V tuhosti pojezdu u 422.0 problém nebude, ten je opravdu tvořen svisle i příčně pohyblivými předními nápravami, zadní dvojice je kyvná. Bohužel u BRAWY se poslední dobou vyskytuje poměrně dost problémů s montáží modelů. U mě se vyskytl naštestí jen jediný problém se špatně sestaveným bavorským vozem na mléko.
Fleischmann, stejně jako ROCO, nedodržuje poměry v srdcovce. Takže obvykle naměříte širší žlábky a není tak dodržena míra C. Pokud chcete někdo souhrnné povídání o kolejových systémech H0, máte ho tady:
http://www.der-moba.de/index.php/Gleissysteme_H0Důležitý je sloupec, kde je uveden průjezd RP25/Code110, příp. Code88. Bohužel ROCO, FLM, ale i další obvykle méně modelové typy kolejiva mají uvedeno "mit Einknicken", tedy s propadem. Srdcovka je totiž malinko širší a pokud poměry při průjezdu dovolí dvojkolí na srdcovce pohyb, tak se malinko propadne. U některých typů uložení to pak vede k nadzvednutí kola na druhé straně. Co ale vydrží NEM okolek, může u RP25 vést ke zvednutí nad temeno kolejnice a tím přestává být kolo správně vedeno. Obvykle je u těchto systémů průjezd tenčího Code88 úplně nemožný, zatímco u ostatních to ještě lze.
Další problém, který ovlivňuje průjezdnost dvojkolí výhybkou, je jeho rozkolí. A to je ještě tuplovaný problém, protože výrobci na to dost kašlou a pro spolehlivost je to kritická míra. Naprostý expert na toto byl Klein Modellbahn, který měl v normě obvykle tak jedno ze čtyř dvojkolí. Dalším specialistou je zde opět Fleischmann. Například jinak krásný vůz na víno, který jsem si přinesl před dvěma týdny, má na dvojkolích rozkolí 14,15mm a 14,25mm. A to současná norma připouští minimum 14,4mm.
Bohužel výše uvedené způsobuje, že přechod na RP25 jako standard v Evropě je jenom utopií. A je to dáno jenom neschopností výrobců dodržovat normy. Paradoxní na tom je to, že NEM normy s nízkým okolkem už dvacet let počítají a zavádějího. Souhlasím s tím, že nejvíce problémům předejte kontrolou rozkolí na vozidlech.