Točna

Vše pro digitální provoz - dotazy, praxe, návody, postupy, normy, kompatibilita atd.

Moderátoři: Michal Dalecký, Jarda H., Rudolf

Re: Točna

Příspěvekod Zdenek Valter » ned 14 říj, 2012 1:10 pm

fulda píše:Už jsem to psal několikrát - ten šnek není špatnej, ale byla to zbytečná komplikace.
Dneska bych to udělal jinak - motorek z CD-ROMKY, nechat holou osu. Pak velké kolečko pro "řemenovej" převod, natáhnout gumičku přímo na motorek a nechat to bejt. Jako u starejch gramofonů.


Tak tohle bych právě nedoporučoval ;-) Nemyslím převod řemenem, ale to co je tučně.
U těch "starých" gramofonů byla na motoru řemenice - u plochěho řemenu musíš dodržet souosost - jinak Ti může řemen z osy utéct (U těch lepších gramofonů to je nutnost - motor je zpravidla pružně nezávisle uložen).
Pro větší točny (H0) může hladká osa hodně prokluzovat.
Ještě jednou bych se přimlouval za řemenici na motoru z důvodů malého průměru osy - může se při větším úhlu opásání více namáhat řemen na ohyb.

fulda píše:Asi je to o tom, že to moc neteoretizuju, ale prostě to dělám v praxi použitelné.


Ano a máš proto také výsledky ;-)
Mimochodem, jak velký poměr převodu předpokládáš ?
Zdenek Valter
 
Příspěvky: 3134
Registrován: pon 09 říj, 2006 2:38 pm
Bydliště: Ústí n.L.

Re: Točna

Příspěvekod fulda » ned 14 říj, 2012 1:28 pm

Zdenek Valter píše:
fulda píše:Už jsem to psal několikrát - ten šnek není špatnej, ale byla to zbytečná komplikace.
Dneska bych to udělal jinak - motorek z CD-ROMKY, nechat holou osu. Pak velké kolečko pro "řemenovej" převod, natáhnout gumičku přímo na motorek a nechat to bejt. Jako u starejch gramofonů.

Tak tohle bych právě nedoporučoval ;-) Nemyslím převod řemenem, ale to co je tučně.
U těch "starých" gramofonů byla na motoru řemenice - u plochěho řemenu musíš dodržet souosost - jinak Ti může řemen z osy utéct (U těch lepších gramofonů to je nutnost - motor je zpravidla pružně nezávisle uložen).
Pro větší točny (H0) může hladká osa hodně prokluzovat.
Ještě jednou bych se přimlouval za řemenici na motoru z důvodů malého průměru osy - může se při větším úhlu opásání více namáhat řemen na ohyb.

Nemluvím o řemenici, ale o "vulkán hrádek nad nisou", prodávají takové hezké balení 3 kusy :mrgreen:
Mojí elektronice prokluz při rozběhu a dobržďování neva, v klidu je kompenzuje.
Pokud je to velké kolo řemenice a ta osa dost blízko, tak je souosost dost jednoduchá záležitost. Není důvod dávat motorek daleko. Ale jinak je to otázka každého.
TADY prodávají hezkou řemenici.

Zdenek Valter píše:Mimochodem, jak velký poměr převodu předpokládáš ?

To je celkem jedno. Je to o tom, aby se ti líbila rychlost otáčení. Vyhodnocovací elektronika je koncipovaná na gramofon, takže maximum je 33 otáček/min a to si asi nikdo rozumnej na točnu nedá, to by byla odstředivka a ne točna. Záleží hodně na použitém motorku, já použil nějakej japonskej coreless, kterej se točí jako blázen (20000 ot/min), takže mám převodovku asi 40000:1 - proto tolik koleček.
Za pravopisné chyby v této zprávě může moje učitelka češtiny.
Uživatelský avatar
fulda
 
Příspěvky: 5150
Registrován: pon 09 srp, 2010 8:08 am
Bydliště: Praha - Uhříněves

Re: Točna

Příspěvekod TomBart » pon 28 led, 2013 11:10 am

Ahoj, využiji toto vlákno.
potřeboval bych konzultaci.
Podélné depo, rozdělené točnou. Na jedné straně rotunda o 5 stáních + nějaké špačky vedle. Je to točna Roco, do rotundy úhly odbočení po 9°. Na protější straně je ale výtopna o dvou stáních a další dvě vjezdové koleje, které už nejsou o 9°, ale tak jak to vyšlo.
Když to shrnu, tak paprsky na sebe u protilehlé koleje téměř všude nenavazují, může to tak být? pokud ano, není co řešit. Pokud ne, musí být na protější straně od koleje aspon nějaký kousek se zarážkou? Když to pujde, tak jí tam udělám, ale v mnoha případech mi to nesedí třeba jen o 3° a vychází to do pulky nájezdu.

Díky TB
TomBart
 
Příspěvky: 526
Registrován: čtv 21 pro, 2006 10:14 am
Bydliště: Chrudim

Předchozí

Zpět na DCC v praxi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník