze to bude nahradni a ne prilis presne reseni. Ale v zasade pro priblizne stejne loko by to slo pouzit.
Kde bude hranice rozdilnosti netusim. Ale stejne to vyzkousim, to neni az tak velka prace.
Zde je postup jak to vylepšit s využitím CV67-CV94 při nastavení 28 rychlostních stupňů (podle nastaveni v DCC centrále).
Vyberu loko, která bude slouźit jako vzor("mustr"). Nastavim si rychlostní křivku – pro začátek nejlépe s lineárním průběhem. Hodnoty zapíšu do CV67-CV94.
Podle tohoto vzoru ("mustru") začnu nastavovat ostatní loko. Zvolím si počet měřících bodů – 5 bodů by mělo stačit. Nastavím rychlostní stupeň 28, vzor("mustr") i druhá loko jsou na stejné koleji blízko sebe a pomocí CV94 měním hodnotu tak až obě loko mají stejnou rychlost. Hodnota CV94 se mění poouze u druhé loko !!! (ideálně na PoM). Podobně postupuji pro ostatní rychlostní stupně, tedy pro RS 21 měním CV87 atd. až nakonec pro RS1 nastavuji CV67. Ostatní hodnoty lineárně proložím.
Druhá možnost je použít rychloměr a pomocí příslušného CV (dle výše popsaného postupu) nastavuji takovou rychlost, aby byla totožná se vzorem("mustrem").
Třetí možnost je použít skript (program) z JMRI, který to vše udělá za mě, což už jsem zmiňoval na začátku a domníval se, že to je hlavní cíl dotazu.
Já používám JMRI (DecoderPro), záložka “speed table”, kde je rychlostní křivka graficky přehledně zobrazena a na prokládání křivky jsou tam funkce, aby člověk nemusel nastavovat a programovat všech 28 hodnot ručně. Používám to pro 128 rychlostních stupňů a bez potíźí funguje (vyzkoušeno ROCO + BTTB/Zeuke, ROCO + Tillig), ale platí, že pracnost je úměrná přesnosti, protože těch 28 CV je rovnoměrně rozloženo mezi 128 rychlostních stupňů.
Pro posun celé rychlostní křivky o konstantní hodnotu se používají CV66 a CV95 (ne všechny dekodéry je obsahují), např. pokud loko má jinou rychlost v opačném směru.
Při “ručním nastavování” je přeci jen lepší používat dekodéry stejného typu. Protože každý výrobce má jinak uděláno BEMF, kompenzaci zátěže, PID a nedá se ani předpokládát, že pro stejný rychlostní stupeň bude mít loko stejnou rychlost, byť je to tentýź model (typicky Zimo MX622/623 je pomalejší).
Jen připomenu, že výše uvedený postup je nezávislý na použité DCC centrále, není k němu potřeba źádný konkrétní software, zmiňovaný JMRI je použit pro naprogramovaní CV67-CV94, respektive usnadňuje práci, ale jde to i ručně bez JMRI.
Abych zmeril rychlost na danem rychlostnim stupni a porovnal s nejakou normou a nasledne upravil CV krivku rychlosti, znova zmeril, porovnal, upravil a tak dookola, az se dosahne nejlepsi shoda. To se tyka prumerne rychlosti.
U ZIMO dekodéru se dá přímo nastavit (CV135) rychlost tak, aby konrétní rychlostní stupeň odpovídal konkrétní rychlosti v km/hod.
Mozna se mylim, ale pokud konstanta "CV#3(4) *.896)/(number of speed steps in use)" plati, tak by se mely loko pri stejnych hodnotach chovat rovnako, navic obema smery. Tohle je teorie, netusim, ci je to v realu pravda.
Na kompenzaci této "nerovnosti" jsou CV23 a CV24, ne všechny dekodéry tuto možnost mají.