Novinky H0 2013

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod cer.t » pát 22 bře, 2013 12:47 pm

Zdravím Milane,
bylo by možné tento článek naskenovat nebo fyzicky zapůjčit, třeba pokud se dostavíš na setkání do Vratimova? Bohužel totiž Modelář tohoto ročníku nevlastním.
cer.t
 
Příspěvky: 301
Registrován: stř 13 úno, 2008 10:17 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod cer.t » pát 22 bře, 2013 4:32 pm

Ad 230.106
Tak to bohužel mám k Rajkám něco víc, někdy to možná sepíšu. Něco jsem se dotazoval už na K-reportu, viz zde kdyby to někoho zajímalo...http://www.k-report.net/discus/messages ... 1362948819
"Měl bych dotaz k nátěrům vozů Uacs/Raj, konkrétně k nátěrům v období 70. a 80. let. Všude se skloňuje pouze nátěr červenohnědá rakev a žluté kopule, maximálně zelené rakev (modrou rakev nemám podloženou).
Dle mnou získaných údajů, bylo přípisem z počátku 70. let stanoveno, že vozy "soukromé" bodou mít rakev zelenou (zelen vagonova 5700) a vozy drážní budou mít rakev červenohnědou 8440, jelikož dojížděli do opravy i vozy z výroby s kopulemi barvy světlé krémové 6050. Dále se uvádí, že kopule budou barvy žluť chromová tmavá 6400.
V další korespondenci byl vznesen ze strany opravce dotaz, zda je možné na požadavek majitele vozu natřít kopule vozu na potraviny bílou 1000, která byla stanovena jako nátěr nádob na potraviny. Toto bylo povoleno s dovětkem, že je možná dohoda s majitelem na individuálních požadavcích na nátěry. Jak dlouho toto platilo netuším, možná do vzniku podníků CEVA - 1980.
Podle fotografií, které jsem dohledal nebo pořídil, byly rakve soukromých vozů natírány vagónovou zelenou, ale kopule byly různé. Teké se vyskytuje svetlější nátěr u vrchlíků kopulí.
Vyskytují se také vozy jako třinecká Rajka, která šla do opravy se zelenými kopulemi nebo vozy Wagonservisu (bývalá CEVA Trenčín), kde kopule byly také jiné "žluté" barvy. "
"Pro typ 495 znám barevné řešení, tam prvních 10 ks mělo modrou rakev. Dále rakev červenohnědá. Záhadou jsou částečně typy 451 a 451.1, protože něco říkají výkresy, něco jiného fotografie a pak ještě něco jiného pamětníci ze ZVVZ. A to samozřejmě mluvíme o výrobních nátěrech, navíc u 495 je na více fotografiích také vrchlík kopule jiné barvy, přitom ve výkresech se o tom nic nepíše. "

Ještě bych doplnil, že na výrobních výkresech se vyskytují následující barvy:
typ 495
Rakev - 4550, 8440
Kopule - 6200, 6600
typ 451
Rakev - 5700
Kopule - 6400, 6200
typ 451.1
Rakev - 5700
Kopule - 2092, 6200

Z rozmulvy s pánem z Milevska mám toto:
Spodek se delal hnedy , modry a zeleny. Cibule od bile ,slonove az po zlutou . Barvy podle firem az ke konci vyroby a moc toho nedelali . Jinak co mam foto v barvach , tak prevazna vetsina je zelena se slonovou kosti , to si i pamatuju z navstev tovarny priblizne od 70 roku . Casto se stavalo ze se odstin pro nedostatek te ktere nahrazoval, pripadne michal.
cer.t
 
Příspěvky: 301
Registrován: stř 13 úno, 2008 10:17 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod jirie123 » pon 25 bře, 2013 11:17 am

Dnes mi došla první "Wapka" od Bramosu z forem VDV. Nechtěl jsem do toho jít po hlavě a hned koupit všechny tři. Nevypadají sice zle, ale tvar formy se mi nezdá. Vozy mám denně na očích, a tak vidím, že mají skutečně výraznější hrany v místech kde se plechová konstrukce láme. Také k povrchu modelu mám výhradu. Zdá se až příliš matný. Snad je to tím, že i povrch samotného výlisku zřejmě není úplně hladký :?
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod t6791225 » pon 25 bře, 2013 6:16 pm

