TT - Segmentové kolejiště kolem zdi

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod lajblt » pon 18 úno, 2013 10:20 pm

Tak tady je skryťák se smyčkami pro otáčení vlaků. Je to sice něco za něco, ale tak hrozný kompromis to není. :) Skryté nádraží je nově v úrovni -125 mm (předtím -140 mm) a zkrátila se užitečná délka nejkratší koleje na ~85 cm (ostatní mají - počítáno shora - ~125 cm, ~130 cm a ~140 cm). Motanice v pravé části (dvojitý nadjezd) je v úrovni 0, -60 a -125 mm, takže by se to mělo vejít (na 4 mm překližce v inkriminovaných místech). Spád zůstal na zvládnutelných 35 promile, Rmin 353 mm a všechny výhybky v podzemí (kromě angličana) jsou typu EW2. :)
Přílohy
_modely.biz-jirkah-04-03c-SN.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » úte 19 úno, 2013 8:27 am

Je to paráda. :!: :!: :!: Děkuji za podařený návrh a nutno dodat , že spojením myšlenek vznikají dobře řešená kolejiště.
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod milan ferdián » úte 19 úno, 2013 8:35 am

Bohužel,jsou tam konstrukční chyby ve spirálach.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod lajblt » úte 19 úno, 2013 9:53 am

Kde? Kontroloval jsem to na výškový odstup a všude to vychází?
V levé smyčce je modrá kolej nad fialovou v úrovni -20 mm, červená kolej nad angličanem v úrovni -60 mm, spodní fialové koleje pak na -125 mm, což pro TT stačí (minimálně 52 mm průjezdný průřez v tunelu + 4 mm překližka + 3 mm kolej). Vpravo je pořadí vrstev špatně rozvrstveno - vrchní kolej je červená v úrovni 0 mm (klesání je směrem vlevo až od úrovně horní fialové výhybky), pod ní je modrá v úrovni -60 mm a teprve pod ní je fialová smyčka v úrovni -125 mm.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod lajblt » úte 19 úno, 2013 10:34 am

Hmmm, tak jdu bourat a překreslovat, béééé. :(
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod lajblt » úte 19 úno, 2013 8:29 pm

Tak jsem to v podzemí krapet předělal. Délka kolejí ve skrytém nádraží je (shora) ~125 cm, ~185 cm a 2x ~190 cm. Zůstal Rmin 353 mm a spád 35 promile.
Přílohy
_modely.biz-jirkah-04-SN.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod cernos » stř 20 úno, 2013 7:50 am

Tomáši, můžu se zeptat proč je levá půlka odlišná od pravé půlky? Vlevo je angličan, vpravo vede kus vratky přes tobogán. Třeba se to tu někde psalo, ale já si s tím marně lámu hlavu. Proč nemůže být levá strana stejná jako pravá jen s rozdílem vytažení koleje z tobogánu do viditelné části?
Omlouvám se za asi hloupý dotaz, díky, Lukáš
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 20 úno, 2013 8:02 am

Já tam žádného angličana nevidím.Nicméně jsem svého času řešil dvojitou vratnou smyčku a měl jsem to vymyšlené takto.
Přílohy
skryté nádraží 1.jpg
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod lajblt » stř 20 úno, 2013 8:07 am

2 cernos: Ten rozdíl je dán tím, že už příjezdové koleje nejsou symetrické - jsou vůči sobě posunuty jednak směrově, jednak výškově.
Vpravo nevede kus smyčky přes tobogán, ten začíná až ZA výhybkou. Je to dáno tím, že tam, kde se kříží všechny tři barvy, je pořadí (shora): červená (0 mm), modrá (-60 mm) a fialová (-125 mm). Tudíž modrá kolej je dost dlouhá na to, aby zleva klesla z 0 mm na -60 mm a po překřížení fialové pokračovala jedním závitem k výhybce na -125 mm.
Vlevo je situace jiná - červená kolej začíná klesat až po překřížení modré, nad levou výhybkou je v úrovni -60 mm a teprve po dalším závitu je na -125 mm. Kdybych to udělal symetricky, bude na červené koleji stoupání cca 45 promile.

2 Míra Lengyel: Angličan je vlevo, částečně schovaný pod červenou kolejí (pod ní je ještě závit tobogánu, který ústí do angličana).

Můžu zkusit levou stranu posunout trochu dolů a pootočit, aby tam nebyl při jízdě přes angličana do 3. odstavné koleje dole protioblouk, ale zkrátí se tím nejvrchnější odstavná kolej.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 20 úno, 2013 8:33 am

miroslav lengyel píše:Já tam žádného angličana nevidím.Nicméně jsem svého času řešil dvojitou vratnou smyčku a měl jsem to vymyšlené takto.

A špatně.Vzadu stoupající koleje musí být od sebe osově dál.Dále délka stoupající částí a ještě k tomu v HO je krátká.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 20 úno, 2013 8:35 am

Tady nejde o estetiku.Vždyť jde vidět že poloha angličana nalevo a jednoduché výhybky napravo nahoře,ruší onu symetričnost.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » stř 20 úno, 2013 9:34 am

Milane moc nechápu tvojí odpověd takže se zeptám .Znamená to , že to má Tomáš podle tebe dobře nebo špatně. Ptám se protože já nejsem žádný odborník , ale Tomášovo návrhy se mě líbí a já bych tam chybu ani nenašel :-).Každopádně Tomáši děkuji za tvé návrhy :!:
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod milan ferdián » stř 20 úno, 2013 9:46 am

Tomáš (lajblt) je O.K.Reakce byla na příspěvek cernose.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 20 úno, 2013 10:14 am

milan ferdián píše:
miroslav lengyel píše:Já tam žádného angličana nevidím.Nicméně jsem svého času řešil dvojitou vratnou smyčku a měl jsem to vymyšlené takto.

A špatně.Vzadu stoupající koleje musí být od sebe osově dál.Dále délka stoupající částí a ještě k tomu v HO je krátká.


Milane,že jsou vzadu koleje blízko sebe samozřejmě vím :D to bylo jen pro mě,abych věděl zda to vůbec takto půjde.Co se stoupání týče,tak to je taky OK.Psal jsem to tehdy v tom příspěvku,když jsem to zveřejnil a Ferda se mě na to ptal.Je to samozřejmě počítáno pro mé stroje FLM,takže to není pro každého. :lol:Ono to totiž bylo vymyšleno tak,že i ta osmička byla ještě v nakloněné rovině,včetně zhlaví SN.Nakonec jsem od toho upustil pro složitost přestavby suterénu a vytvořil jen jednoduchou vratnou smyčku se dvěma kolejemi a SN zůstalo v původní podobě.
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod cernos » stř 20 úno, 2013 2:10 pm

Tomáši děkuju za osvětlení. Výhybka na pravé straně vedoucí ze SN do tobogánu je na levé straně posunutá až do angličana proto, že červená trať začíná klesat až za křížením všech třech kolejí vpravo - tenhle fakt jsem jaksi přehlídl. Jinak tím kusem smyčky přes tobogán co zmiňuju, jsem myslel úsek mezi výhabkama pravého zhlaví SN a právě výhybkou odbočující na pravý tobogán. Jedná se o společný úsek pro výjezd ze SN a zároveň pro vratku. Tenhle úsek je na levé straně smrštěný do angličana. Hlavně jsem rád že to můžu pustit z hlavy :D
železničním modelářem od roku 2011 - TT, DCC
cernos
 
Příspěvky: 388
Registrován: stř 09 úno, 2011 6:09 am
Bydliště: Prachatice

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků