mizl píše:Možná trochu pitomá otázka, ale pořád mi to vrtá hlavou. Chtěl bych se zeptat na kolejivo. Jakým způsobem se znázorňuje "zubačka" ?? Nebo spíš jakým kolejivem ? Existuje kolejivo s ozubnící přímo profi vyráběné, nebo se musí stavět samo-doma ?? Já jsem na trhu totiž žádné kolejivo pro zubačku neviděl, proto mě to zajímá. Možná že jen špatně hledám
Michal
Neexistují pitomé a hloupé otázky, existují pouze pitomé a hloupé odpovědi, tak to zkusím
Abtovu ozubnici, která je použita na trati 035, jsem v měřítku TT nenašel v sortimentu žádné firmy
Funkční ozubnici vyrábi FERRO TRAIN, Fleischmann, ale jsme mimo naše nejoblíbenější měřítko a je to jiný typ - strubeova.
Převeďte si do TT- výška ozubnicového pásu 125mm ( zvýšená oproti běžným 110mm ) v originále přesahuje přes temeno kolejnice, pokud jsem měřil dobře,tak od pražce celkem 215mm, šířka ozubnicového pásu ve stanici Dolní Polubný 28mm až do zrušení ozubnice v téhle stanici, na zbytku trati 44mm od roku 1961 , souviselo s uvedením T426 do provozu, vzdálenost mezi pásy 40mm.
to Sedli-CB, pokud budeš bez litinových stoliček, bude Ti postačovat leptík dvou ozubnicových pásů uprostřed spojených pravidelně v místě pražců, abys mohl ozubnici lépe přilepit a před nalepením ohnout do tvaru U. Ještě lepší varianta by byla udělat si přípravek na provrtání pražců uprostřed a ozubnici kromě lepení i "přišpendlit". Ale teď si vůbec nejsem jist, zda by to takhle šlo na Tvůj malý poloměr oblouku...
Nebylo mi doporučeno použít tlouštku leptu 0,3 mm, prý tam zuby zaniknou - takže 0,2. O ozubnicových výhybkách raději nemluvit...
Přeji hodně trpělivosti a těším se na první vzorky