No tak i já se dnes stal majitelem nové Sasky od ČS Trainu. Model vypadá na první pohled opravdu parádně co se týká detailů, to beze sporu. Barva je sice na můj vkus trošku víc do tmavě hnděda, ale jakmile přijde na patinu, tak si myslím, že to nějaká světle špinavá barva zlepší a pokud budu chtít znázornit vůz, ve kterém se vozí vápenec, tak se to stratí asi uplně... Ohledně chváleného potisku vozu bych měl však výhrady. Nevím jestli je to zrovna na mém kusu, ale na rámu mám obtisky trochu rozpité jinak na zbytku vozu jsou krásně ostré. Další věcí, která mě trápila je fakt, že výrobce si nějak příliš nelámal hlavu s nárazníkovou výškou a vagonek má na kolejích oproti brejlovci od Roca nárazníky asi o 2 mm výše a na jedné straně je dokonce trochu více zvednutý :roll: Navíc je celý vagon na podvozích celkově zvednutý víc než je zdrávo, což pak vypadá docela blbě... Myslím si že takové věcy by se na profi modelu za 1200 kč neměly stávat... Nicméně problém lze vyřešit, resp už jsem jej vyřešil a dokonce se ani nezměnily jízdní vlatnosti. Podvozek je na kovovém rámu vozu osazen trochu nezvykle pomocí takového čepu. Ten se vytáhne a pak lze vytáhnout i podvozek. Nyní se odkryje otočný čep, na kterém závisí celá výška vozu. Otočný čep je součástí vnitřního kovového rámu vozu, který jsem zbrousil na výšku 7,2 mm a hned to vypadá lépe :D Jinak příčina zvednutí vozu na jedné straně byla způsobena ohnutím kovového vnitřního rámu, ke krerému je možno se dostat po sejmutí obou podvozků a vycvaknutí dvou "jazýčků" v oblasti výsypek, které rám drží. Rám je vyroben z poměrně měkkého materiálu, a tak jej lze poměrně snadno srovnat. V tuto chvíli, když je vnitřní rám vytažen je také dobře zbrousit tu výšku otačných čepu a lépe se to pak také měří. S tím broušením se to ale nesmí příliš moc přehnat, jinak by podvozky mohly v oblucích dělat neplechu...
Jinak velkou výhodou modelu od ČS Train je to, že solo dosazované díly nejslou přilepěny, a tak nebude problém vůz při patinování rozebrat a jednotivé součásti brzdového ústrojí a podobných nepřístupných armatur patinovat zvlášť.
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod mlha » pon 25 bře, 2013 8:38 pm

Za 1200 Kč a dodělej doma,děkuji,nemám zájem.Za ty peníze by měl být model na úrovni bez křivého rámu a nárazníky ve správné výšce.
H0/MODULY SLOVÁCKO/ep.IV
http://www.kzmslovacko.cz/.
Uživatelský avatar
mlha
 
Příspěvky: 2692
Registrován: ned 27 led, 2008 7:27 pm
Bydliště: Hluk

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod George V. » úte 26 bře, 2013 11:01 am

jirie123 píše:Dnes mi došla první "Wapka" od Bramosu z forem VDV. Nechtěl jsem do toho jít po hlavě a hned koupit všechny tři. Nevypadají sice zle, ale tvar formy se mi nezdá. Vozy mám denně na očích, a tak vidím, že mají skutečně výraznější hrany v místech kde se plechová konstrukce láme. Také k povrchu modelu mám výhradu. Zdá se až příliš matný. Snad je to tím, že i povrch samotného výlisku zřejmě není úplně hladký :?


Tvar formy je naprosto stejný jako u VDV, zpracování je kapánek horší, než poslední kousky od VDV (např. různě vyhnuté nárazníky, plošina vyhnutá trochu nahoru), ale to se snad časem podá, naopak jsou lépe nastříkané leptané díly; oproti VDV chybí potisk nárazníků a barva je trochu tmavší (hodí se spíše pro verzi ČD), naopak kvituji návrat k podvozkům Bramos a zdá se mi, že i kinematika je z měkčeného plastu. A o lepším balení není třeba hovořit. Tak snad se dočkáme i dalších verzí (ČD, ČD na Y25, soukromníci...).
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod mac » úte 26 bře, 2013 11:40 am

Zdravím,
tak Sasku od CS trainu jsem vybíral ze tří kusů. Jsou tam často nějaké defekty,ale
s výškou problém nebyl. Za tu cenu by to mohlo být trochu lepší. Krabička nic moc!
Pozor při vybalování! Zato Wapka od Bramosu je teda dle mého propadák.
Myslím, že doba již pokročila pro trochu dokonalejší zpracování. Výrobce by mohl
alespoň udělat plný rám se závažím, tak aby i ztuhla plošina a držela v rovině a hlavně
něco s kinematikou. Vždyť se to nechce hýbat ani v ruce, natož s krátkým spřáhlem!
Alespoň to udělat jako u Rajky, kde potom lze dodělat pod podvozek přídržný kus,
aby kinematika nevyskakovala. Jenže na této Wapce nelze doma dodělat nic!
Jen snad ty podvozky jsou oproti VDV lepší! Takže jsem upustil i od koupi jednoho
vzorku. Kdyby to bylo jízdy schopné, tak bych jich bral více, na pohled jsou hezké.
mac
 
Příspěvky: 66
Registrován: pon 25 bře, 2013 4:26 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod George V. » úte 26 bře, 2013 11:50 am

ad Wap:

Zdání klame. Ač se kinematiká zdá "na pohmat" problematická, v soupravě funguje naprosto v pohodě i s krátkým spřáhlem. S tím rámem souhlas, dokázal bych si představit i tenčí zábradlí, lepší ruční brzdu, stupačky i žebřík z plastu (měkčeného)...
H0/DCC - zatím sbírám co se dá... IV.-V.(i VI.) epocha,
TT - už jen zlehka sbírám, co se mi líbí....
George V.
 
