Kolejiště 510x380 H0

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 1:00 pm

Michal Šuhajda píše:Tak nějak.
Ještě šikovně zamaskovat oblouk lokálky, kopec trochu zvětšit i kvůli tunelu (nadloží - vrstva zeminy nad tunelem- by měla být min. stejně vysoké jako výška tunelu) a les by měl být taky větší. Možná by stál za úvahu nějaký typ kulisy.

Tak kopec zvětšen . Koukám že Milan dostal další nápad.
Přílohy
Nové nádraží 12 3Db.jpg
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod lajblt » stř 19 zář, 2012 1:43 pm

Myslel jsi nějak takhle, Milane?

Ovšem začíná mi to připomínat ten vtip o truhlářích: "Pane mistr, furt to řežu a furt je to krátký". Z užitečné délky dopravních kolejí v Radkově 2x 190 cm + 170 cm pro hlavní trať a 2x 120 cm pro lokálku zbylo tímhle způsboem 130, 120 a 110 cm pro hlavní trať a 2x 70 cm pro lokálku. A to se mi zdá na HO při celkových rozměrech kolejiště 5x3,8 m už hodně málo.
Pro srovnání: Moje TT koncová lokálková stanice má dopravní koleje 2x135 + 120 cm (odpovídají 165 a 144 m skutečné délky), odbočná bude mít dopravní koleje 190-220 cm dlouhé a to na prostoru 4x4 metry.
Přílohy
_modely.biz-Barbucha222-08-v8.jpg
oranžově Peco HO Code100, hnědozeleně Tillig HO Elite
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 zář, 2012 1:56 pm

lajblt píše:Myslel jsi nějak takhle, Milane?

Ovšem začíná mi to připomínat ten vtip o truhlářích: "Pane mistr, furt to řežu a furt je to krátký". Z užitečné délky dopravních kolejí v Radkově 2x 190 cm + 170 cm pro hlavní trať a 2x 120 cm pro lokálku zbylo tímhle způsobem 130, 120 a 110 cm pro hlavní trať a 2x 70 cm pro lokálku. A to se mi zdá na HO při celkových rozměrech kolejiště 5x3,8 m už hodně málo.
Pro srovnání: Moje TT koncová lokálková stanice má dopravní koleje 2x135 + 120 cm (odpovídají 165 a 144 m skutečné délky), odbočná bude mít dopravní koleje 190-220 cm dlouhé a to na prostoru 4x4 metry.


Ano,tak jsem to myslel.Bohužel ano,užitná délka kolejí se velmi zkracuje a to jsi použil kolejivo PILZ a představ si zhlaví v PECU :mrgreen: .Proto jsem o příspěvek výše psal,že horko těžko se dá něco navrhnout na již rozestavěné kolejiště :(
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 3:47 pm

I když pánové jsou už dál zapoměl jsem přidat plánek kolejí .
Přílohy
Nové nádraží 12 w.jpg
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 zář, 2012 3:57 pm

Jo co se týče té anglické,zrušit a vložit opačně kolejovou spojku.Tím osobní motorák bude blíže ke staniční budově a nad ním může stát připraven k odjezdu manipulák na lokálku a kolej výše bude volná,protože je objízdná.Kapišto?

Teď je to krajinově dobře :wink:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod -mattygetty- » stř 19 zář, 2012 4:07 pm

No, sice nemám svoje kolejiště a ani nejsem tak zkušený ale opravdu musím pochválit tvoje kolejiště, je úplně do detailu vychytané. !! :D :D :D :D
-mattygetty-
 
Příspěvky: 1
Registrován: stř 19 zář, 2012 3:54 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 4:20 pm

milan ferdián píše:Jo co se týče té anglické,zrušit a vložit opačně kolejovou spojku.Tím osobní motorák bude blíže ke staniční budově a nad ním může stát připraven k odjezdu manipulák na lokálku a kolej výše bude volná,protože je objízdná.Kapišto?

Teď je to krajinově dobře :wink:

Nevím jestli mám volat hurá . :D No uvidím. Prosím budeš li mít chvíli . můžeš mi namalovat jak to má být místo toho angličana ?
-mattygetty- píše:No, sice nemám svoje kolejiště a ani nejsem tak zkušený ale opravdu musím pochválit tvoje kolejiště, je úplně do detailu vychytané. !! :D :D :D :D

Děkuji ale detaily teprve přijdou na řadu , jako suché větve do lesa , nějaké houby atd..
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 zář, 2012 4:24 pm

Zde je studie.
Přílohy
Nové nádraží 12 w.jpg
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 5:29 pm

Milane děkuji v plánu opravím .Ještě mne napadlo jedno řešení koncové stanice , do které vlak stoupá po kryté trati .Stjně bych rád ten oddělávací díl (segment) měl kvůli místu na nějaké stavby .Manželka mě nějak hojně zásobuje. :D
Přílohy
Nové nádraží 13 w.jpg
Nové nádraží 13 3D w.jpg
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 zář, 2012 5:44 pm

Na udaném prostoru,příliš plýtvaš vedením trasy.Nabízi se tyto řešení.
-1-Celá viditelná trať ve tvaru "S"
-2-Částečně viditelná trať ve tvaru "O"
Lepší vytočení koncové stanice.Proč tam máš tu křižovatku?Tato typizace stanic patří německým drahám,kde byly velmi rozšířené.

Ještě poznámka.Ten výkroj minimálně 60,0 cm né 40,0cm.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod lajblt » stř 19 zář, 2012 5:59 pm

Teď jsem si ještě uvědomil jednu věc - pokud bude rozteč kolejí ve stanici zvolena 50,5 mm (Peco geometrie), nelze mezi koleje osadit lampy nebo návěstidla, protože průjezdný průřez vyžaduje na šířku minimálně 25 mm od osy koleje (v přímé). V oblouku je to dokonce tak, že se mohou průjezdné průřezy obou kolejí dostat do kolize. Vřele doporučuju zkontrolovat měrkou, aby nedošlo k nepříjemným překvapením.

Jinak si říkám, že Libor má v obzvláštní oblibě tunel, v jehož ústí je výhybka. :)
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod milan ferdián » stř 19 zář, 2012 6:03 pm

lajblt píše:Teď jsem si ještě uvědomil jednu věc - pokud bude rozteč kolejí ve stanici zvolena 50,5 mm (Peco geometrie), nelze mezi koleje osadit lampy nebo návěstidla, protože průjezdný průřez vyžaduje na šířku minimálně 25 mm od osy koleje (v přímé). V oblouku je to dokonce tak, že se mohou průjezdné průřezy obou kolejí dostat do kolize. Vřele doporučuju zkontrolovat měrkou, aby nedošlo k nepříjemným překvapením.


Já používám pro kolejivo PECO rozteč 55mm.

lajblt píše:Jinak si říkám, že Libor má v obzvláštní oblibě tunel, v jehož ústí je výhybka. :)


Nic jiného mu nezbývá :lol:
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 6:03 pm

Hlavně mne zajímalo zda by toto řešení ,po úpravě (jestli dobře chápu to es tak šturcama do rohu směrem k Radkovu) bylo lepší než to předtím .Ta křižovatka byla někde v nějakém plánku (Tvůj to nebyl) a nějak jsem si to zapamatoval . :D
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod Barbucha22 » stř 19 zář, 2012 6:07 pm

milan ferdián píše:
lajblt píše:Teď jsem si ještě uvědomil jednu věc - pokud bude rozteč kolejí ve stanici zvolena 50,5 mm (Peco geometrie), nelze mezi koleje osadit lampy nebo návěstidla, protože průjezdný průřez vyžaduje na šířku minimálně 25 mm od osy koleje (v přímé). V oblouku je to dokonce tak, že se mohou průjezdné průřezy obou kolejí dostat do kolize. Vřele doporučuju zkontrolovat měrkou, aby nedošlo k nepříjemným překvapením.


Já používám pro kolejivo PECO rozteč 55mm.

lajblt píše:Jinak si říkám, že Libor má v obzvláštní oblibě tunel, v jehož ústí je výhybka. :)


Nic jiného mu nezbývá :lol:

Na tom původně plánovaném Radkově jsem chtěl dělat rozteč 60mm.
Přesně tak jinak to nevychází ,co se dá dělat. :)
Barbucha22
 
Příspěvky: 98
Registrován: stř 21 pro, 2011 9:34 pm

Re: Kolejiště 510x380 H0

Příspěvekod lajblt » stř 19 zář, 2012 7:27 pm

Tillig HO Elite má rozteč 59 mm (~5,1 m). Ještě si zkontroluj, jestli koleje ve skryťáku jsou delší nebo alespoň stejně dlouhé jako ty v Radkově. Nemá smysl mít viditelnou délku staniční koleje 195 cm a skryťák jen 150 cm nebo podobně. Potom by dlouhé vlaky ve skrytém nádraží nemohly zastavovat, protože by ho zablokovaly. Totéž u lokálky - pokud má staniční kolej 100 cm a v koncové stanici jen 50, k čemu to je?
lajblt
 
Příspěvky: 877
Registrován: ned 06 bře, 2011 7:38 pm

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků