Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod martin-tt » čtv 10 led, 2013 10:41 am

Ahoj, a "Zhlavika" jsi definitivně vyloučil ?Kdyby jsi napsal e-mail nebo zavolal panu V.Báňovy že máš vážný zájem a zaplatíš zálohu předem, tak si myslím že se domluvíte. A pokud budeš chtít více kusů tím lépe. A hlavně budeš mít přes S-Com návěstní soustavu ČSD / ČD.Mám "Zhlavika" a naprostá spokojenost
martin-tt
 
Příspěvky: 208
Registrován: stř 26 led, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 10 led, 2013 1:20 pm

No Martine, to vis, ze mi zhlavik porad lezi v hlave. Ale jak uz tady nekde padlo o par listu vyse, je to otazka jeho dostupnosti. :wink: Predstava, ze ted pana Banu ukecam a on mi proda dva a nebo tri zhlaviky je sice lakava, ale co kdyz se pri jeho provozu neco stane a on mi odejde a vyrobce nebude mit cas a ani kapacitu mi udelat novy? To bych pak jenom sedel a na kolejiste se mohl divat. Maximalne bych si je mohl nakoupit do zasoby, ale to by zase byly vyhozene penize :lol: Tak ja doufam, ze S-com patice by mely umoznovat pres dekodery ND4 provoz CSD/CD soustavy i v digitalu :) Navic jeho pripadna reklamace z moji pozice v UK by byla asi behem na delsi trat a patrne by spolykala i dalsi penize. Jenom obycejny balik stoji do UK pres 500 (kdyz posilam neco tezsiho, tak mi to vyjde levneji si domu zaletet). Takze zatim zkoumam moznosti a rozhoduju se. :mrgreen:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jirka_US » čtv 10 led, 2013 2:58 pm

Cílem mého příspěvku není přesvědčovat někoho jestli systém A nebo B, jestli eBay nebo něco jiného. Cílem bylo ukázat alternativy, rozhodnout se musí kaźdý sám. Dají se pořídit i levnější sytémy, ale ty většinou mají své ale...Na výše uvedeném konkrétním příkladu je ukázáno, źe srovnatelný systém (Digitrax) se dá pořídit ca o 10-30% levněji bez toho aniž bych musel slevit z kvality, funkčnosti a navíc dostal lepší zákznickou podporu. Mě osobně, kdybych byl zaćátečník, systém, který potřebuje "přítele na drátě" docela "vystrašil" (můj osobní názor).

Ceny u digitraxu jsou uvedeny u zbrusu noveho zbozi. Rozhodne bych pri nakupu nesel cestou ebay

Já celou dobu hovořím o koupi zbrusu nových věcí od obchodníků, se zárukou a s možností vrátit zboźí bez udání důvodu do 14 dnů. eBay neni Aukro....Někteří obchodníci mají svůj kamenný obchod, svůj eShop a k tomu jeśtě prodávají na eBay. Nenapadá mě jediný důvod, proč zrovna přes eBay by to mělo být horší.
Je důležité i pro ostatní tyto věci uvést na pravou míru.

ad reklamace v CR:
Myslím, že v ČR stále platí, źe oprávněné náklady na oprávněnou reklamaci nese prodejce, proto jsem psal, že to ve vašem případě může být docela zábavná "kovbojka".

Pánové,začínáte být mimo téma.Do určité míry příspěvky o DCC toleruji,když se týkají daného kolejiště. moderátor
Jirka
Jirka_US
 
Příspěvky: 1155
Registrován: sob 08 kvě, 2010 5:56 am

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 10 led, 2013 4:59 pm

Tak panove, moderator ma pravdu, uz jsme se dostali trosku mimo misu. O vyhodach ci nevyhodach jednotlivych systemu DCC se muzeme bavit ve vlaknech k tomu urcenych. :D Timto debatu uzaviram a zeptam se znovu, asi to nejak v tom zavalu informaci uniklo. Mam spravne navestidla? Kam a jake umistit predzvesti a rychlostni tabulky? To je ted to akutni, co mne zajima :lol:
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mpinta » čtv 10 led, 2013 7:44 pm

workous píše:Martine děkujeme ti za informaci já osobně si počkám na článek .

Článek Izolované úseky - detekce obsazení je jako dnešní Novinka na stránkách LokoPin. Obsahuje informace z této problematiky a doufám, že vám při rozhodování pomůže.
P.S. Bylo to horší, než jsem čekal... :D
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » čtv 10 led, 2013 9:32 pm

Parada, Martine, zase su o mnoho chytrejsi :) Takze ciste teoreticky, kdyz pouziju izolovane spojky a prerusim obe kolejnice hned za vyhybkou (pouzivam EW2), tak je to v poradku? V SN bude asi lepsi pouzit tyhle spojky trosku dale od vyhybky, ale vzhledem k tomu, ze mam vsechny koleje cca 250 cm a nejdelsi soupravy (cca 200 cm), tak se tam pohodlne vlezou. Jeste jsi tam zminil problematiku prejezdu. Kdyz treba u mne na kolejisti jsem chtel mit celou jednokolejku jako jeden usek, takze v dobe, kdyby lokomotiva vjela na tento usek, tak by se mi rozblikal prejezd a to i v pripade, ze by lokomotiva jenom posunovala tesne po oznacnik u stanice Drinov a na druhe strane, hned jak by v odbocce Jezero vjela na jednokolejku, tak by se prejezd taky rozblikal, ze? Takze asi bude lepsi ten dlouhy usek rozdelit a jeste udelat useky s detekci obsazeni zvlast pro prejezd, ze? Jinak diky moc za informace. Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mpinta » čtv 10 led, 2013 9:50 pm

Jiri Dvoracek píše: ...

Odpovědi by měly být na LokoPin. A pokud není něco jasné, doladíme přes Skype. Přece to tady nebudu znovu celé probírat.
Martin (LokoPin)
Uživatelský avatar
mpinta
 
Příspěvky: 783
Registrován: úte 08 led, 2008 11:55 am
Bydliště: Písek

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod workous » čtv 10 led, 2013 10:24 pm

Ahoj Martine, děkuji za bezva článek a je jasno - musím ocenit tvoje profesionální zpracování Jirka promine, že mu tady plevelím :mrgreen: Freiwald by tě měl najmout jako specialistu pro východní blok :mrgreen:
Roco Geoline/DCC DR5000 + RocRail/JMRI momentálně v pauze..
Uživatelský avatar
workous
 
Příspěvky: 2147
Registrován: sob 15 lis, 2008 12:05 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pon 14 led, 2013 10:11 pm

Jirka urcite promine :D Tak jsem se snad konecne dohrabal ke konecnemu navrhu. Pri planovani jsem nejak pozapomel na skutecnost, ze se po kolejisti budou prohanet i motorove vozy. Asi by byla skoda plytvat odstavnymi kolejemi v SN s delkou pres dva metry kvuli jenomu motoru. Tak jsem si udelal dve odstavne koleje v puvodnim miste, kde Milan planoval skrytou vyhybnu Jirkov. :D Dale jsem taky zrusil zeleznicni most pres dvojkolejku a nechal jsem to podle originalniho planku od Milana. Snad je to zmena k lepsimu. Uz se uplne vidim, jak prohanim osmivozove rychliky po hlavni trati :D Urcite nebude chybet Metropol a Vindobona :D Jeste dva zabery na kolejiste z wintracku. Brezen se blizi. :D Stavby na kolejiste mam jiz temer vsechny dokoncene. Porad premyslim, ktere nadrazi a od jakeho vyrobce by se hodilo do Drinova. :)
Přílohy
Kolejiste - celkovy pohled I.jpg
Kolejiste - celkovy pohled II.jpg
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 15 led, 2013 1:05 pm

No tak nakonec jeste drobne stavebni upravy. :D Stanicni budova bude Jirkov od Male Zeleznice, ktera mi tam asi pasuje nejvice. Vse ostatni viz obrazek. :mrgreen: Pripadne pripominky k usporadani depa uvitam. :wink:
Přílohy
Depo Drinov.jpg
Depo Drinov.jpg (132.12 KiB) Zobrazeno 6448 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 23 led, 2013 8:02 pm

Zdravim panove,

tak vzhledem k tomu, ze uz nikdo patrne nema zadnych vecnych namitek, tak jsem se asi uspesne dopracoval ke zdarnemu konci. :lol: Na posledni chvili doslo jeste k drobnym upravam v SN, kde byl rozsiren pocet koleji ze 4 na 5 u kazdeho SN. Jenom pro jistotu :lol: :lol: Byla provedena objednavka navestidel s patici S-com a dekoderu ND4, prejezdu PB3 a optickych snimacu. Objednavka koleji bude provedena v mesici unoru. :D Zatim budu pracovat na ramu. Jedina vec, kde jeste vaham, je vyber prestavniku. Stare BTTB patrne nemaji takovou silu, aby utahli EW2, takze budou pouzity k vyrobe analogovych rozpojovacu ve stanici Drinov dle navodu na ES pecky. Dva Conrady, co jsem si objednal na zkousku, mne taky nejak neuspokojily. Takze vaham. Moznosti jsou nasledujici: bud servoprestavniky od pojezdy.eu, elektromagneticke prestavniky Tillig a nebo zelvu. A nebo dam jeste prece jenom sanci tem Conradum. Co se tyce centraly, tam uz mam taky vice mene jasno. Co se tyce lokomotiv, tak u elektricke trakce budou dekodery Lenz mini a u dieselove trakce ZIMO se zvukem. :wink: Dalsi vec, kde jsem na vazkach je, jak vyresit zpetna hlaseni a useky. Jestli jit cestou optickych snimacu a nebo pres detekci obsazeni. :D Taky jsem se chtel zeptat, jak vyresit obraz v SN. Pouziva tady nekdo webkameru a nebo kameru pro herni konzole? Videl jsem to v nejakem topicu, ale ted si nemuzu vzpomenout ve kterem. :D No a posledni veci, se kterou bych potreboval trosku nakopnout je software pro ovladani jizdy vlaku a prislusenstvi. :D No, jak si to tak po sobe ctu, tak mi toho zbyva do brezna vyresit jeste hodne :D

Jirka

PS: Aktualizace a fotky ze stavby pak uz budu vkladat jenom sem http://jiricek09.rajce.idnes.cz/Drinov
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod lajblt » čtv 24 led, 2013 10:07 am

Ahoj Jirko, na kolejišti pro obsluhu EW3 používám přestavníky Hoffmann. Vzhledově jsou stejné jako Conrad (liší se jen barvou - Conrad jsou čistě bílé, Hoffmann jsou černé s černenými doplňky :) ), ale na rozdíl od nich mají usměrňovací diody k motorku už "integrované" (u Conradu jsou na přívodních drátech). A zdají se mi silnější. Problémy s přestavováním jsem nezaznamenal, jen je potřeba přestavník usadit přesně, aby doléhaly jazyky v obou polohách. BTTB přestavníky u EW2 použít nejde.
Přestavníky Tortoise mají jednu výhodu - oproti Hoffmann/Conrad mají 2 přepínací kontakty (u C/H je nutné další kontakt dokoupit. Nevýhodou je montáž ve svislé poloze, takže pod deskou musí být hodně místa.

A k plánku - pokud bude depo zaústěno do 1. staniční koleje, nemůžeš na ní nechávat vozy u skladiště - je to strojová kolej a ta musí zůstat volná. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 25 led, 2013 12:39 pm

Ahoj Tome, diky za postrehy. Co se tyce toho skladiste, tak jsem ho presunul na opacnou stranu nadrazi k programovaci koleji a zrusil jsem tim volnou skladku, tam by nemel nikomu zavazet :D Takze strojova kolej zustane porad volna. :wink:
Přílohy
Nadrazi Drinov - konec.jpg
Nadrazi Drinov - konec.jpg (54.09 KiB) Zobrazeno 6115 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 02 úno, 2013 5:56 pm

Zdravim,

tak konecne dorazila dalsi vlna materialu z CR. Sice jeste neni brezen a nestavim, ale i tak jsem si trosku pohral. Hlavne dosly stromecky na ukazku, takze podle mne se moc povedly a jsou o 3000% lepsi nez z toho molitanu :D Tam to napravo od toho, co melo byt puvodne obilne pole, neni zadna foliaz, ale zkusil jsem trosku obrat matku prirodu o material a udelat si nejake mistni vresoviste :D :D

Jirka
Přílohy
StromeckyI.jpg
StromeckyII.jpg
StromeckyIII.jpg
StromeckyIII.jpg (104.11 KiB) Zobrazeno 5982 krát
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 06 úno, 2013 1:19 pm

Zdravim panove,

chtel jsem se jenom jeste zeptat, ktere z nasledujicich nastupist Vam prijde verohodnejsi a nebo modelovejsi:

varianta A) http://www.modely.biz/modelova-zeleznic ... -nizky-tt/ - klasicke sypane, ted neresim jestli vyska 6 a nebo 10 mm, to asi az pozdeji podle vysky kolejnice.

varianta B) http://www.modelyvlacku.cz/index.php?ma ... 1cd5c0fd51 - a nebo se tohle pouziva jenom na koridorovych tratich? Prece jenom delam epochu V a VI, ale to nadrazi by melo byt spise takove zapadlejsi, tak aby to tam nebylo jako pest na oko.

Diky moc za odpoved.

Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník