TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » úte 16 říj, 2012 10:25 am

Ahoj, tak jsem něco zkusil. Předem bych měl pro vás pár informací:
1) celková délka místnosti ( pod šikminou ) je 7 metrů - http://imageshack.us/a/img716/1517/janekm2.jpg
2) průjezdná výška pod šikminou při výšce desky 700mm od země je:
- 110mm ve vzdálenosti 150mm od boční stěny
- 150mm ve vzdálenosti 200mm od boční stěny
3) zkusil jsem svoji původní ideu nacpat do původního prostoru, prozatím vypustil přehradu ;) i když by se tam asi vešla a přemístil SN. Sice ještě budu muset přemluvit manželku, protože v místě SN jsou už skříňky - tak je předělám, tedy udělám nové...vícenáklady... :(
4) Stanice velmi volně na téma Grünthal, bez skladištní a kancelářské budovy. Také jsem redukoval stání ve výtopně včetně budovy dílny a přidal venkovní paprsky k točně. Vodárnu jsem sloučil s budovou dílny - inspiroval jsem se malými výtopnami na lokálkách ( což asi není dobře ) Chybí mi skladištní a nádražní budova - nádražní budovu bych nejraději dohromady s poštou na přistavení vagonu pro zásilky, takže pokud by měl někdo nějaký tip, sem s ním ;)
5) mám správně očíslované koleje? ale snažil jsem se...
6) SN jsem nestihl, ale jeho umístění a velikost ( max 850x3000 a může být i menší ) se mi zdá vhodnější než v předchozí verzi :) Délka souprav pro návrh SN ( pro jistotu do budoucna ) - okolo 1400 na hlavní trati, na lokální trať a stanici tak max 1000. A na mě jsou tohle už extrémy, ze začátku budu provozovat soupravy podstatně kratší.
7) výhybky - širá trať EW3, stanice EW2, do SN EW1, digitální serva coby přestavníky
8 ) vadí mi totálně "zazděné" topení, možná ho trochu "odkrýt" třeba viaduktem a snížit výšku na 650mm?
9) zatím neřeším dostupnost zadních partií kolejiště, jeden tip jsem našel tady http://www.honzikovyvlacky.cz/2011/02/25/kolejiste-trochu-jinak-aneb-nebojte-se-styroduru/
10) už jsem to říkal, musím to nějak rozsegmentovat. Ehm, co takhle aspoň SN udělat, aby byl kdyžtak použitelný pro modulovky?
11) kolej od vlečky v levém dolním rohu je moc u kraje

Všechno jsem nestihl, dost toho chybí, viz plánek, prosím o opravy, připomínky, názory. Díky moc a hezký den.

http://imageshack.us/a/img607/8884/janekv1.jpg

Janek

P.S.
Pro Jeffa - nejsem si jistý, jestli budu provozovat tak dlouhé soupravy, mě se líbí kratší Mn... ;)
Pro Tomáše - díky předem za překreslení, zkus prosím redukovat šířku na levé straně na 1500mm, možná že by to šlo i míň, při zachování R500 a R550. V levém horním rohu bych použil obloukovou poloplastickou kulisu, nemá smysl kolejiště rozšiřovat až do rohu. Myslím si, že délka kolejiště/nádraží je dostatečná, ale pokud bys chtěl délku viditelného kolejiště rozšiřovat, tak max na 4000mmm ;) Ale není to zbytečné?
Pro Milana - jojo, ty tratě prohodit.Kolej do stanice stoupá a mostem nadjíždí spodní kolej ;)
Naposledy upravil Janek.KP dne úte 16 říj, 2012 3:22 pm, celkově upraveno 2
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » úte 16 říj, 2012 11:42 am

Co se týká skříněk, byl jsem na tom podobně - kolejiště je v suterénní místnosti (s oknem do zahrady) a u tří stěn stojí police na oblečení (co zbyde po dětech, než to manželka prodá) a knihovny. Tak jsem manželce udělal nové police pod kolejištěm a hned mám místa... :) Akorát mám temeno kolejnic 100-120 cm nad podlahou, takže hezky na stojáka. Naštěstí to montuju ze segmentů a ty si můžu v klidu vzít do pracovny ke stolu.

Myslíš, že bys přežil skryté nádraží pod kolejištěm? Pěkně v dosahu u přední hrany. Abys neměl tolik práce s těmi pěknými skříňkami. Bylo by jich škoda...
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » úte 16 říj, 2012 1:08 pm

Možná se snažím zbytečně vydolovat z minima maximum.
Mít SN, které můžeš převézt a použít někde na setkání modulů TT ( s nějakým přechodovým dílem ), pokud by byl zájem :?: ( jasně, jsem mimo téma a asi bych pak neměl použít do SN EW 1 ) Nebo kdyby náhodou nebyly z nějakého důvodu finance na celé kolejiště, tak pořád mohu udělat nějaké vlastní minisegmenty, které napojím na SN.
Výhody segmentů/modulů jsou mi známy a SN budu stejně stavět v první fázi :)
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » úte 16 říj, 2012 10:48 pm

Pokus o překreslení upraveného plánku. Neboj, to SN dáme taky dohromady. :)
Přílohy
_modely.biz-Janek.KP-04-3D.jpg
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » stř 17 říj, 2012 8:40 am

Tomáši VELKÉ DÍKY - vypadá to super. Pokud mohu poprosit:

1) obejdu se bez zastávky na hlavní trati - vpředu u odbočky do skláren
2) řeka - snažil jsem se najít nějakou minipřehradu v Jizerských horách/Krkonoších, bez úspěchu. Určitě je jich tam spousty, byly budovány pro sklárny, pily... Přitom mám pocit, že jsem okolo nějakého menšího vodního díla v Jizerkách projížděl... Prosím, zkus s řekou "obkroužit" okolo stanice, jako je to na mém druhém špatně viditelném návrhu.
3) popelová jáma s vodním jeřábem by měla být u skládky uhlí, aspoň podle originálu. Přijede lokomotiva na 9a ,zamíří ke skládce uhlí, tam se zbaví popela a zároveň dobírá vodu a uhlí. Mám pocit, že tahle situace byla dost častá, navzdory tomu, že mi přijde dost nebezpečná, hned u uhlí vysypávat popel.... :)
4) můžeš klidně prodloužit viadukt nad sklárnami a pokud se Ti povede nasměrovat řeku okolo stanice, můžeš redukovat počet mostů ;)
DĚKUJI :!: :!: :!:
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod vmucha » stř 17 říj, 2012 8:52 am

Tu zastávku bych tam nechal, víš kolik lidí jezdí do práce vlakem? :-)
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod milan ferdián » stř 17 říj, 2012 8:56 am

Přehrada se sypanou hrázi byla na Bílé Desné.Hráz se protrhla v roce 1916,jestli ti tento fakt nebude na překážku.Jinak vedle leží vodní nádrž Souš též se sypanou hrázi.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12135
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 17 říj, 2012 9:49 am

Co přehrada Pod Černým Jezerem na Úhlavě. Z modelářského hlediska je zajímavý zejména údaj o rozloze 1Ha a výšce hráze 15m.
http://www.tv-adams.wz.cz/cerne_jezero.html
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod vmucha » stř 17 říj, 2012 10:18 am

Jedna menší stavba, která by se ti tam myslím hodila víc něž přehrada, je vodní elektrárna na Ohři za Doksany. http://mapy.cz/#x=14.162701&y=50.450644&z=18&d=muni_1877_1&t=s&q=Doksany&qp=10.575904_48.429251_20.305332_51.000283_6
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod chameleon » stř 17 říj, 2012 11:13 am

též si myslím, že přehrada se tam nevejde, raději větší řeku. Ale jinak pěkně na tom s lajbltem pracujete :wink:
Mám jeden nápad: co sklárnu nějak zkusit napojit přímo do stanice? Vést vlečku podél řeky pod mosty ke sklárně - či nějak tu dispozici sklárny poupravit. Kvůli tomu, že by možná bylo zajímavější jí obsluhovat ze stanice než jakoby ze skryté stanice, bylo by ve viditelné stanici více práce :wink:
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » stř 17 říj, 2012 12:03 pm

Ahoj Janku,

tu řeku jsem zkoušel podle kresby, ale vznikne ti tam Grand Canyon a vypadá to... divně. Přeci jen stanice je 6,5 cm nad úrovní spodní tratě a řeka nemůže být hned v úrovni spodních kolejí. Takže ze strany stanice bude kolmý sráz do řeky vpředu i vzadu hned za poslední kolejí a hned bude zase další trať. Působilo to na mě jako obří vodní příkop kolem dokola kolejiště.

Co se týká té popelové jámy, dal jsem ji tam právě kvůli požární bezpečnosti.

S horním viaduktem je trochu problém. Nejsem si jistý, jestli kamenný most při takhle ostrém úhlu nadjezdu bude mít dostatečné rozpětí klenby (jestli se tak velké kamenné oblouky na železnici dělají - mě to vychází na nějakých 16 cm a ještě k tomu v oblouku, ve skutečnosti je to cca 19 metrů). Ocelové mosty se nedělají obloukové, maximálně lomené z rovných polí, kde na styku polí je pilíř (lomení nemůže být ve vzduchu). Mě to na plánku bohužel tak vyšlo, zkouším to opravit. Předmostí může být kamenné klenuté. Ale pokud se z důvodu velkého rozpětí mezi pilíři použije most ocelový, musí být rovný, byť na něm může být oblouková kolej (třeba most přes Berounku v Roztokách u Křivoklátu je lomený ze dvou polí). S běžně prodávanými mosty asi neuspěješ, jsou buď pro rovnou kolej nebo pro "tramvajové" poloměry.

Taky si myslím, že malá vodní elektrárna bude hezčí než přehrada, která se sem v nějakém větším měřítku nemá šanci vejít. I tak by to byl unikát, moc takových kolejišť se zajímavým krajinným prvkem asi není.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » stř 17 říj, 2012 12:14 pm

Pro Michala, Vmuchu, Milana - hezké přehrady, ale jak mi naznačujete - asi na ně nebude prostor. Zkoušel jsem je dát do měřítka 1:120 a příliš dlouhé hráze. Když se kouknu na vodní toky v Jizerských horách, jsou to spíše uzké kamenité řečiště + jezy. Třeba tady http://www.mapy.cz/#t=s&x=15.369374&y=50.779415&z=17&d=user_15.369374%2C50.779415%2C50%C2%B046%2745.894%22N%2C%2015%C2%B022%279.747%22E~_1 , šířka koryta okolo 20m, v měřítku cca 12cm, což by šlo. Pořád se ještě snažím držet lokací v Jizerkách...

Ono by to tematicky vycházelo, vyšší jez, který byl vybudován pro sklárnu, do sklárny lidé dojíždějí do lokálkové stanice, odtud pak pěšo přes mostík pro pěší...

Pro Chameleona - Tomáš je hlavní pracant, já mu to jenom připomínkuji ;) Sklárnu napojit do stanice - jsem si říkal, že ji mohu obsluhovat i z viditelné stanice, ze stanice "doposunovat" vozy na místo určení....
Než mi manželka zabavila čerstvě koupenou knížku 100 let Tanvald-Kořenov-Harrachov ( s milým úsměvem mě ubezpečila, že ji najdu pod stromečkem ;), tak jsem zjistil :shock: , že do skláren zajíždějí i sas vozy s pískem a otevřené s kamením. Jaké překvapení... :) Jenom nevím, jak to bylo s odvozem hotového zboží, to jsem nestačil už přečíst :lol:

Pro Tomáše - promiň, použil jsem špatné označení typu mostu - myslel jsem, že by se hodilo něco takovéhleho http://www.masinky.cz/produkt/1512-TT-Ocelovy-most-zakriveny/index.htm
Teď mě napadlo...kolejiště zleva doprava rozděleno hlavním tokem s jezem pro sklárny/elektrárnu a okolo stanice zpředu se vlévá menší říčka... možná trochu snížit výšku stanice ...nemít řečiště tak nízko... pravda, jarní záplavy, hlavně v horách, to není rozumné... ;)
Naposledy upravil Janek.KP dne stř 17 říj, 2012 1:35 pm, celkově upraveno 1
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod lajblt » stř 17 říj, 2012 1:27 pm

Hohó, to je přesně most, co se tam hodí. Vidíš, jak jsi šikovnej. :) Píšou minimální poloměr R396, takže to je v pohodě (tady R500). Akorát nemám k dispozici 3D model, protože je až na Wintrack CD8. :( Stanice bohužel bude takhle vysoko vždycky - kvůli spodní trati. Potřebuješ aspoň 52 mm výškového rozdílu od temene kolejnic dole ke spodní hraně mostu nahoře - takže v reálu to těch 65 mm bude (jako na plánku). A k tomu koryto aspoň 20 mm (2,4 m) pod úrovní kolejí kvůli záplavám, jak píšeš. Zkouším ještě udělat variantu jen s vlečkou, která končí vlevo dole a už nepokračuje tratí. Pak je tam na řeku místa dost. Vlevo vzadu mezi stanicí a tratěmi je v obou případech místo akorát na ten jez. Ale všechno - tedy dvě tratě, řeku i vlečku tam asi jen tak nenacpeme. Ještě tak možná, jak jsem to nakreslil - tedy vpředu dole trať s odbočující vlečkou a řeka jen kratší.
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod Janek.KP » stř 17 říj, 2012 1:52 pm

Tomáši, finální rozhodnutí - zkus to prosím nějak takhle napůl http://imageshack.us/a/img515/5089/modelybizjanekupr.jpg řečiště od jezu může být užší a přinejhorším se "vyzdí" opěrnými stěnami....v horách určitě časté řešení, aby nedocházelo k sesuvům svahů.
...rozumím, že stanice na ostrohu by vypadala asi blbě......ale někde v Česku existuje stanice, která začíná u tunelu a končí viaduktem, jen nemůžu najít ten odkaz...
jen mi prosím neruš tu hlavní trať :cry:
ČSD, IV epocha, TT, digitál
Uživatelský avatar
Janek.KP
 
Příspěvky: 115
Registrován: čtv 03 kvě, 2012 4:32 pm

Re: TT 3,5x1,5m - mezilehlá

Příspěvekod vmucha » stř 17 říj, 2012 2:07 pm

Asi myslíš Sychrov
Doupovská dráha 2. epocha TT
vmucha
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř 10 bře, 2010 11:42 am
Bydliště: Mšené-lázně

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků