novinky 2012

Specializované fórum pouze pro příznivce velikosti H0 (1:87).

Moderátor: Michal Dalecký

Re: novinky 2012

Příspěvekod radeksindy » pon 06 srp, 2012 11:51 am

...a pořád zastávám názor, že za nižší cenu se prodá více.................

To je sice možný, ale víc prodaných kusů neznamená vyšší zisk. A ten zajímá výrobce nejvíc. :D

Hlavně okolo sebe můžeme vidět celkem jasně, že trh se železničními modely se nechová úplně jednoduše. Třeba propíraný Albatros. Z modelářského hledisko je kvalita naprosto nepřijatelná a cena vzhledem k tomu ujetá. Ale to že se pustili do dalšího projektu svědčí o tom, že český trh je v mnoha směrech hladový a je ochoten akceptovat i takové šílenosti. Kdyby to byl kvalitou Weinert, tak rád zaplatím cenu ala Weinert. Jsem detailista a počítač nýtů, tak to chci pořádně. Ale takto mě to nezajímá.

V oblasti motorových lokomotiv je nabídka výrazně jiná, takže i reakce trhu bude jiná.

ReichenbergW: Pokud je číslo IV. epochy, tak předchozí číslo k němu není problém. Co se týče barev chlaďáků, tak k té světlé zelené jsem značně skeptický. Sice na voze je, ale nikdo neví kdy a proč se tam dostala. Nejen V. Novotný, ale i Z.Maruna st. zachytil všechny tyto vozy s tmavě zeleným nátěrem.

Také bych rád věděl jestli ROCO disponuje všemi formami na chlaďáky exKMB. Zatím se určitě neobjevil model s "K-Strebe" a u těch s kulatou střechou a výztuhami do středu vozu si nejsem jistý, jestli to není původní ROCO forma (rozměrově špatná, KMB byl o třídu lepší).
radeksindy
 
Příspěvky: 2628
Registrován: stř 25 dub, 2007 12:50 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod Rudolf » pon 06 srp, 2012 11:54 am

ReichenbergW píše:Vidíte ale jak si protiřečíte. Brawa umí, ale děti na ní nemůžou sáhnout stejně jako na čmeláka.


Tak, tak. Pokud chcete 422.0 aby na ni mohli sahat děti, tak jedině tu do Kleinbahn, na té se žádný detail neulomí, protože tam žádný není :-)

greenery píše:No a na obzoru je Brawa s parními lokomotivami a Brawa umí.


Co se týče ceny, čmelák od TI a 422.0 od Brawy mají v podstatě podobnou cenu...
Uživatelský avatar
Rudolf
 
Příspěvky: 969
Registrován: ned 08 říj, 2006 11:10 am
Bydliště: Strakonice

Re: novinky 2012

Příspěvekod F. Placheta » pon 06 srp, 2012 11:56 am

ReichenbergW píše: Na druhou stranu u čmeláků máte za o hodně míň peněz víc muziky ale čekáte na Roco u kterýho vůbec netušíte co vůbec koupíte, zejména když vývoj je teprve na papíře v úplně nejrannější fázi. Kolik si lidi myslíte, že bude čmelák Roco stát a co na něm za ty prachy bude? Nechci agitovat za České výrobce, ale pokud se k tomu budeme stavět takhle tak si na český lokomotivy budeme muset nechat zajít chuť, protože když se neprodá jeden model nebude zajištěna investice na druhý. To je bohužel typický postoj pro český národ, ušetřit pár stovek abych potom mohl nadávat že to stojí z prd :oops:


Uplny souhlas!
A muzu se jeste zeptat, jak moc to je overena informace s tim malym prodejem "cmelaku" TI? Ja jsem totiz slysel od dejme tomu hodne verohodneho zdroje, ze "to nastesti celkem jde"...?
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: novinky 2012

Příspěvekod F. Placheta » pon 06 srp, 2012 12:02 pm

vorisekml píše:Už jsem se smířil s buldozerovou radlicí MTB zamračené,..


Ja ne, a proto pan Bana neprodal uz ted 3 "zamracene" navic. Samozrejme s pribyvajicimi verzemi a neresenym pluhem bude toto cislo vzrustat. A to mluvim jen za me...
HO - Digital - CSD IV

www.kolejiste.wbs.cz
Uživatelský avatar
F. Placheta
 
Příspěvky: 298
Registrován: ned 21 led, 2007 8:04 am
Bydliště: Brno

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pon 06 srp, 2012 1:04 pm

radeksindy píše:ReichenbergW: Pokud je číslo IV. epochy, tak předchozí číslo k němu není problém. Co se týče barev chlaďáků, tak k té světlé zelené jsem značně skeptický. Sice na voze je, ale nikdo neví kdy a proč se tam dostala. Nejen V. Novotný, ale i Z.Maruna st. zachytil všechny tyto vozy s tmavě zeleným nátěrem.


Ta barva nebyla brána jen z toho vraku za depem ale k dispozici je několik fotek vč. barevných kde to je ještě víc světlý, takže myslíme korporátně že min. v dřívějším období světlá potom teprve tmavá zelená, čemuž odpovídá i muzejní vůz ve Vrútkách, kde ještě něco světle zelený barvy taky zbylo. Ostatní fotky (např. ty co pořídil Vlastík) pak byly černobílé ale na tmavě zelenou taky víc než světlé. Naopak na bílé by nebyly vidět bílé nápisy. Myslím že bílýho nebylo vůbec nic. Možná tak chvíli po roce 45 kdy ty vozy ČSD převzaly, než dostaly dílny, ale to jezdilo všechno co mělo kola...

Také bych rád věděl jestli ROCO disponuje všemi formami na chlaďáky exKMB. Zatím se určitě neobjevil model s "K-Strebe" a u těch s kulatou střechou a výztuhami do středu vozu si nejsem jistý, jestli to není původní ROCO forma (rozměrově špatná, KMB byl o třídu lepší).[/quote]

No to právě nevíme. Z toho co dělal Klein bylo zřejmě převzatý všechno, ale ne všecko bylo použitelný. Extra speciálně jsem se ptal na UNRRA čtyřosý plošiňák a udajně není použitelný, protože se kroutí. V nabídce tedy zatím není ani druhý chlaďák s kulatou střechou, jen ten trapézák. To co dělalo Roco před mnoha lety i jako ČSD (tj. set pěti tmavě zelených chlaďáků Masný průmysl) je původní vůz Roco jiné konstrukce, od KMB se podstatně lišící. Jestli znáte dřívější číslo tak jedině uvítáme a pokusíme se zařadit. Víc případně přes SZ.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » pon 06 srp, 2012 1:09 pm

F. Placheta píše:
ReichenbergW píše: Na druhou stranu u čmeláků máte za o hodně míň peněz víc muziky ale čekáte na Roco u kterýho vůbec netušíte co vůbec koupíte, zejména když vývoj je teprve na papíře v úplně nejrannější fázi. Kolik si lidi myslíte, že bude čmelák Roco stát a co na něm za ty prachy bude? Nechci agitovat za České výrobce, ale pokud se k tomu budeme stavět takhle tak si na český lokomotivy budeme muset nechat zajít chuť, protože když se neprodá jeden model nebude zajištěna investice na druhý. To je bohužel typický postoj pro český národ, ušetřit pár stovek abych potom mohl nadávat že to stojí z prd :oops:


Uplny souhlas!
A muzu se jeste zeptat, jak moc to je overena informace s tim malym prodejem "cmelaku" TI? Ja jsem totiz slysel od dejme tomu hodne verohodneho zdroje, ze "to nastesti celkem jde"...?


Info přímo od výrobce, kterého se snažím zlomit na další věci a brblá. Což se mu ani při tom prodeji nedivím. Víc vykecat nemůžu. Každopádně je to škoda. Hoši jsou pružní, dělají spoustu inovací, ve výrobě jsou další verze jak ČD, tak ČSD (bohužel bratia Slováci zatím asi ostrouhají protože objednávek od nich je jak šafránu a tak jsem ještě ani Slovenskou verzi nedělal, kdežto českých je už přes 10). To se spíš dočkáme toho Ruskýho.
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

Re: novinky 2012

Příspěvekod Ferda » pon 06 srp, 2012 1:40 pm

Myslí, že na objednávky předem budou muset výrobci brzy zapomenout. Sám jsem zrušil 2 hned poté, co jsem viděl rozdíl mezi prezentovaným a posléze nabízeným. Další jsem zrušil protože konkurence byla rychlejší a kvalita odpovídala ceně.
Stále častěji slyším kolem sebe "koupím až uvidím". A není se co divit. Osobně už tento názor zastávám taky.

Ps. Jsem rád, že někdo je ochoten bojovat s výrobci za vyšší kvalitu i když je to jistě činnost značně nevděčná. Nicméně držím palce a doufám.
H0 III-IV. Dokonalost je sen!
Uživatelský avatar
Ferda
 
Příspěvky: 1583
Registrován: stř 07 říj, 2009 3:34 pm
Bydliště: Ostrava

Re: novinky 2012

Příspěvekod vypravecc » pon 06 srp, 2012 8:02 pm

ReichenbergW píše:
F. Placheta píše:
ReichenbergW píše: Na druhou stranu u čmeláků máte za o hodně míň peněz víc muziky ale čekáte na Roco u kterýho vůbec netušíte co vůbec koupíte, zejména když vývoj je teprve na papíře v úplně nejrannější fázi. Kolik si lidi myslíte, že bude čmelák Roco stát a co na něm za ty prachy bude? Nechci agitovat za České výrobce, ale pokud se k tomu budeme stavět takhle tak si na český lokomotivy budeme muset nechat zajít chuť, protože když se neprodá jeden model nebude zajištěna investice na druhý. To je bohužel typický postoj pro český národ, ušetřit pár stovek abych potom mohl nadávat že to stojí z prd :oops:


Uplny souhlas!
A muzu se jeste zeptat, jak moc to je overena informace s tim malym prodejem "cmelaku" TI? Ja jsem totiz slysel od dejme tomu hodne verohodneho zdroje, ze "to nastesti celkem jde"...?


Info přímo od výrobce, kterého se snažím zlomit na další věci a brblá. Což se mu ani při tom prodeji nedivím. Víc vykecat nemůžu. Každopádně je to škoda. Hoši jsou pružní, dělají spoustu inovací, ve výrobě jsou další verze jak ČD, tak ČSD (bohužel bratia Slováci zatím asi ostrouhají protože objednávek od nich je jak šafránu a tak jsem ještě ani Slovenskou verzi nedělal, kdežto českých je už přes 10). To se spíš dočkáme toho Ruskýho.



Třeba já budu do konce roku jednoho brát i se zvukem.
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod Jezevec Pepa » pon 06 srp, 2012 8:32 pm

Já čekám na verzi ČD v zelenobíle kombinaci. Kdyby byla cena nižší tak do 6000Kč byl bych i já o mnoho šťasnější.
Jezevec Pepa
 
Příspěvky: 170
Registrován: pát 21 kvě, 2010 12:03 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod vypravecc » úte 07 srp, 2012 9:27 am

já bych zase uvítal tu žlutomodrou OKD doprava nebo AWT. Každopádně by bylo hrozně fajn, mít toho, kterej se momentálně prodává, v týdle patině :) :P :

....ovšem, kdo by se do toho pustil...... :roll: :idea:
Přílohy
meláci Ostrava hl.n. 24. kopie.JPG
vypravecc
 
Příspěvky: 131
Registrován: ned 16 led, 2011 7:28 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod Petr Zatrepalek » úte 07 srp, 2012 10:00 am

vypravecc píše:já bych zase uvítal tu žlutomodrou OKD doprava nebo AWT. Každopádně by bylo hrozně fajn, mít toho, kterej se momentálně prodává, v týdle patině :) :P :

....ovšem, kdo by se do toho pustil...... :roll: :idea:


Za prachy kdokoliv 8)

Já zas čekám na dořešení problémů se špatným balením modelu a zvukovou verzi...
ČSD 1970-1988 v HO, jinak kitařina (éra, tanky), zakázková patinace a stavba modelů
Uživatelský avatar
Petr Zatrepalek
 
Příspěvky: 2680
Registrován: pát 07 zář, 2007 11:20 pm
Bydliště: Sázava - Černé Budy

Re: novinky 2012

Příspěvekod greenery » úte 07 srp, 2012 1:08 pm

ReichenbergW píše:
Vidíte ale jak si protiřečíte. Brawa umí, ale děti na ní nemůžou sáhnout stejně jako na čmeláka. Když se vám na čmeldovi ohne leptaný zábradlí - snadno se narovná. Když vám sáhne dítko na podobný plastový zábradlí o hektora (a u budoucího čmeláka) rupne a je po něm. Zamračená je skříňová lokomotiva a tak není moc co ulomit.
Jinak s pojezdem bych to neviděl černě. TI použilo do vlastního odlitku rámu jen motor, převody a kola. A myslím že zvolili jedině dobře. Vývoj a výroba takových dílů by lokomotivu zase jen zdražily. Máte pocit že MTB má tyto díly vlastní?
Skříň čmeláka je lisovaná z plastu stejně jako MTB. Lepty jsou jen doplňky ale když dám vedle sebe čmeláky a hektory ČS/PMT oku lahodí jen ti čmeláci. Pardon nemůžu si pomoct, jsem detailista :-)


... no protiřečím, to záleží na úhlu pohledu. Model parní a dieselové lokomotivy srovnávat co do náročnosti výroby lze, ale nemyslím si, že zrovna čmelák je parní lokomotivě, notabene od Brawy v tomto směru rovnocenným partnerem. Nebo je? Cena je totiž téměř stejná. Děti samozřejmě nesmí neopatrně sahat na žádné modely, ale o to tady nejde. Sám jste naznačil, že karoserie čmeláka je provedena stejnou technologií jako modely MTB, stejně tak pojezd. Jak to tedy, že Techimage stojí téměř dvakrát více? Leptané zábradlí a kličky na skříni tedy tvoří polovinu ceny? Nechám se poučit, nevím, možná ano.
Už jsem napsal, že model se mi líbí, asi si ho nakonec koupím. Ale.....dívám se na to ze svého pohledu - pokud mám malé prodeje, měl bych nejprve zvažovat, zda-li mám správně nastavenu cenu, až poté vykřikovat, jaký že to je zákaznický nevděk (zaregistroval jsem, že si výrobce stěžuje).
Vůbec bych tady nereagoval, nemám podobné výlevy rád...... cena je nějak nastavená a mohu se rozhodnout, koupím - nekoupím. Ale nemám rád nářky typu, že češi jsou držgrešle a že si za to můžeme sami, že je českých modelů jako šafránu. Jsme minoritní trh, s tím se počítá, že regály nepřetékají modely ČSD.
Každý se chová ekonomicky a zvažuje. Sám patřím mezi ty, co už za modely pustili hodně, ale nevím kolik je těch, co bez mrknutí oka koupí vše a je jim jedno za kolik. S tím souvisí druhá věc:

radeksindy píše:...a pořád zastávám názor, že za nižší cenu se prodá více.................
To je sice možný, ale víc prodaných kusů neznamená vyšší zisk. A ten zajímá výrobce nejvíc. :D


.... a já si myslím, že znamená. Neplatí to určitě paušálně, ale pokud bysme tohle tvrzení aplikovali ad absurdum, pak by postačilo vyrobit jeden kus a nabídnou ho za půldruhého mega.
greenery
 
Příspěvky: 1065
Registrován: úte 04 pro, 2007 10:12 pm

Re: novinky 2012

Příspěvekod vvitty » úte 07 srp, 2012 1:32 pm

ReichenbergW píše:...
Jinak s pojezdem bych to neviděl černě. TI použilo do vlastního odlitku rámu jen motor, převody a kola. A myslím že zvolili jedině dobře. Vývoj a výroba takových dílů by lokomotivu zase jen zdražily. Máte pocit že MTB má tyto díly vlastní?
...


Ano, má 8)

Tedy až na motor... zatím. :wink:
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2012

Příspěvekod vvitty » úte 07 srp, 2012 1:35 pm

greenery píše:...Leptané zábradlí a kličky na skříni tedy tvoří polovinu ceny? Nechám se poučit, nevím, možná ano.....


Premira leptanych (resp. jakychkoliv) doplnku cenu zveda, nekdy i dost podstatne. Ani ne tak cenou tech doplnku samotnych, ale cenou prace toho, kdo je na model doplnuje. To se pochopitelne potom nascita...
Stavebnice, díly, nářadí pro modeláře, - [url]https://www.pojezdy.eu/eshop[/url]
vvitty
 
Příspěvky: 2776
Registrován: pát 28 pro, 2007 7:11 pm
Bydliště: Praha

Re: novinky 2012

Příspěvekod ReichenbergW » úte 07 srp, 2012 4:11 pm

greenery píše:... no protiřečím, to záleží na úhlu pohledu. Model parní a dieselové lokomotivy srovnávat co do náročnosti výroby lze, ale nemyslím si, že zrovna čmelák je parní lokomotivě, notabene od Brawy v tomto směru rovnocenným partnerem. Nebo je? Cena je totiž téměř stejná. Děti samozřejmě nesmí neopatrně sahat na žádné modely, ale o to tady nejde. Sám jste naznačil, že karoserie čmeláka je provedena stejnou technologií jako modely MTB, stejně tak pojezd. Jak to tedy, že Techimage stojí téměř dvakrát více? Leptané zábradlí a kličky na skříni tedy tvoří polovinu ceny? Nechám se poučit, nevím, možná ano.
Už jsem napsal, že model se mi líbí, asi si ho nakonec koupím. Ale.....dívám se na to ze svého pohledu - pokud mám malé prodeje, měl bych nejprve zvažovat, zda-li mám správně nastavenu cenu, až poté vykřikovat, jaký že to je zákaznický nevděk (zaregistroval jsem, že si výrobce stěžuje).
Vůbec bych tady nereagoval, nemám podobné výlevy rád...... cena je nějak nastavená a mohu se rozhodnout, koupím - nekoupím. Ale nemám rád nářky typu, že češi jsou držgrešle a že si za to můžeme sami, že je českých modelů jako šafránu. Jsme minoritní trh, s tím se počítá, že regály nepřetékají modely ČSD.
Každý se chová ekonomicky a zvažuje. Sám patřím mezi ty, co už za modely pustili hodně, ale nevím kolik je těch, co bez mrknutí oka koupí vše a je jim jedno za kolik. S tím souvisí druhá věc:


Nic ve zlým :-) Nicméně není "model" jako "model" a pravda je, že spoustě lidí je to stejně buřt. Někdo na to nevidí, někomu stačí že je tam ČSD, nebo ČD, někdo má rád holkdy, někdo zase vdolky (někdo oboje jako já :-) ale cenu vždycky určujě výrobce a je jen na jeho možnostech jestli je stanovená dobře jak pro něj, tak i pro trh. U čmeláků nastalo něco s čím nikdo nepočítal a tedy že je venku jistě kvalitní model, propracovaný, byť zlepšovat je vždycky co (a pánové v Brně to vědí). Jeho cena není ale ani málo (dejme tomu hladina pod pět tisíc), ale ani hodně (nad dvacet tisíc) a trh je z toho volaaký zmetěný, nekupuje protože v mnoha případech neví ani proč? Zlevnit díky těm leptům, a tedy velkému podílu roční práce, nepůjde. Nabízí se zde srovnání s resinovými cénulami od IS Modelu (tahle malosérie je ale za dvacet l.). Tak co s tím? Čekáme na Roco, kde zatím není ani jasné co a jak bude vypadat, byť se to teď začalo rozjíždět směrem k Rusku (a na nás nějaká verze zbyde...), a výroba u TI skomírá, nebo alespoň neběží jak by měla... Asi opravdu nezbude než počkat až co Roco a pak si hračkáři koupí o 2500 levnější stroj a modeláři se třeba rozhoupou. Jen aby nebylo pozdě. Nic, další ČSD a ČD verze (zelené i červené), červené s proužky slabými i silnými si budete brzy moci prohlédnout a koupit. Srovnávat čmeláky s parními lokomotivami od Brawy asi nepůjde, tam běží pořád velkosériová výroba a i kdkyž jsou jejich ceny u něčeho oproti ostatním výrobcům vyšší, detaily jsou provedný jinak a Čína to bohužel oproti našim pracovníkům zlevňuje. Tady nastal jiný paradox - lokomotivy ještě nejsou vyrobené a už jsou vyprodané. To je myslím zase úplně jiná sorta.

P.S: Viktore tak jsem to s těma dílama nemyslel :-) šlo o to, že Víťa si to sám nelisuje ale někam zadává (něco tady, něco do Číny) takže to má o to složitější něž kdyby někde něco pořídil hotovýho jako TI. Pravda asi to má o něco levnější. Každý si jde svou cestou. To ale neznamená že vlastní zubatý kolečko způsobí menší komplikce než hotový pojezd z USA. Ale jak pravím srovnávat kapotovou a skříňovou lokomotivu je dost problematický (ta kapotová je složitější). Respektuju ale každýho názor, jen na to asi koukám zase trošku jinak.

P.P.S. Balení čmeláků je pokud vím už vylepšené o nějakou výstelku a plastovou "kolejnici" která model hodně fixuje. Otázka jak tomu dokáží namlátit poštáci. Osobně nemám zasílání modelů poštou nebo kurýrem vůbec rád a raději si pro to jezdím, ale občas není zbytí a balíky si musím nechávat posílat pořád. Zatím to ale musím zaklepat, vyloženě rosekanýho mi nepřišlo ještě nic... Digitál je už tak v dalším provedení a ještě se asi něco zlepší aby to šlo i víc nezávisle. Vyladit by se ještě měly i závěsky, které osobně nejvíc chválím na MTB zamráče a předem inzeruju že Roco je takový mít prostě zase nebude. Tedy kdo chce, ať čeká na Roco (jsem hodně zvědavý na to, až oba čmeláci budou stát vedle sebe) a ostatní si třeba, zatím nebo potom, vyberou u TI...
Jinak vykecám aktuální novinku, Roco rezignovalo i v případě hrbouna, takže na Vánoce by měla být 375.003 výtopna Masarykovo v Ep. II. Ta 022 byla z jejich strany fakt úlet, ale určitě by od věci nebyla reinkarnace nějakého čísla s dvoudílnými dvířky
Uživatelský avatar
ReichenbergW
 
Příspěvky: 510
Registrován: ned 07 srp, 2011 8:55 am
Bydliště: Liberec

PředchozíDalší

Zpět na Velikost H0 (komunita H0)

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků