Novinky/nehody na železnici

Co se nikam nevešlo, neni pro to téma apod.

Moderátoři: milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod D » úte 05 úno, 2013 12:17 pm

Uživatelský avatar
D
 
Příspěvky: 1367
Registrován: sob 27 úno, 2010 1:52 pm
Bydliště: Brno

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod fulda » čtv 07 úno, 2013 12:02 pm

Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod ondras » pát 08 úno, 2013 5:47 pm

H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod cipisekmp » sob 09 úno, 2013 7:20 am

Ahoj, ja jsem se chtel zeptat ohledne te nehody kdy byla strzena trolej. Kdyz lokomotiva strhne trolej, tak bych ocekaval ze ji nejak zachytla sberacem ze? Co pak deje, kdyz trolej spadne? Prerusi se privod proudu sam vlivem nejakeho prepeti ci .....? Prece trolej spadne i na vagony, ktere jsou za lokomotivou. Lidem se asi nic nestane, protoze proud neprojde pres ne, ale podud se proud nevypne sam hned, tak kdyz by nekdo chtel vystoupit tak uz by mohl byt problem ne?
Je to jen laicka uvaha, o problemu toho moc nevim.
Mejte se Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Radek Strnad » sob 09 úno, 2013 7:31 am

On je v troleji jen jeden pól.Druhý tvoří koleje a kovové části,které se jich dotknou.Sběrač lokomotivy je od střechy odizolován.Takže pokud padne trolej tak je vteřinku ohňostroj a pak to někde vyhodí jistič a je po proudu.Samozřejmě to může chviličku trvat a pokud by někdo např.koukal z okna a dostal trolejí,krušno domyslit.Manželka zažila stržení troleje žabí tlamou asi před osmi lety u Stránčic(tenkrát,před stavbou koridoru tam stará trolej měla asi poloviční průměr,tak se to trhalo snad každý týden) a jiskřilo to prý docela dlouho i po stěnách soupravy.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 09 úno, 2013 1:51 pm

No ono to stržení troleje mohlo taky vypadat trošku jinak,protože novináři vědí prd.Fíra to tam mohl jak se říká nasypat s jedním zdviženým sběračem a trolej přepálit,to je dřív jak na nový boty. :D Nedávno se mému kolegovi poštěstilo,že to takhle fíra přepálil a trolej spadla cca 3 metry od něj.2 dny mu nebylo do řeči a jak jede kolem elektrika,tak maže pryč nebo stojí snožmo jak sádrový trpaslík. :lol: Jinak jsem na vlastní oči viděl,když takhle spadla kolej na osobní vagón.Ten během chvíle docela slušně zahořel a cestující měli docela hoňky opustit vagón.Ono je také rozdíl,zda je tam 3kV stejnosměrných nebo 25kV střídavých. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod cipisekmp » sob 09 úno, 2013 2:48 pm

Ahoj, to musi byt teda vesele chi, blesky po vagone. Zavidim cestujicim sedicim v vlaku ktery mel ten problem. Mimochodem uz alespon vim, proc pri rozjezdu dava nekdy strojvedouci nahoru druhy sberac chi.
Ahoj Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » sob 09 úno, 2013 2:52 pm

cipisekmp píše:Ahoj, to musi byt teda vesele chi, blesky po vagone. Zavidim cestujicim sedicim v vlaku ktery mel ten problem. Mimochodem uz alespon vim, proc pri rozjezdu dava nekdy strojvedouci nahoru druhy sberac chi.
Ahoj Cipisekmp

On ho dava nahoru temer pokazde. Je to proto, ze kdyz urve prvni, trosky znici i ten druhy. Vyjimky jsou, napr. kdyz veze za masinou drazsi nekryty naklad (typicky nova auta ...).
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod ondras » sob 09 úno, 2013 3:12 pm

BohousP : Tvůj příspěvek sem nějak nepochopil

No na první jezdíš když vezeš auta nebo máš za sebou mašinu.
Na 2. sběrač vždy,bo když ho strhneš,nerozje*eš střechu (aspoň mašiny ne :lol: )
Na oba při námraze a při rozjezdu s těžším vlakem a nebo při delším stání na jednom místě.


Velmi jednoduše sepsáno
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod BohousP » sob 09 úno, 2013 3:17 pm

Asi jsem to napsal nesrozumitelne, ale myslel jsem to stejne. Druhy sberac je standard.
TT, DCC, NanoX-2017, TC8, ... http://masinky.info
Uživatelský avatar
BohousP
 
Příspěvky: 3031
Registrován: stř 12 kvě, 2010 9:17 am
Bydliště: Praha - Malešice

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod cipisekmp » sob 09 úno, 2013 3:23 pm

Kuna tam je rozdil jeste jestli jede na prvni (ve smeru jizdy) na druhy (ve smeru jizdy) nebo na oba? To je zmatek. Cau Cipisekmp
H0/MODULY SLOVÁCKO

www.kzmslovacko.cz
Uživatelský avatar
cipisekmp
 
Příspěvky: 1620
Registrován: ned 08 čer, 2008 6:55 am
Bydliště: Moravsky Pisek

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod ondras » sob 09 úno, 2013 3:45 pm

Jasně.Je na tvojí volbě co si zvedněš 8) :wink:
H0 , DCC , III. a IV. ep. , ČSD , Segmentovka
1:8 - SDŽ, o.s. 310.017 a 275.021
Uživatelský avatar
ondras
 
Příspěvky: 735
Registrován: ned 15 čer, 2008 1:03 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod miroslav lengyel » sob 09 úno, 2013 4:48 pm

V dobách hlubokého míru se jezdilo zásadně na zadní stěrač,aby se nezmršil i ten zadní.Pravda je,že tenkrát se nevozily Q7 za 3 mega.
pro onrase:
nejdůležitější je mít co zvednout,jinak není z čeho vybírat. :lol: Ale vždycky můžeš zvednout nohu a v případě veliké nouze aspoň ten zrak. :mrgreen:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Jeff Hopper » sob 09 úno, 2013 6:00 pm

No nevšim sem si, že by se všichni rozjížděli na dva zběrače. Jinak při pádu troleje se trolej vyskratuje a schodí to jistič - jsou na to odpojovací úseky. jinak si myslím, že to bohatě stačí dostat tím přetrženým lanem. Tady je odkaz na strženou trolej u nás v Nymburce.

http://jefftt.rajce.idnes.cz/130_-_strz ... ._nadrazi/
Jeff Hopper
 
Příspěvky: 577
Registrován: stř 05 led, 2011 6:32 pm
Bydliště: Nymburk

Re: Novinky/nehody na našich tratích

Příspěvekod Radek Strnad » sob 09 úno, 2013 7:16 pm

Dnaska mají mašiny i čtyři sběrače,ale na každou proudovou soustavu jen jeden,takže těžko vybírat.jak píše Míra,dřív se jezdilo většinou na zadní,při rozjezdu se používaly oba,to samé třeba při namrzlé troleji,kdy proud se přes ledové částečky bral obloukem jak u svářečky a škvarky létaly na vše strany.Obzvlášť v noci a ve voze za mašinou nádherné divadlo.Světlo jak ve dne.
KYKLOP68
Uživatelský avatar
Radek Strnad
 
Příspěvky: 1222
Registrován: čtv 21 led, 2010 5:44 pm
Bydliště: Kostelec n.Čern.lesy

PředchozíDalší

Zpět na Nezařazeno (off topic)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků