422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod knoll » stř 12 pro, 2012 12:49 pm

Z diskuze jsem pochopil, že Brawa 422 by na Fleischmannovi měla jezdit v pohodě, ale pouze za předpokladu, že natrefím na dobře smontovaný kus. Pokud nebudu mít štěstí, tak prostě nepojede. Rozhodně si nemyslím, že mašina za 10 tis by se musela hned rozebírat a opravovat, to chápu u starého bazarového kusu, že si to musím dodělat či doladit, ale tady by to měl udělat a zkontrolovat výrobce, za ty peníze přeci nekupuji hromadu dílů ale plně funkční stroj, nebo ne?
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Ferda » stř 12 pro, 2012 1:15 pm

O veekendu byla provedena jízdní zkouška tohoto stroje (kolegy Netáhla) na modulech polských modulářů v Krakově a Brawa dostala jedničku. Nebyl zaznamenán jediný problém. Mašina bravurně projížděla i místy, kde běžně docházelo k rozpojování souprav.
Podotýkám, že pokládka kolejiva na polských modulech byla hodnocena mezi -3 až 4.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » stř 12 pro, 2012 3:06 pm

Z diskuze jsem pochopil, že Brawa 422 by na Fleischmannovi měla jezdit v pohodě, ale pouze za předpokladu, že natrefím na dobře smontovaný kus. Pokud nebudu mít štěstí, tak prostě nepojede.

Takový kus by měl ale být nalezen už při nákupu. Alespoň u mého prodejce lokomotiva projela malým testovacím okruhem oběma směry, pomalu i rychle, i přes výhybky. Mohl jsem si zapůjčit ovladač a zkusit si jí. Při nákupu přes internet samozřejmě nezbude než reklamovat později, ale čekal bych, že prodejce i při prodeji a zasílání poštou bude model testovat, protože si tím ve výsledku ušetří dost práce a peněz.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » stř 12 pro, 2012 7:07 pm

Já bych taky v případě jakýchkoli potíží neváhal a reklamoval - BRAWA je obecně dost drahý výrobce a ráda se chlubí svou kvalitou, tak ať to dokáže, ne? :mrgreen: :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod Michal Dalecký » stř 12 pro, 2012 8:55 pm

Dnes mi prisla prvni faktura na dalsi 422 CSD :D Ale opet to prijde na dvakrat s odstupem cca tydne.
:: H0, DCC, III-IV :: http://www.ambmodely.cz :: http://diskuze.modely.biz
Uživatelský avatar
Michal Dalecký
 
Příspěvky: 1863
Registrován: pát 23 lis, 2007 8:50 pm
Bydliště: Praha 6

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod miroslav lengyel » čtv 13 pro, 2012 5:29 am

jirkan píše:Já bych taky v případě jakýchkoli potíží neváhal a reklamoval - BRAWA je obecně dost drahý výrobce a ráda se chlubí svou kvalitou, tak ať to dokáže, ne? :mrgreen: :mrgreen:


Na ono to tak horké s tou kvalitou zase nebude,že? :lol:
H0 II.epocha DRG+1souprava Würtenberg(startset)a pára K.P.E.V.ještě je nestihli přeznačit.
Uživatelský avatar
miroslav lengyel
 
Příspěvky: 3579
Registrován: sob 17 led, 2009 6:26 am
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » čtv 13 pro, 2012 4:13 pm

No, musím říct, že mé pocity jsou velmi rozporuplné - mám několik lokomotiv (zejména páry), které jsou naprosto perfektní, a naproti tomu i věci, co vůbec nechápu, jak s tím mohli jít ven - a to nejen co do kvality provedení, ale i konstrukčně. A taky se mi několikrát stalo, že jsem musel cpát dekodér na nějaké nesmyslné místo, protože tam, kde měl být správně umístěn, chyběl 1 mm. Tak mi to připadá, že něco se tam dělá v úterý, a něco v pátek odpoledně :mrgreen:
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » čtv 13 pro, 2012 9:11 pm

A taky se mi několikrát stalo, že jsem musel cpát dekodér na nějaké nesmyslné místo, protože tam, kde měl být správně umístěn, chyběl 1 mm.

Tyto problémy s novými rozhraními vymizí, u nich je typ rozhraní striktně svázán s maximální velikostí. U starých modelů to byl častý problém, ale s tím se nedalo nic dělat, protože nebyl standard pro výrobce DCC komponent. Dneska se už můžete spolehnout, že třeba dekodér s NEXT18 nebude větší než 15,5mm x 9,5mm a výrobce modelu a dekodéru se tím řídí.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod knoll » pon 17 pro, 2012 7:19 pm

Před pár dny jsem tady rozvířil diskuzi s otázkou, zda tato lokomotiva s nízkými okolky zvládne i prudké kolejivo Fleischmann a jak je to s jejími jízdními vlastnostmi na složitějších místech, jako angličan a oblouková výhybka. Dnes jsem měl možnost si lokomotivu vypůjčit a vyzkoušet. Byla sice jen v analogu ale i tak je to jedním slovem fantazie. Ikdyž má opravdu neskutečně nízké okolky, drží na kolejích jako kačena bez jakéhokoliv problému. Jízda je jako u skutečné mašinky tohoto druhu, mírné pohupování a ladné a strohé projíždění výhybek jak v reálné rychlosti, tak i při velmi nízké. Předpokládaný propad na srdcovce není takřka patrný. Prostě paráda, těžko se mi s ní loučilo.
knoll
 
Příspěvky: 20
Registrován: pon 24 zář, 2012 10:10 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » pon 17 pro, 2012 7:49 pm

Ohledně chodových vlatností přispěji též do diskuze. Popravdě řečeno z těch nizoučkých okolků jsem měl před koupí také strach, ale nic není tak horké, jak se to uvaří, a protože ještě čekám na zvukový dekodér a mašinku mám zatím pouze v analogu, tak jsem ji minulý týden přišel provětrat k nám do KŽM na klubové kolejiště. Vzhledem ke staří kolejiva a horšímu technickém stavu svršku jsem očekával, že mašinku budu neustále lovit z jízdy po prašcích. Nikoli mašinka jezdila perfektně a ani jednou se nikde nevykolejila a to na kolejišti jsou docela brutální poloměry oblouků a místy i horší stav výhybek. Výsledek byl tedy nad mé očekávání a po tomto malém testu již očekávám, že v DCC na mojem kolejišti nebude žádný problém. Ještě upřesním, že na klubovém kolejišti je kolejivo typu PILZ, doma mám PECO.

Trošku mě však při testech překvapila nízká tažná síla. Lokomotiva měla zátěž pouze dvou rybáků a v malém stoupání už prokluzovala, ale vyjela :) Pravda, ale jen s regulátorem na půl plynu... Tak doufám, že v DCC na tom bude líp, jinak ji pak budu muset z traťových výkonů vyloučit a předislokovat jen na posun v depu :cry:
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod jirkan » pon 17 pro, 2012 10:16 pm

Pokud je limitem tažné síly prokluzování, tak DCC žádný zázrak neudělá. Moje zvládá 4x Be/Bi na stoupání cca 2,5 % na poloměru 486 bez zjevných problémů.
jirkan
 
Příspěvky: 1076
Registrován: stř 16 bře, 2011 9:47 pm
Bydliště: Praha

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod radeksindy » úte 18 pro, 2012 10:09 am

ad knoll: Propadání je samozřejmě hlavně problém náprav, které se propadnout mohou. U 422.0 jsou čtyři nápravy uloženy sice kyvně, ale rozhodně tužším způsobem než třeba běhouny nebo nápravy vozů. Proto třeba výrobci jako ROCO, FLM, i BRAWA mají na parních lokomotivách běhouny s okolkem 1-1,2mm, zatímco hnací jsou 0,6-0,8mm.

Včera mi na stole přistála 178.50 kkStB, ještě v noci jsem do ní dal dekodér, připojil pár vozů (ADA, Liliput, Klein) a kochal jsem se :-) S těmi stříbrnými částmi se bude muset něco udělat. Jak se mi ten zbytek líbí, tak toto se moc nepovedlo. Protože doma kolejiště nemám a jinak jezdím jen na modulech, tak tažnou sílu v kopci otestovat nemohu. Na rovině jsem ji včera zařáhl před Rheingold (tj. pět rychlíkových vozů TRIX) a přidal ještě dva bavrorské rychlíkáče ROCO a šlapala dobře.
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod stoupa » čtv 27 pro, 2012 2:44 pm

Zdravím 422 utáhne 4 dvouosé vozy Brawa ve stoupání 4,5 cm/m i v oblouku 400mm (Tillig Elite) ... nevíte jaký tam má být ten generátor?RP 4 ?
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod t6791225 » čtv 27 pro, 2012 3:53 pm

Tak to mě spad kámen ze srdce, mašinka nebude muset jezdit na posunu ve stanici a bude se moci podívat i do hor :D Já mám na kolejišti max. 5cm/1m a čtyřosáky určitě často vozit nebude, takže je to OK.
Turbo, které tam patří je právě ta RP4. Já použil tu od BV model http://www.bvmodel.cz/index.php?main_pa ... cts_id=839 Dnes jsem zrovna 422 poprve otevřel kvůli pár úpravám jako je odstranění tlumiče sací brzdy, osazení nového turba, osazení hvězdy... Avšak po přiměření turba na konzoli mi přišlo takové větší... Ale možná se mi to jen zdá. Každopádně mu tyto úpravy prospěly a zvláště nová hvězda na čele býčkovi moc sluší :D
ČSD III./IV. epocha (1956-1975)
Uživatelský avatar
t6791225
 
Příspěvky: 226
Registrován: stř 22 úno, 2012 7:18 pm
Bydliště: Hulín

Re: 422.0 ČSD /178 KkStB/ od Brawa

Příspěvekod stoupa » čtv 27 pro, 2012 4:58 pm

BRAWA strašně padá s kvalitou ale je fakt že i přes pár chyb je skvělá.Mě stroj nešel vůbec hovada v Číně tam na plošňák udělali takovou kouli cínu že zkratovala .... škoda ...generátor hvězda madla jsou blbiny.Sací brzdu krouhnul skalpel ani to není třeba lakovat . Vzpomeňte na 555.0 ROCO a nefunkční dálkové světlo podivný rozvod a podobně to samé Hrboun berte to rozumně za pár kaček krásný stroj(na Brawu start stroj)...zkuste si postavit lepší třeba z mosazi :D chodí naprosto spolehlivě pokud ne máte na prd kolejiště
Uživatelský avatar
stoupa
 
Příspěvky: 218
Registrován: čtv 09 dub, 2009 6:43 pm
Bydliště: Palonín

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků