TT - Segmentové kolejiště kolem zdi

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod miroslav lengyel » stř 13 úno, 2013 2:39 pm

milan ferdián píše:
miroslav lengyel píše:
miroslav lengyel píše:Já třeba půl roku pouze kveruloval mezi měřítkama (samozřejmě pouze v hlavě).
Tak tohle jsem měl vyřešeno asi za cca 30 vteřin při první návštěvě prodejny z mašinkama,kdy jsem si mohl prohlédnout a osahat H0 a N. :lol:

Ano tím jsi mne velice zklamal a dodnes mám z toho psychickou újmu :lol: :lol: :lol:


Tak to je mi velice líto,ale čas ani ubývající zrak nezazastavíš a to co mi přišlo v mládí jako velký mašiny,tak dnes jsou to mrňky. :D
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » stř 13 úno, 2013 7:08 pm

suvis oprava.jpg
Takhle se mě to celkem líbí a řeší to problém se sklopením.Třikrát viditelná stanice co víc si ještě dítě může přát :-).Spodní stanice je stejná jako SN až na tu první kolej.Jinak dnes jsem telefonoval s člověkem co dělá točny na objednávku , takže velikost se dá přizpůsobit.Otázkou je pokud to bude zase moc malé ,vleze se tam každá mašina.Pokud se nepletu originál točna je 180 mm.Tak a čekám na další nářez :-).Připomínám , že si hraju a hledám a hledám až určitě najdu :lol:
Přílohy
Jrozmar.jpg
Tak tady to je na porovnání rozdílů od Milanovi verze
Naposledy upravil jirkah dne pát 15 úno, 2013 12:13 pm, celkově upraveno 2
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod czhunter » stř 13 úno, 2013 7:26 pm

jirkah píše:vleze se tam každá mašina.Pokud se nepletu originál točna je 180 mm.
Ono bude v podstatě stačit, když bude točna stejně dlouhá jako ten kratší kousek koleje "83125", který vede v koncové stanici ke šturcu. Delší lokomotiva ti stejně prakticky nemůže na tu točnu vjet (nemá kudy)
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Jeňa Sova » čtv 14 úno, 2013 6:16 am

Jiří, ta zadní stanice bude utopená, nebude vidět. A ani to jako regulérní stanice nevypadá. Navíc ten brutální oblouk u točny... A točnu bych asi fakt dal někam na kraj, třeba do spodní stanice. Napadá mě, udělat spodní stanici úvraťovou s točnou vlevo, kroužit můžeš nahoře. Vzadu smyčku. Délka točny by měla být na délku nejdelšího vozidla. Budeš kupovat dlouhou páru nebo motorák? Nebo bude „stačit” Brejlovec (mot. loko, je skoro jedno jaká)? Ty píšeš, že to chceš pro kluka, ale mu to bude asi jedno, odkud co kam jede. A časem mu můžeš vysvětlit, že když vlak přijede zleva, nemůže se vrátit zprava, tak to prostě nefunguje (až na moskevské metro a zkušební okruhy...). I to vyvěšování a objíždění je záživné - je to posun a to je většinou pohyb vozidel. Promysli to pořádně...

Edit.: teď jsem si všiml, že nahoru můžeš odjet jen z jedné koleje, to taky není úplně ono...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 úno, 2013 12:57 pm

Jeste metro v Glasgow, to taky jezdi porad dokola :lol: :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Michal Šuhajda » čtv 14 úno, 2013 3:03 pm

A okružní linka v Londýně.
Ale k plánku. Chápu snahu vytvořit na daném prostoru co nejvíc , ale tohle už je moc. Přiznám se, že do očí bijícíje nejen umístění točny, ale též napojení "žluté stanice" odbočkou hned za remízou.
Vím, že to vychází z předchozích plánků, ale použití "velké" stanice a navíc ještě depa vytáhne nesmyslnost, kdy mezi odbočkou na širé trati a koncovou stanicí leží jediný oblouk. Sice nebudu komunikovat přes icq, ale jirko jsi z Plzně-jihu, když budeš mít cestu do Plzně, ozvi se a můžeme se sejít, případně přijď příští týden do hospody (viz vlákno Plzeňsko).
Chápu snahu napasovat stanici dopředu, ale co potoim s tou velkou "růžovou" stanicí vpředu, co ji kapánek zmenšit, případně otočit naspoň zčásti ke kratší straně, zadek (vrchní část obrázku) kolejiště použít pro stoupání a uvolněné místo využít pro regulární koncovou stanici. Zatím mi ten plánek připadá jako vlakodrom z DDR. No dobře, když mi bylo 12 taky mě uchvacovaly:D .
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 14 úno, 2013 5:39 pm

Ja bych spojil tu zlutou stanici s tou vpredu a udelal proste jednu velkou s depem a tocnou. Klidne uvratovou, jak tady kdosi psal. :) Protoze mam takovy pocit, ze na tenhle prostor tri stanice nenacpes, i kdyby jsi se snazil sebevic :wink:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Radek Strnad » pát 15 úno, 2013 7:45 am

No tedy opravdu,v této podobě je to poměrně zběsilé.Jako dítě bych to na hraní bral,ale logiku provozu bych zde hledal marně.Koncová stanice o dvou dopravních kolejích a k tomu depo????Proč??? Pokud tedy depo,tak v té největší stanici a z ní budou vyjíždět mašiny na všechny tratě.Pokud v koncové stanici má být bouda na mašinku,tak jen jednomístná/dvoumístná remíza.Že máš lokálku napojenou do hlavní stanice jen jednou kolejí bych rozdýchal,ale jen v případě,že bys otočil tu kusou kolej(oranžová) směrem k budově a máš o kolej pro odjezd na lokálku navíc(pouze nutné minimum).Takto je to v Čerčanech pro lokálku do Světlé n.S..I tak ti to v modelovém provozu bude působit potíže,stejně jako v Čerčanech,při jakékoliv mimořádnosti v reálu.Ostatní řekli kolegové.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » pát 15 úno, 2013 8:30 am

Tak máte všichni pravdu a moc si vážím vaší diskuze.Každopádně hlavní důvod stavby kolejiště je stavba pro dítě proto je tam to zvěrstvo a nemá to určitě logiku provozu a hlavně je to jen takový další pokus(nadruhou stranu předloha je to dětské kolejiště od Milana kde jedinou hlavní změnou je horní koncová stanice a ta spodní je pokusně udělaná podle spodního SN pro stejnou délku souprav)obrázek jsem přidal pro porovnání pod ten předchozí návrh .Určitě se nebráním vašim návrhům ostatně proto to forum tady asi je :-).A stavba ještě nezačala a kolejivo není nakoupené.Zatím asi jediný můj uspěch bude , že jsem tímto zběsilím návrhem v táhnul uživatele do diskuze :-)
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » sob 16 úno, 2013 11:31 am

Michtočna.jpg
Michal se snad nebude zlobit :-)
Přílohy
deporotundavrze2.jpg
deporotunda.jpg
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Radek Strnad » sob 16 úno, 2013 2:44 pm

No,tohle už vypadá vcelku slušně.Výhradu bych měl k poloze depa,které by bylo z provozního hlediska lepší otočit tak ,aby mašina z něj vyjíždějící mohla najet na vlak,jedoucí na lokálku(pokud je depo určené pro lokálkové mašinky).Ty to máš v podstatě obráceně.Ne,že by to bylo úplně špatně,ale zkus si tu manipulaci projít-jsou to vlastně dvě úvratě.Musíš mít neustále volnou jednu kolej na objíždění a protože těch kolejí z prostorových důvodů zase tolik nemáš,tak by tě to možná časem mrzelo.Pokud to ale jinak nejde,nech to být.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 16 úno, 2013 2:47 pm

Ahoj, ted jsem se chvilku nudil, tak jsem si jenom neco malo zkusil. Nejsu zadny odbornik a tak jsem to splacal jenom na rychlo. Kluci by v tom urcite nasli spoustu chyb :lol: Prijde mi zbytecne mit vedle sebe rotundu a k tomu jeste vytopnu. Navic tam nemas ani poradne prostor na zauhlovani, piskovani, vodu, prohlizeci jamy a eventuelne doplnovani nafty. Zbytecne sis vetsinu koleji zabral nejakyma odbockama. Pokud to tam chces vsechno mit, tak bych se vydal cestou necpat tocnu doprostred kolejiste, ale pekne na kraj do rohu. Jak rikam, zkusil jsem neco nacmarat, ale logiku bych v tom nehledal, spise to ber jako takove male nakopnuti. :wink: Ta moje koncova stanice nema vubec zadny smysl, nechtelo se mi nic vymyslet a zase jsem to nechtel nechat uplne prazdne. Jinak jeste by bylo u mne potreba dopilovat to leve zhlavi. A to skladiste by tam taky asi provozne spravne nemelo byt. Ale jak rikam, jenom takove male nakopnuti :mrgreen:
Přílohy
Navrh J.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod Jeňa Sova » sob 16 úno, 2013 3:26 pm

Tak, to jsme vymysleli podobný plánek :lol: Ten můj je nevychytaný, jelikož stanice původně ležela na dvojkolejce a kolejiště bylo do "U"...
Přílohy
Jiří jednokolejně.jpg
Naposledy upravil Jeňa Sova dne pon 18 úno, 2013 8:49 am, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod czhunter » sob 16 úno, 2013 5:03 pm

Poslední tři plánky jsou principiálně úplně stejné - liší se v zásadě jen provedení obvodu depa, zhlavím stanice a podobou koncové stanice.
Aniž bych byl znalec, řekl bych, že nejlepší (i když stále zjednodušené - ale to je díky určení a smyslu kolejiště pochopitelné) a nejlépe umístěné depo má v plánku Jiří Dvořáček. Je snadno dosažitelné rukou, nezaplňuje krajinu (kterou je dobré mít co nejvolnější), myslí i na ostatní funkce depa než jen "točnu s rotundou".
Koncová stanice je detail, příkladů dvou- a trojkolejných koncových stanic je na Milanových pláncích spousta, použít jde prakticky kterákoliv z nich.
czhunter
 
Příspěvky: 605
Registrován: ned 04 zář, 2011 9:37 am

Re: Rekonstrukce nebo nová stavba TT

Příspěvekod jirkah » sob 16 úno, 2013 9:34 pm

Takhle nějak jsi to myslel?

Radek Strnad píše:No,tohle už vypadá vcelku slušně.Výhradu bych měl k poloze depa,které by bylo z provozního hlediska lepší otočit tak ,aby mašina z něj vyjíždějící mohla najet na vlak,jedoucí na lokálku(pokud je depo určené pro lokálkové mašinky).Ty to máš v podstatě obráceně.Ne,že by to bylo úplně špatně,ale zkus si tu manipulaci projít-jsou to vlastně dvě úvratě.Musíš mít neustále volnou jednu kolej na objíždění a protože těch kolejí z prostorových důvodů zase tolik nemáš,tak by tě to možná časem mrzelo.Pokud to ale jinak nejde,nech to být.
Přílohy
depozměnaverze2.jpg
Změna depa
......................................
Jiří Hocmann TT,DR5000,MGP
http://jhvlaky.webnode.cz
Uživatelský avatar
jirkah
 
Příspěvky: 362
Registrován: sob 29 zář, 2012 8:32 am
Bydliště: Plzeň jih

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků