Ahoj. Díky všem za příznivé i konstruktivní ohlasy.
Slibuji, že se pokusím co nejdřív udělat přejezd se světelnou výstrahou, jak to bylo původně v plánu.
K tomu vedení tratí: Původní plánek byl "konstrukčně jednodušší" - lokálka stoupala ze stanice Snědava údolím potoka zhruba v trase, kterou naznačil do plánku Janek.KP. Hlavní trať pak ze zhlaví vedla kolmo nahoru do tunelu ve stráni pod koncovým zhlavím horní lokálkové stanice Landek. Tím ovšem došlo k tomu, že nádražní budova by byla na opačné - vnitřní straně - kolejiště. Než jsem dospěl k finálnímu návrhu kolejiště, rozestavěl jsem totiž ještě jeden - rohový - díl kolejiště, rozměrově odpovídající tomu v pravém dolním rohu plánku. Je na něm na jedné polovině hotová krajina - skály, tráva, stromy, položené koleje včetně napájecích drátů, zaštěrkováno a položená tři dlouhá zpevněná sypaná nástupiště. Chybí v podstatě jen krajina na vnější straně kolejí, tam co měla na původním plánku stát nádražní budova. Asi je vám jasné, kam tím mířím. Finální plánek je upraven tak, aby do něj ten skoro hotový díl šel zapojit bez toho, že bych hodil ze skály pár tisícovek, co jsem do něho vrazil. Proto to křížení tratí. Vím, že jsou i u nás stanice, kde se lokálka připojuje na vzdálenější stranu staničního kolejiště. Ale v provozu to představuje komplikace - cestující pak přecházejí přes hlavní traťovou kolej. A to se mi nelíbilo.
Co se týká zhlaví - mám v celém kolejišti jednu nepřekročitelnou podmínku - nikde žádné EW1, tudíž ani IBW (angličana nepočítám, toho jsem vzal na milost). Takže moc možností "rozvinutí" zhlaví nemám - EW3, EW2 a k tomu symetrické 12- a 15-stupňové. V oblouku dost těžko použitelné, pokud je pro viditelnou kolej Rmin = 700 mm... Na to, abych si postavil vlastní výhybky, nejsem dost šikovnej...