Příspěvky: 3264
Registrován: úte 19 úno, 2008 6:30 am
Bydliště: Kadaň

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod jirie123 » úte 26 bře, 2013 7:41 pm

Jen krátce bych se vrátil k Wapkám. Došla mi spolu s "Uzenkou" od Roco. Porovnávat tyhle dva vozy je úžasné. Wapka vedle Uzenky vypadá s prominutím jako z odlitku. Vím, že model Roco má nějaké drobné nedostatky, ale při představě, že by Roco mohlo udělat Wapky v takové kvalitě provedení, bych jim je klidně odpustil :mrgreen: Jediný problém bych pak viděl už jen v kompletaci soupravy s různými čísly.

Doufám, že Savky si ČS train pohlídá !!! Hlavně do doby než vyjdou sety. S nahnědlou barvou jsem se už docela smířil. Zbytek by měl být perfektní. Dát balík za "dodo" by mě asi docela otrávilo.
jirie123
 
Příspěvky: 538
Registrován: úte 23 lis, 2010 8:01 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod mac » pát 29 bře, 2013 4:32 pm

Loni se proslýchalo, že letos bude opět po letech od Piko vyrobeno
profi patro ČSD. A v katalogu je nakonec avizováno ČD, ale proč
zase to polotovarové hobby ?! Já a myslím že nejsem sám, bych si
klidně připlatil za pořádnej model s precizníma detailama ! Nebo
se snad pletu ?
mac
 
Příspěvky: 66
Registrován: pon 25 bře, 2013 4:26 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod vypravecc » pát 29 bře, 2013 9:36 pm

mac píše:Loni se proslýchalo, že letos bude opět po letech od Piko vyrobeno
profi patro ČSD. A v katalogu je nakonec avizováno ČD, ale proč
zase to polotovarové hobby ?! Já a myslím že nejsem sám, bych si
klidně připlatil za pořádnej model s precizníma detailama ! Nebo
se snad pletu ?



Pokud ti jde o špičková patra ČSD, pak nechápu, proč sis nekoupil Rivarossi ? :roll: :?: :!:
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod mac » sob 30 bře, 2013 9:28 am

Měl jsem na mysli jednovozové modré patro Bmo ČSD, nikoliv zelenou patrovou čtyřdílnou jednotku Bp-Bpjo ČSD !
Není patro jako patro. Je to jako když někteří lidé se těší na M262 od Brawy a přitom jde o úplně jinou (kořistní)
a nikoliv o naší kultovní původně Tatrováckou M262, která vydržela v provozu 60 let !
mac
 
Příspěvky: 66
Registrován: pon 25 bře, 2013 4:26 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod fousek » sob 30 bře, 2013 7:54 pm

mac píše:Měl jsem na mysli jednovozové modré patro Bmo ČSD, nikoliv zelenou patrovou čtyřdílnou jednotku Bp-Bpjo ČSD !
Není patro jako patro. Je to jako když někteří lidé se těší na M262 od Brawy a přitom jde o úplně jinou (kořistní)
a nikoliv o naší kultovní původně Tatrováckou M262, která vydržela v provozu 60 let !

Jestli vy z nás neděláte ještě větší ( s prominutím) blbce, než v reálu jsme :lol:
fousek
 
Příspěvky: 515
Registrován: sob 17 led, 2009 11:33 am
Bydliště: Praha

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod vypravecc » sob 30 bře, 2013 8:02 pm

aha, tak to je jen nedorozumění. Ono to chtělo více specifikovat...... :D
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: Novinky H0 2013

Příspěvekod Max » sob 30 bře, 2013 10:45 pm

fousek píše:
mac píše:Měl jsem na mysli jednovozové modré patro Bmo ČSD, nikoliv zelenou patrovou čtyřdílnou jednotku !

Jestli vy z nás neděláte ještě větší ( s prominutím) blbce, než v reálu jsme :lol:

Stačí si projet nabídky obchodníků, kde taky nabízejí 455.0
a přitom mají jen ex 86 DR !
Max
 
Příspěvky: 415
Registrován: pát 08 led, 2010 3:34 pm

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků