Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Fórum pro stavbu, přestavbu a provoz modelového kolejiště.

Moderátoři: StandaR, milan ferdián, Michal Dalecký, Jarda H.

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod chameleon » čtv 19 črc, 2012 8:37 am

Jiri Dvoracek píše:Ja to vidim stejne jako Radek. :D

každý ty vláčky vidíme po svém, ale nejdůležitější je, že ty jsi již s návrhem max. spokojen :wink:
tak držím palce, ať se zadaří stavba!
Uživatelský avatar
chameleon
 
Příspěvky: 983
Registrován: sob 31 kvě, 2008 2:02 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » čtv 19 črc, 2012 5:35 pm

Pokud Jirka už teď začne studovat ovládání kolejiště pomocí PC a při stavbě již vhodně udělá přípravu, bude moci kdykoli dokoupit příslušné prvky a do kolejiště je jednoduše doplnit a pak prohánět i ty tuny loko a vozů. Tuto cestu vřele doporučuji.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 20 črc, 2012 7:20 pm

Myšpulín píše:Pokud Jirka už teď začne studovat ovládání kolejiště pomocí PC a při stavbě již vhodně udělá přípravu, bude moci kdykoli dokoupit příslušné prvky a do kolejiště je jednoduše doplnit a pak prohánět i ty tuny loko a vozů. Tuto cestu vřele doporučuji.


Mam se bat toho, ze se zeptam, co je vhodna priprava na budouci digitalni provoz? :D :D Abych tady nedostal soupis veci, ktere je potreba do kolejiste zabudovat a ten soupis nevypadal jako rozpocet ministerstva financi :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod milan ferdián » pát 20 črc, 2012 7:27 pm

Jiri Dvoracek píše:
Myšpulín píše:Pokud Jirka už teď začne studovat ovládání kolejiště pomocí PC a při stavbě již vhodně udělá přípravu, bude moci kdykoli dokoupit příslušné prvky a do kolejiště je jednoduše doplnit a pak prohánět i ty tuny loko a vozů. Tuto cestu vřele doporučuji.


Mam se bat toho, ze se zeptam, co je vhodna priprava na budouci digitalni provoz? :D :D Abych tady nedostal soupis veci, ktere je potreba do kolejiste zabudovat a ten soupis nevypadal jako rozpocet ministerstva financi :D Jirka


To můžeš klidně očekávat.Digitál finančně není žádná sranda a při pohledu na tvé kolejišti je můj odhad,samozřejmě i s kolejivem na 150.000,-Kč,kolik je to librách nebo v eurech si přepočti sám :wink: Jo a to jsem zapoměl ještě na finance za foliáže,budovy drážní a civilní.No je toho dost.
Limit příloh vyčerpán
milan ferdián
 
Příspěvky: 12136
Registrován: ned 30 pro, 2007 5:48 pm

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 20 črc, 2012 7:41 pm

No ja jsem si dal strop pro vystavbu kolejiste vcetne vseho prislusenstvi tak na 3 az 3,5 tisice GBP, coz je v prepoctu neco mezi 100 az 120 tisici. Tak nevim, jestli si trosku priplatit a jit do digitalu, o kterem teda vim uplne nic a nebo zustat u analogu. Jinak foliaze tady maji v obchodech za super ceny a ten vyber je taky skvely, akort ta velikost TT neni tady na ostrovech moc popularni :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Myšpulín » pát 20 črc, 2012 9:08 pm

Digitál nemusíš dělat hned, jen to na to připrav. Zjisti, kde je potřeba přerušit kolejnice, vývody sveď pod desku a tam to normálně propoj. Časem pak místo propojky zabuduješ detektory obsazení a natáhneš mezi nimi zběrnici. Přestavníky musí být nějaké elektricky ovládané, pak je opět připojíš na dekodéry. Ručně přestavované počítačem přehazovat nejdou. :D A nezapomeň, že časem budeš potřebovat i moduly vratné smyčky, takže se řežou obě kolejnice. To v analogu obvykle taky, jen v případě dvojitého zdroje to není nutné. Takže prostuduj stránky Lokopina a skloubi to se svým záměrem.
H0, III až IV, ČSD, nemodelář
Myšpulín
 
Příspěvky: 1526
Registrován: stř 24 led, 2007 7:43 pm
Bydliště: Hostinné

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » pát 20 črc, 2012 10:05 pm

Ahoj, jj, uz jsem se lekl, ze se tam musi delat neco extra. Na kolejisti mam more izolovanych useku. Chci to resit tak, ze nakoupim prerusovane koleje Ti83156, na kolejisti jich bude asi 82, aby kazda stanicni kolej byla zvlast napojena, kazda kolej ve skrytem nadrazi, useky od nadrazi ke skrytym nadrazim, depo a tak. Jinak chci stavet vetsinou na flexi kolejich. Prestavniky budu pouzivat ve viditelne casti kolejiste Conrad a ve skryte bud Conrad a nebo BTTB, mam jich doma dost, to se jeste uvidi .. Stejne pocitam, ze to kolejiste budu stavet tak minimalne 3-5 let :D :D :D Ted teprve zacina faze 1, to jest ram a skryta cast kolejiste :D :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » sob 21 črc, 2012 10:44 am

Ahoj Jiří

Toto vlákno sleduji od začátku a musím říct, že tvé pokroky jsou velmi dobré. Klobouk dolů :wink:

Jiri Dvoracek píše:... Chci to resit tak, ze nakoupim prerusovane koleje Ti83156, na kolejisti jich bude asi 82 ...


Myslím, že kupovat tyto koleje je zcela zbytečné. Pokud budeš stavět kolejiště s flexi kolejí, můžeš je jednoduše přeříznout a nebo použít třeba izolované spojky. Určitě té to vyjde levněji a za ušetřené peníze můžeš nakoupit něco jiného na kolejiště.

Jiri Dvoracek píše:... aby kazda stanicni kolej byla zvlast napojena, kazda kolej ve skrytem nadrazi, useky od nadrazi ke skrytym nadrazim, depo a tak...


Koleje ve stanici udělej nejméně na dva izolované úseky. To samé i ve skryté části. Dole pod panelem to můžeš spojit jako jeden izolovaný úsek. Pokud se v budoucnu rozhodneš pro digi oceníš to.

Zkušenější kolegové jistě doplní jak kolejiště připravit na digital.

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » sob 21 črc, 2012 12:39 pm

Ok, diky moc. Zkusim to vyresit pomoci tech izolovanych spojek. :D U Radka na kolejisti jsem videl nejake zapojeni pomoci zhlavniku od Mtbbus, tak se kouknu jeste na to, jestli by to s tim nebylo jednodussi. Pry se na to daji napojit i semafory, nakonfigurovat v pocitaci a pak jednodusse mackat jenom tlacitka Odkud - Kam chci jet ... to by mohl zvladnout i takovy blbec jako ja :D :D :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod mizl » sob 21 črc, 2012 12:49 pm

Pokud se v budoucnu rozhodneš pro digitál, tak největší guru tady na fóru je asi Lokopin. Pročti si jeho webovky http://lokopin.wz.cz/

Michal
TT, III. - IV., DCC -> LENZ, Mikrolayout, Rajče, Staré kolejiště
Uživatelský avatar
mizl
 
Příspěvky: 1726
Registrován: ned 19 čer, 2011 7:17 pm
Bydliště: Chomutice

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » sob 21 črc, 2012 6:51 pm

Jiri Dvoracek píše:U Radka na kolejisti jsem videl nejake zapojeni pomoci zhlavniku od Mtbbus, tak se kouknu jeste na to, jestli by to s tim nebylo jednodussi. Pry se na to daji napojit i semafory, ...

Semafory nevím, ale návěstidla ano :wink:
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » úte 31 črc, 2012 5:06 pm

Ahojte, tak jak plynne cas a ja neustale dumam na svym navrhem, tak mne napadaji nove a nove zmeny. Teda akorat nevim, jestli k lepsimu a nebo k horsimu. Takze bych Vas jeste jednou, snad uz naposledy, poprosil, abyste mi rekli, zda mam nechat ten posledni navrh a nebo je tento novy lepsi. Zmeny, ktere byly provedeny, se tykaji dvojkolejky, kde byly vymeneny oblouky 310 a 353 za 353 a 396. Dalsi zmena se tyka stanice na vedlejsi trati, kde byla zrusena remiza a predelano jedno zahlavi podle drivejsiho navrhu Tomase. Posledni zmena se tyka koncove stanice a sice jsem zkusil premistit pilu mimo stanici a napojit ji pred stanici do lokalky. No, a taky mi pripada, ze koncova stanice ma delsi stanicni koleje, nez by meli byt. Takze bych Vas jenom poprosil o posouzeni techto zmen. Diky moc. Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod radekkrupka » stř 01 srp, 2012 6:04 am

Ta dvojmístná remíza za koncovou stanicí ti znemožní objíždění soupravy hnacím vozidlem. Přes remízu posunovat nemůžeš. Nech ji jak byla...
Uživatelský avatar
radekkrupka
 
Příspěvky: 1926
Registrován: ned 20 dub, 2008 3:13 pm
Bydliště: Teď už jenom Zlín :)

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Jiri Dvoracek » stř 01 srp, 2012 6:24 am

Jo, jeste jedna vec, ono to z toho neni videt, ale to nahore je novy navrh a dole ten puvodni :D :D Jirka
TT - digital, CD, ZSR a OBB, epocha V a VI, Digitrax a JMRI
Jiri Dvoracek
 
Příspěvky: 1166
Registrován: ned 03 čer, 2012 12:20 pm
Bydliště: Valašské Meziříčí, CZ

Re: Návrh kolejiště tvar L v TT/1:120

Příspěvekod Michal Šuhajda » stř 01 srp, 2012 6:52 am

Ahoj, mně tam nejvíc vadí ten most přes zhlaví dvoukolejky, ale předpokládám, že to je záměr :( (viz předchozí diskuze o velkém mostě)
-MiŠ-
Velikost H0, ČSD
Jméno a příjmení je v nicku, nemám potřebu se skrývat
Michal Šuhajda
 
Příspěvky: 2511
Registrován: pon 23 říj, 2006 9:57 am
Bydliště: Plzeň - střed

PředchozíDalší

Zpět na Modelové kolejiště

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků