TT kolejiště 92*200cm

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

TT kolejiště 92*200cm

Příspěvekod Adam96 » ned 28 říj, 2012 2:55 pm

Zdravím, zakládám nové téma, abych neplevelil ostatní. Za pár měsíců se nejspíš pustím do stavby kolejiště. Námětem se stala malá koncová stanice, z níž vede trať, která se napojí odbočkou na širé trati na trať ,,hlavní". Plánek mám víceméně vyřešený, co zbývá vyřešit je plánek vlečky a příp. její námět ( počítám s pilou ) a umístění v místnosti. To je tak trošku oříšek. Můj pokoj má rozměry 2,9 * 3,1 m, a k tomu tam jsou úhlopříčně vstupní a balkonové dveře. Kolejiště budu muset sklápět, problém by mohl být v otázce přístupu ke kolejišti. Snad to nastíní obrázek, ještě jsem zapomněl uvést, že rám kolejiště bude v provozním stavu cca 80cm nad zemí. Uvítám jakýkoliv názor, či připomínku.
Plánek kolejiště i s technickými parametry:
http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... C01849.jpg
Orientační umístění vlečky, vlečka bude delší a s větším areálem:
http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... vlekou.jpg
A umístění v pokoji:
http://okounricni.rajce.idnes.cz/Kolejo ... koji_1.jpg
Naposledy upravil Adam96 dne čtv 23 led, 2014 9:58 pm, celkově upraveno 2
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » ned 28 říj, 2012 3:42 pm

Ještě mě napadlo přidat ke sklopnému mechanismu také dvě ,,kolejnice " pomocí kterých by se kolejiště po sklopení dolů ještě trochu vysunulo, jednak by se tím vytvořil pracovní přístup k jedné straně a druhak by kolejiště nebylo častí zastrčené ve skříni, ze které se bude vyklápět.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Vladimír_B » ned 28 říj, 2012 5:41 pm

Ahoj, vypadá to pěkně a hlavně rozumně. Co kdyby si kolejiště umístil nad/pod postel? Mohl by si mít 2m rám. A co takhle udělat větší vlečku mimo kolejiště jako modul? http://vladimirb.rajce.idnes.cz/Moduly# ... oji_11.jpg Pokud by si měl postel ve výšce a kolejiště pod, tak by si ho ani nemusel sklízet a takhle by nevadilo normálnímu provozu.
Jak si představuješ skrytou část?
>H0< Nejde? To slovo neznám. :-)
Uživatelský avatar
Vladimír_B
 
Příspěvky: 1234
Registrován: ned 02 bře, 2008 6:57 pm
Bydliště: Plzeň

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » ned 28 říj, 2012 8:38 pm

Ahoj. O kolejišti pod postelí jsem uvažoval, vešlo by se tam 165*110cm, což by mi třeba stačilo, ale zavrhnul jsem to z důvodu nevhodné konstrukce postele a taky proto, že kolejiště by bylo na zemi, kde by mu hrozilo nebezpečí. 2m rám by mohl být, ale to by se kolejiště muselo sklápět podélně od stěny a nebyl by přístup k jedné ,,dlouhé" straně kolejiště, což by taky nebylo dobré. Já se narozdíl od kolegů snažím mít kolejiště spíše menší, než větší, jednak bydlím v paneláku a druhak mi to uspoří nějaké ty finance, kterých taky není moc. Dal jsem si cíl: provoz dle GVD ( koncová+smyčky), EW2, vyhnout se nejmenším rádiusům, provoz brejlovce + 4 ypsilony (brejle = srdcovka :) ) To se mi jakžtakž podařilo smrsknout na 110*175.
Jinak s přídavným modulem se počítá. Momentálně na jej opravdu není místo, ale v daleké ( horizont 10 let a víc ) budoucnosti se kolejiště může dočkat vlastní místnosti. V tom případě by se výtažná kolej proměnila na trať a stanice by se stala mezilehlou. Spíš přemýšlím, jaké skříně se zbavit, ale to asi také nebude možno :x Momentálně mi jde hlavně o přístup ke kolejišti, ale pokud budou připomínky k plánku, tak sem s nimi.
Jinak Sn bude dle originálu od M. Ferdiána, tj. 2 smyčky pod sebou
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod petr6043 » pon 29 říj, 2012 8:12 am

Plánek se mi líbí, je to jednoduché a pestré. Důkaz toho, že méně znamená více. Akorát v umístění bych našel mouchu, a to přístup u postele. Jinak vlečku bych zdvojkolejnil pro zajímavější posun.
Uživatelský avatar
petr6043
 
Příspěvky: 38
Registrován: ned 21 lis, 2010 3:00 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Janek.KP » pon 29 říj, 2012 7:54 pm

Souhlasím s Petrem, jednoduchost je krásná. Popřemýšlej ještě vážněji o segmentech, modulech. Budou skladnější, ve finále spotřebuješ méně materiálu a třeba udělat jenom hlavní trať v přímce, po které bude jezdit brejlovec, na obou koncích vratné smyčky ( jednu nad pracovní stůl a druhou nad postel ), vedle hlavní trati vlečku a celé to segmentiště umístit napříč pokojem pro dosažení delší tratě a vlečky ;) :?:
A místo sklápění sundat vratné smyčky a vytahovat ke stropu :?:

Viděl jsi http://diskuze.modely.biz/viewtopic.php?f=1&t=2183&p=44583&hilit=spo%C5%99inka#p44583 ?
Zaujalo mne použití kulisy na rozdělení kolejiště. Pro Tvůj případ - z jedné strany hlavní trať a z druhé strany delší koncová stanice s vlečkou?

Já mám opačný problém, prostoru moc a nemůžu to zmenšit :)
Jo a zkušenosti jsou většinou nepředatelné :wink:
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pon 29 říj, 2012 8:40 pm

Segmenty bych asi udělal nejradši, problémem je opravdu ten zakletý pokoj. Rozměry jsou 3*2,9m, a to je to samá skříň a postel. Poskládat by se to nějak dalo, což o to, ale uskladnění bude problém, mám dvě a půl skříně + úložák v posteli - vše je plné. Asi zůstanu u dosavadního řešení, tj. sklopný panel + kolejnice pro vysouvání, aby se dal vytvořit přístup kamkoliv. Snažil jsem se nepřesáhnout 110cm šířky, abych si zajistil pohodlnější manipulaci. Uprostřed panelu se s tím moc piplat nebudu, tam bude les :)
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod milan ferdián » pon 29 říj, 2012 8:56 pm

Adam Buchal píše: Snažil jsem se nepřesáhnout 110cm šířky, abych si zajistil pohodlnější manipulaci. Uprostřed panelu se s tím moc piplat nebudu, tam bude les :)

Zapomínáš na jednu věc a to,že tvoje kolejiště je oboustranně přístupné+přední strana.To znamená,že kolejiště můžeš mít místo 110,0 cm,klidně 130,0 cm maximálně 140,0 cm.Takže by jsi měl k dispozici panel 140,0 cm x 175,0 cm a pohodlně se dostaneš do každého místa na kolejišti.Co ty na to :mrgreen:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pon 29 říj, 2012 9:28 pm

milan ferdián píše:
Adam Buchal píše: Snažil jsem se nepřesáhnout 110cm šířky, abych si zajistil pohodlnější manipulaci. Uprostřed panelu se s tím moc piplat nebudu, tam bude les :)

Zapomínáš na jednu věc a to,že tvoje kolejiště je oboustranně přístupné+přední strana.To znamená,že kolejiště můžeš mít místo 110,0 cm,klidně 130,0 cm maximálně 140,0 cm.Takže by jsi měl k dispozici panel 140,0 cm x 175,0 cm a pohodlně se dostaneš do každého místa na kolejišti.Co ty na to :mrgreen:


To je fakt. Na plánku se nic nezmění, budou lepší poloměry ( krapet, ale každý cm k dobru ). Akorát vstupní dveře, už nebude tak pohodlný vstup do místnosti. To ale může být členům rodiny jedno, přes kolejiště se stejně nikam nedostanou :D Moc bych ale nepřidával, ale takových 5 -10 cm se bude hodit. Větší vzdálenost oblouku ze stanice od kraje a větší vzdálenost trati od stanice.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pát 23 lis, 2012 3:20 pm

Měl bych jednu ,,provozní" otázku. Kamarád narazil na jednu z much tohoto plánku a to, že půlka KONCOVÉ stanice je v oblouku. Tím zvýrazněným ,,koncové" mám na mysli to, že v žst. loko objíždí soupravu a napojuje se k soupravě v poloměru R631. Koleje zatím nemám abych to vyzkoušel, ale na setkání modulovky, když jsem se snažil poskládat manipulák ve smyčce na poloměru cca R400, tak to byla úmorná práce. Má někdo zkušenosti se spřahováním na tomto, či podobném poloměru ?
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod milan ferdián » pát 23 lis, 2012 3:45 pm

Bohužel Adame,to je daň za tvar stanice.Jedno řešení je.Zhlaví složit jen z obloukových výhybek a příčně zhlaví pospojovat,tak jak je to na návrhu kolejiště odbočka Dolní Rybník ve stanici Jirkov.Tam jsem se snažil,aby staniční koleje byly co nejvíce v přímce.Mrkni na ten plánek
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » pát 23 lis, 2012 3:55 pm

milan ferdián píše:Bohužel Adame,to je daň za tvar stanice.Jedno řešení je.Zhlaví složit jen z obloukových výhybek a příčně zhlaví pospojovat,tak jak je to na návrhu kolejiště odbočka Dolní Rybník ve stanici Jirkov.Tam jsem se snažil,aby staniční koleje byly co nejvíce v přímce.Mrkni na ten plánek


To je možné řešení. Akorát nevím nakolik to pomůže, protože vjezdové zhlaví je složenou pouze ze 2 vekslí, jedna EW2, druhá IBW. Snažil jsem se plánku celkově vyhnout poloměru R310, takže tu 1 obloukovou plánuji postavit z flexi stavebnice s tím, že menší poloměr bude R400. Mohla by tak vypadat i ta druhá veksle, zdali to ovšem pomůže při zachování stávajících délek staničních kolejí... Mrknu na to. Jako je mi jasné že v poloměru nikdy nebude ideální spřahování, chtěl jsem vědět, jak moc hrozně to jde v poloměrech, které mám ve stanici = 2. kolej je R631 Na 1. koleji je R587 a 3. manipulační R543.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Jeňa Sova » pát 23 lis, 2012 4:55 pm

Možné řešení by asi bylo otočit obě zhlaví. To koncové v oblouku směrem do pravého spodního rohu (při rozvěšování by neměl být problém) a to směrem do tratě v rovném. Ale...
1) znamenalo by to kompletně plánek překopat.
2) asi by to vypadalo hodně blbě.
3) na stočení tratě ze stanice k opačnému kraji panelu bys asi musel použít od zhlaví hodně ostrý oblouk. Možná, kdyby byla stanice pod větším úhlem, troufnu si to odhadnout tak na 45 stupňů vzhledem k okraji panelu. A vlečku bys mohl (v podstatě musel) přemístit do pravého horního rohu.

EDITACE: je to blbost, vůbec to nevychází :D
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Adam96 » ned 25 lis, 2012 4:09 pm

Tak jsem to zkusil přerýsovat. Na vjezdovém zhlaví jsem nakreslil místo IBW+ EW2 dvě obloukové výhybky o vnitřním poloměru R400. Oblouk 2. koleje se tím pádem zvětšil na R700, jenže na zhlaví, aby kolej mohla zaústit do výhybky, tak R700 se zmenší na R400 a vychází to tak, že když mašina objede soupravu a má se spřáhnout se soupravou, tak jedním podvozkem by stála na R700 a druhým na R400, což se míjí účinkem. Leda soupravu kousek sunout až na R700, nebo při příjezdu do žst. zastavit lokomotivou na výhybce. Akorát v reálu to první není technicky možné a to druhé je výjimečná situace ( ikdyž v Uherském Hradišti :D ). Takže u mě na kolejišti bude asi pořád výjimečná situace :)

až dokončím plánek, tak to tu opět hodím.
TT, DCC, ep. IV/současnost. Brejlovec je nejhezčí lokomotiva !
Uživatelský avatar
Adam96
 
Příspěvky: 522
Registrován: sob 30 čer, 2012 8:04 pm

Re: TT kolejiště 110*175cm

Příspěvekod Jeňa Sova » ned 25 lis, 2012 8:59 pm

Adame, zastavit na výhybce není úplná vyjímka. Když jsem se učil jezdit se 754, tak se v Luhačovicích (dokud tam ještě někdo byl...) běžně zastavovalo prvním vozem u návěstidla. Říká se tomu posun za námezník. Je na to speciální ruční návěst (bílá čtvercová deska, postavená na špici a na ní dvě černé kolečka vedle sebe), kterou dává zaměstnanec vjíždějícímu vlaku. Na návěstidle svítí „posun dovolen” a vlak zastaví až za ním. Nezažít to, tak si asi nevzpomenu, ale mám pocit, že to tam bylo snad pravidlo u každého rychlíku...
Uživatelský avatar
Jeňa Sova
 
Příspěvky: 967
Registrován: stř 25 srp, 2010 10:43 am
Bydliště: pod Hostýnem...

Další

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků